Concluziile Chestionarului „Cum vezi tu Antreprenoriatul?” – JCI Tineri Antreprenori

22 iulie 2014 20:20

TineriAntreprenori_2014JCI Bucuresti a derulat un chestionar referitor la perceptia asupra Antreprenoriatului, cu raspunsuri atat din partea celor care sunt sau doresc sa devina antreprenori, cat si din partea celor care nu intentioneaza acest lucru.

In continuare regasiti principalele rezultate ale chestionarului intitulat „Cum vezi tu Antreprenoriatul?”

 

Nota: Scoringul mentionat in dreptul fiecarei variante tine cont de ordinea preferintelor exprimate.

 

  • Intrebare: „Ce consideri ca e cel mai important pentru un Antreprenor astfel incat afacerea sa sa fie sau sa devina una de succes pe termen lung?”,

Dupa ce prima varianta care s-a detasat drept scor a fost „antreprenorul sa aiba o IDEE pe care piata i-o valideaza„, conditie normala pentru un business sustenabil pe termen lung, respondentii au considerat mai departe ca un antreprenor sa fie DISCIPLINAT pe termen lung in legatura cu ce isi propune si cu rezultatele pe care si le propune. De asemenea, el trebuie sa fie onest in MANAGEMENTUL ASTEPTARILOR, in sensul de a promite ceea ce poate livra.

Preferinta pentru aceste variante arata ca cei care au raspuns au in vedere o abordare pe termen mai lung, observand in jurul lor si activitati care se lanseaza si nu se pot sustine – datorita asteptarilor nerealiste ale initiatorilor lor, sau datorita unor asteptari fals induse catre consumatori.

 

Chestionar_TA_Intreb1

 

  • Intrebare: Ce caracteristici sunt definitorii despre antreprenorii romani?

Cei mai multi considera ca este definitoriu faptul ca antreprenorii doresc rezultate pe maxim 24 de luni, in detrimentul cresterii pe 2-5 ani.

O astfel de perceptie poate insemna si faptul ca un antreprenor sau viitor antreprenor s-ar grabi sa-si autoevalueze afacerea dupa 6-12 luni: sa o considere un succes daca produce venituri si eventual profit – a se vedea comportamente prin care se scot banii din firma in detrimentul unei soliditati pe termen lung, sau sa dezarmeze daca este sub planul propus.

Concluzia? : cu cat antreprenorul este mai pregatit mental sa treaca peste dificultatile de inceput si sa-si propuna noi borne de depasit in anii urmatori, cu atat isi creste sansele unei afaceri sustenabile.

Alte perceptii cu un scor mare la aceasta intrebare sunt ca antreprenorii nu sunt dispusi sa se asocieze pentru cresterea afacerilor, sau daca se asociaza, prefera un investitor care doar sa vina cu banii – antreprenorul ramand in continuare „stapanul deciziei”.

Chestionar_TA_Intreb2

 

 

  • Intrebare:  Care din urmatoarele elemente consideri ca impiedica cel mai mult pe cineva sa faca pasul spre Antreprenoriat, sau sa dezvolte mai mult afacerea pe care o are?

Mai multe tipuri de temeri sunt cele care impiedica pe cineva sa faca pasul in Antreprenoriat sau urmatorul pas in dezvoltarea afacerii sale. Cel mai mare scor a fost obtinut de temerea ca nu va genera vanzari si rezultate suficiente intr-un interval rezonabil de timp, urmata de reticenta in a se asocia, iar a treia – temerea ca va fi judecat de apropiati in cazul unui esec.

 

Chestionar_TA_Intreb3

 

  • Intrebare: Ce consideri ca ar sprijini semnificativ mediul antreprenorial din Romania pentru a creste si a se consolida in anii urmatori?

Intrebarea a fost lansata pentru a vedea in ce masura respondentii vor inclina care variante care tin de decizii ale statului – scaderea birocratiei sau existenta unor programe sustinute de stat – vs cresterea antreprenoriatului prin fortele comunitatii insasi. Exista in continuare tendinta de a indica scaderea birocratiei sau dezvoltarea programelor cu finantare de la buget (national si/sau european) – SRL-D, Start si altele – drept sursa de crestere a antreprenoriatului.

Presupunand ca nu se vor modifica semnificativ aceste conditii, care reprezinta o plangere perpetua a mediului de afaceri, ar fi din ce in ce mai benefic ca actualii si viitorii antreprenori sa valorizeze cresterea competentelor lor prin participarea in comunitati de antreprenori, in programe de mentorat, training-uri si sa caute programe exclusiv private de obtinere a finantarilor. Dezideratul pentru un mediu de afaceri mai ETIC – aflat pe locul 2 dupa scaderea Birocratiei – intareste cumva aceasta nevoie de comunitate

Chestionar_TA_Intreb4

 

 

Intrebarile prezentate in continuare au fost destinate doar celor care au bifat ca sunt deja antreprenori sau intentioneaza sa intre in antreprenoriat in urmatorul an de zile:

 

  • Intrebare: Ce te defineste ca Antreprenor?

Aici au fost inserate atat variante referitoare la motivatia, sau „de ce”-ul fiecaruia, cat si variante prin care respondentii considera ca au un atu in raport cu altii:

– Libertatea si dorinta de a fi „propriul stapan”, de a-si face singur agenda – a reprezentat prima optiune, cu toate ca in realitatea antreprenoriala aceasta libertate nu trebuie inteleasa drept lejeritate sau amanare;

– altii au bifat in primul rand dorinta de a dezvolta o idee, un proiect, de a-si folosi experienta acumulata intr-un alt mod decat in firma sau compania in care lucreaza acum

Chestionar_TA_Intreb5

 

  • Intrebare: Care din urmatoarele elemente ar sprijini decisiv afacerea ta?

Cele mai mari scoruri au fost obtinute de variantele: accesul la resurse de tip Mentorat, invatare de la altii cu o experienta mai vasta, urmata de accesul la surse de Finantare suplimentare. Este bine ca antreprenorii sau viitorii antreprenori sa observe nevoia de invatare si sa aprecieze disponibilitatea celor cu experienta mai mare de a oferi mentorat; un antreprenor mai bine pregatit are sanse mai mari in a atrage surse de finantare pentru continuarea dezvoltarii afacerii sale.

Chestionar_TA_Intreb6

 

  • Intrebare: Care dintre urmatoarele competente, daca ai imbunatati-o, te-ar ajuta mult mai bine in consolidarea sau cresterea afacerii tale?

Nevoia dezvoltarii abilitatilor de Marketing si Vanzari a obtinut cel mai mare scor in urma raspunsurilor, urmata de abilitatile de Leader, respectiv Manager. Scoruri apropiate au mai fost obtinute de nevoia de disciplinare si consecventa cu obiectivele (auto-motivare, coaching) si cea de intelegere a implicatiilor financiare ale deciziilor antreprenoriale.

Chestionar_TA_Intreb7

 

Una dintre intrebarile comune pentru antreprenori si non-antreprenori a fost sa enumere trei persoane din mediul economic si de business pe care le apreciaza. Cel mai des intalnite nume au fost Dragos Anastasiu, Marius Ghenea, Radu Georgescu si Ion Tiriac. De asemenea au fost enumerati, intre altii, si: Camelia Sucu, Radu Enache (HP), Dragos Petrescu, Peter Barta, Cristina Bitlan, Adrian Porumboiu, Felix Patrascanu, Irina Markovitz, Mirela Bucovicean, Ion Sturza, Ruxandra Hurezeanu, Radu Tudorache, Alin Giurea, Octavian Badescu, Elvis Apostol (Mavenhut), Vasile Iuga (PwC), Moise Guran, Gabriel Biris, Florin Talpes si Radu Soviani.

 

JCI Bucuresti va derula in perioada septembrie – decembrie 2014 programul JCI Tineri Antreprenori, care va include training-uri pentru dezvoltarea competentelor antreprenoriale si mentorat pentru antreprenorii aflati in fazele incipiente de dezvoltare a business-ului lor. La finalul programului vor fi premiate cele mai bune afaceri.

Informatiile vor fi actualizate pe site-ul www.tineriantreprenori.ro, iar perioada de inscriere in program va fi 1 august – 7 septembrie.

 

 

 

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.