TUTORIALE, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Antreprenoriat, Start-Upuri

Cum poate fi creat un website eficient si cum ajuta business-ul unei companii

web constructionPentru o companie, indiferent de marime, crearea unui website propriu nu mai este demult o alternativa, ci un „must”. Sunt o serie de avantaje precum promovare, informare a clientilor privitor la afacere, vanzari etc., motiv pentru care site-ul are un impact puternic asupra business-ului, cu conditia insa, dupa cum atentioneaza specialistii in marketing, sa fie structurat eficient. Ce inseamna, mai exact, asta?

 

Compania de marketing Creative Ideas a schematizat pasii ce trebuie urmati pentru ca site-ul unei companii, indiferent de industria in care activeaza, sa fie cu adevarat folositor, atat afacerii, cat si vizitatorilor. Astfel, au fost creionate, inainte de toate, trasaturile unui website eficient:

  • Continut unic: continutul trebuie sa fie unic, atat in site-ul propriu-zis (de exemplu, fiecare pagina a site-ului ofera informatii diferite de celelalte pagini), cat si fata de alte site-uri.
  • Expertiza: Daca, de exemplu, site-ul promoveaza un cabinet medical, continutul ar trebui sa fie creat de personal calificat, care activeaza profesional in domeniul sanatatii.
  • Obiectivitate: continutul trebuie sa fie cat se poate de detaliat si sa descrie toate fetele unui subiect, fara a favoriza un aspect sau altul.
  • Continut accesibil (adaptabil sau responsiv): un site de calitate va furniza continutul in forme optimizate pentru PC dar si pentru dispozitivele mobile (smartphone-uri, tablete), facilitand astfel accesul tuturor vizitatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care vor accesa site-ul.
  • Atentie la detalii: continutul trebuie sa fie atractiv, sa contina eventual imagini sau video si sa fie usor de citit, in sensul ca frazele trebuie sa fie clare si usor de inteles
  • Interactiune cu vizitatorii: site-ul este calitativ atunci cand vizitatorii petrec mult timp pe site si vizualizeaza mai multe pagini sau interactioneaza prin comentarii sau inscrieri la newslettere.
  • Atentie la componenta sociala: consumatorii anului 2014 se asteapta ca un produs sau serviciu sa aiba recenzii bune si sa se discute despre el pe Facebook, Twitter sau Google+. Asadar, site-ul trebuie sa aiba o prezenta consistenta pe retelele de socializare cele mai importante si, in plus, sa ofere vizitatorilor posibilitatea de a distribui continutul pe care il gasesc interesant,prin intermediul butoanelor de „sharing”.
  • Comparatia cu concurenta: se in calcul un anumit cuvant-cheie si se cauta felul cum se pozitioneaza site-ul tau pe Google, in comparatie cu site-urile concurentei.

 

 

Concret, cum poate fi creat un site eficient?

 

Iata pasii ce trebuie luati in considerare in crearea unui site eficient:

  • Asigura-te ca ai continut unic pe fiecare pagina a site-ului. Poate fi utilizat „copyscape” pentru siguranta ca ceea ce publicati este unic.
  • Implementarea calitatii de autor Google: este obligatorie pentru oricine are ceva de publicat online. Fiecare pagina a site-ului ar trebui sa apartina unui “autor” verificat de Google.
  • Mobilitate: site-ul sa poata fi accesat usor si de pe telefoane mobile sau tablete, pentru ca e importanta punerea la dispozitia vizitatorilor o experienta placuta si folositoare de navigare. In plus, site-ul trebuie sa aiba un design responsiv.
  • Curatarea continutului: utilizarea de intertitluri, caractere bold sau italice. Verificarea ortografiei si a corectitudinii gramaticale, utilizarea de paragrafe scurte, usor de citit si adaugarea de imagini, ilustratii sau infografice pentru sublinierea ideilor exprimate si pentru a face continutul mai atractiv
  • Pastrarea site-ului curat: un site de calitate e un site fara spam. Comentariile la articole trebuie moderate si sunt necesare update-uri la toate programele (pluginuri, scripturi etc.) ce alcatuiesc site-ul. 

 

Mentinerea site-ului curat

Un site curat este aproape la fel de important ca si continutul, asadar si aici sunt cateva aspecte ce trebuie avute in vedere, potrivit specialistilor in marketing de la Creative Ideas.

  • Atentie la reclamele de pe site: trebuie sa se renunte la reclamele in partea de sus (above the fold) a paginilor site-ului, pentru ca pot enerva vizitatorii, iar Google penalizeaza. Atata timp cat este generat continut de calitate, reclamele vor avea efect si daca vor fi pozitionate in josul paginii si la sfarsitul articolelor.
  • Site-ul trebuie sa se incarce repede: este utila folosirea Google Page Speed tool pentru a masura viteza de incarcare a site-ului si trebuie urmate instructiunile pentru remedierea eventualelor probleme.
  • Promovarea site-ul pe retelele de socializare: ai pagina de Facebook? Si cont pe Twitter? Si profil Google+? Si pagina Pinterest? Atunci nu ramane decat distribuirea continutului pe site si atragerea de vizitatori.
  • Verificarea constant a „ratei de respingere”, adica procentul de vizitatori care parasesc site-ul, fara a vizita alte pagini, si imbunatatirea paginilor, daca e necesar.
  • Implementarea Google Analytics si crearea unui cont Analytics pentru a avea acces la datele de trafic.

 

Dispozitivele mobile implica transformari majore ale site-urilor

 

Un Website de prezentare, un Portal de stiri sau un Magazin online, toate au nevoie de o solutie care sa poata fi folosita cu usurinta de catre utilizatorii de smartphone, tablete si alte gadget-uri. Trendul este evident, peste 70% dintre utilizatorii de telefonie mobila mizeaza pe telefoane inteligente si conexiune la internet, astfel ca 2014 este un punct de cotitura in ceea ce priveste numarul de accesari ale unui site prin intermediul dispozitivelor mobile.

Ca atare, o platforma de comert electronic moderna este aceea care reuseste sa genereze vanzari si pe dispozitivele mobile, numarul celor care comanda online prin smartphone sau o tableta fiind in continua crestere.

 

Continutul este rege?

 

La intrebarea daca un website ce ofera continut bun e automat un site bun, specialistii Creative Ideas raspund raspicat, NU.

Continutul de calitate nu e totul. Este doar unul, ce-i drept cel mai important, dintre factorii ce separa site-urile foarte bune de cele mai putin bune. Internetul este mediul in care se propaga cea mai mare si mai variata cantitate de informatie disponibila in acest moment. In vederea promovarii unui business online se va miza pe continut original, de calitate si pe realizarea unei relatii stranse cu utilizatorul.

Modalitatile prin care se poate adopta o astfel de tactica sunt cat se poate de variate, pornind de la initierea unor articole care sa genereze informatii din interiorul companiei si pana la strategii bazate pe materiale video, studii de caz, continut promovat pe retele social media si newslettere.

 

Cine nu are Blog sa isi faca, iar cine are sa il intretina!

Acesta este sfatul companiei de marketing Creative Ideas. Acestia spun ca blogging-ul creste deopotriva lead-urile si traficul pe website-ul companiei.

Potrivit datelor HubSpot, companiile care cresc lunar numarul postarilor pe blogul lor, isi cresc simtitor si traficul pe website.

In medie, companiile care publica pe blog 15 sau mai multe articole pe luna genereaza de 5 ori mai mult trafic pe site decat companiile care nu au un blog, iar cele care publica intre 9 si 15 articole pe luna genereaza de trei ori mai mult trafic decat companiile care nu au blog.

Blogging-ul genereaza trafic intrucat continutul publicat este indexat de catre motoarele de cautare si distribuit cu ajutorul diferiteleor canale de comunicare, inclusiv prin social media.

 

 

De ce blogul de companie trebuie sa fie pe site-ul oficial ?

 

Indiferent ca blogul este setat sa fie pe blog.numefirma.ro sau pe numefirma.ro/blog, pe termen lung sunt mai multe sanse sa fie atrasi clienti potentiali si sa fie crescut traficul pe site, dar si autoritatea domeniului, daca sunt concentrate toate eforturile intr-un singur loc.

Asadar, este mai avantajoasa detinerea unui blog pe site-ul „mama” decat a unui blog independent de site, si aceasta pentru ca, de fapt, blogul companiei reprezinta propria platforma de PR.

 

Ce inseamna pentru Google un site eficient?

 

Pentru un „succes” al prezentei online, ceea ce inseamna obtinerea de clienti ce au gasit compania pe net, este nevoie de un website de calitate. Un astfel de website va evolua de-a lungul timpului atat din punctul de vedere al numarului de vizitatori loiali, cat si din cel al pozitionarii pe Google, ceea ce inseamna mai mult trafic, mai multi vizitatori si, in cele din urma, mai multi clienti.

 

Un site bun este cel care ii face pe utilizatori sa revina, de aceea este important de urmarit si aceste aspecte:

  • Navigarea in orice pagina a site-ului trebuie sa fie foarte simpla.
  • Vizitatorii nu ar trebui sa dea click de mai mult de 4 ori pentru a accesa o anumita pagina.
  • Gazduirea ar trebui sa aiba o viteza mare de transfer.

 

Site creat de la zero sau pe platforma open source?

In functie de buget, poate fi creat un site de la zero sau un site pe platforma open source. Ambele au la fel de multe avantaje, ne asigura specialistii.

Crearea unui site de la zero este varianta ce ofera posibilitatea personalizarii acestuia, astfel incat sa fie 100% original, iar daca bugetul este mic-mediu se poate opta pentru site-ul creat pe o platforma open-source, cu sistem propriu de administrare a continutului.

Datorita nivelului avansat al platformelor open source si a faptului ca sunt testate si imbunatatite permanent, acestea sunt la fel de sigure impotriva atacurilor cibernetice asemenea site-urilor create de la zero.

De exemplu,putini stiu caplatforma open source WordPress este folosita de aproximativ 19% dintre site-urile de internet existente. Creata in 2003 ca o platforma pentru blogging, aceasta s-a dezvoltat fulminant, iar acum poate fi folosita pentru: blog, site-uri elaborate, magazin online sau forum.

Mai mult, statisticile WordPress arata ca peste 65% dintre utilizatori folosesc platforma ca CMS (content management system) – interfata de administrare a continutului si nu ca simplu blog, cum a fost menit site-ul. WordPress are avantajul ca ofera un pachet gratuit care iti asigura un domeniu propriu cu terminatia .wordpress.com si ai asigurati 3 GB de spatiu.

Magento este o alta platforma open source creata exclusiv pentru magazinele online. Aceasta a fost initiata in 2007, iar in 2011 compania Magento Inc a fost cumparata integral de catre eBay. In acest moment, Magento este cea mai utilizata platforma de e-commerce la nivel mondial, cu 26% din piata de specialitate.

Avantajele utilizarii acesteia sunt:gestionarea flexibila a promotiilor si strategiilor de marketing; administrarea produselor, dar si a clientilor, comenzilor si continutului; suport pentru internationalizare; rapoarte; instrumente integrate de gestiune a temei magazinelor.

 

In plus, platforma e-commerce Magento poate fi folosita atat de magazine online mici, cat si de magazine online cu foarte multe produsesi care doresc solutii „customizate” (personalizate).

Totodata, ofera optiuni de setare pentru SEO (= optimizare pentru motoarele de cautare), optiuni care, corect configurate, ofera o baza solida din punct de vedere SEO si astfel un avantaj direct pentru atragerea de trafic organic si cresterea vanzarilor.

 

Pentru ca un site eficient aduce cu sine o multitudine de beneficii, Creative Ideas recomanda, ca strategie in crearea unui site profesionist, sa se tina cont de:

  • Design si programare;
  • Creare blog atasat site-ului oficial;
  • Copywriting continut;
  • Updatare constanta si management de site;
  • Obtinerea de link building (SEO), prin comunicarea cu presa si bloggerii;
  • Cresterea numarului de vizite pe site prin strategii de marketing, campanii Social Media.

 

Citeste si Cum se fac banii intr-un business de eCommerce

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.