EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, TUTORIALE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Management, Cultura Organizationala

Nu mai proiectați produse pentru persoane aleatorii, ci pentru HXC (High-Expectation Customer)

Sursa – Zurb

Traducere: UX Design

Concentrați-vă pe clientul cu așteptări ridicate, cel mai organic mod de a construi și a scala un produs.

Creatorul conceptului de client cu așteptări mari este Julie Supan, expert în branding în Silicon Valley și mintea din spatele poziționării și brandingului Airbnb, Dropbox, Thumbtack, YouTube etc.

Multe decizii cruciale trebuie luate în timpul construirii unui produs. Este înțelept să luați aceste decizii ținând cont de cineva pentru care construiți produsul. Ar fi cel mai indicat ca toată lumea din echipă să se gândească la același cineva. O persoană obișnuită nu ajută. Direcționarea catre Gen X / Z este prea largă. Ceea ce ajută cu adevărat la luarea deciziilor de produs este un set solicitant de clienți numit client cu așteptări mari: HXC (High-Expectation Customer) pe scurt.

HXC este un client 3 în 1 care este un beneficiar (cineva care va beneficia cel mai mult de produsul dvs.), un „hacker” (cineva care utilizează mai multe trucuri pentru a rezolva problema) și un expert (oameni aspiră să îl imite).

Haideți să identificăm fiecare dintre trăsăturile HXC-ul nostru 3 în 1:

Beneficiar

HXC este cineva care va beneficia cel mai mult de produsul dvs., indiferent dacă va realiza acest lucru sau nu.

După ce vă identificați beneficiarul, trebuie să înțelegeți cum produsul dvs. îi poate ajuta să ajungă acolo unde vor să fie. Ce progrese funcționale și emoționale încearcă să facă.

Dacă construiți un instrument de economii, trebuie să știți ce le va face să simtă că au un control mai bun asupra finanțelor. Dacă construiți un site web de călătorie, trebuie să știți ce îi va face să se simtă ca nişte călători mai buni.

Dacă creați o aplicație pentru alergători, trebuie să știți ce îi va face să se simtă ca alergători mai bun.

Hacker

Clienții cu așteptări mari trăiesc problema pe care produsul dvs. încearcă să o rezolve. Nu au nevoie să fie convinşi că problema există într-adevăr. De fapt, folosesc mai multe trucuri pentru a o repara într-un fel sau altul, deoarece este prea importantă pentru ei să nu fie rezolvată. Din păcate, trucurile sunt corecții temporare în cel mai bun caz. Au nevoie de o singură soluție care să răspundă tuturor cerințelor lor.

Deoarece hackerii folosesc soluții existente pe piață pentru a-și rezolva problema, ei sunt cei mai buni oameni pentru a configura produsul de la bun început. Ei vor fi, de asemenea, prietenii dvs. pentru a ajuta la depășirea problemelor de pe parcurs. Dacă ceva nu merge bine cu produsul, aceştia vor ajuta la remedierea problemelor în loc să posteze recenzii furioase online. Interesele lor se aliniază cu ale tale, întrucât împărtășesc viziunea comună a soluționării problemei în cel mai bun mod posibil.

Nu veți termina doar cu un produs care rezolvă probleme reale, veți câștiga clienți fideli care sunt investiți în îmbunătățirea produsului.

Hackerii vă pot ajuta să înțelegeți care sunt soluțiile existente pe piață și ce este atât de bun și de rău la fiecare dintre acestea.

Expert

Clienții cu așteptări ridicate se mențin la curent cu cele mai noi și cele mai bune soluţii de pe piață. Nu doar se uită după ele. Le cercetează profund.

Ei găsesc cei mai buni guru din lume în zona lor de interes și îi urmăresc. Le citesc cărți, le ascultă podcast-urile, îi urmăresc pe YouTube.

Ei caută produse și servicii care să îi ajute să devină cea mai bună versiune a lor. Îi folosesc pentru a economisi timp, pentru a câștiga bani, pentru a-şi îmbunătăți sănătatea, pentru a mânca corect și pentru a se concentra pe experiențe.

 

Nu întotdeauna un 3 în 1

Un mod sigur de identificare a HXC-ului dvs. este obținerea unui răspuns pozitiv la cel puțin două dintre aceste întrebări:

  1. După utilizarea produsului dvs., persoana va ajunge mai bună la ceva care reprezintă o problemă mare pentru această persoană?
  2. Persoana caută deja soluții pentru problema pe care încercați să o rezolvați?
  3. Văd alții această persoană ca pe cineva care nu este doar un consumator obișnuit, ci mai mult un expert?

Nu putem avea întotdeauna norocul să găsim un 3-in-1 complet. Nu căutați o persoană care este un hacker, beneficiar și expert complet. În schimb, căutați aceste trăsături la potențialii clienți și construiți-vă pe profilul dvs. HXC.

Construiți un produs cu ajutorul unui hacker. Proiectați-l pentru beneficiar. Vindeți-l unui expert.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.