Antreprenoriat

Antreprenor in social media: Delia Constantinescu

DeliaConstantinescuSocial media chiar nu inseamna doar prezenta on-line, ci prezenta online inteligenta. Altfel spus, goana dupa „like”-uri nu are niciun sens daca nu exista un scop si o strategie. Delia Constantinescu, coach de social media impartaseste din secretele succesului pe retelele de socializare. Ea detine SocialMediaCoach.ro

„Am intalnit oameni care alearga in disperare dupa „like”-uri, unii chiar platesc pentru a strange cat mai multe click-uri, fara insa a sti exact la ce le foloseste asta”, isi incepe Delia Constaninescu, coach de social media, descrierea acestui spatiu social, online-ul. „Aceasta este, de fapt, marea problema in social media, „goana dupa like-uri fara logica si fara strategie”, puncteaza Delia.

Ea este un coach tanar, dar a acumulat cunostinte suficiente, inclusiv din experiente in strainatate pe social media, pentru a isi deschide o agentie si a oferi solutii de management de social media, consultanta si aplicatii pentru retele sociale, precum Facebook. Target-ul Deliei il reprezinta afacerile mici, „small business”, teren pe care spune ca nu a identificat prea multi competitori.

De altfel, pentru a intelege mai bine ce inseamna sa fii coach in social media, trebuie spus inainte de toate ca vorbim despre o piata segmentata. In linii mari, pe piata de consultanta in social media se regasesc trei tipuri de jucatori: agentiile de social media mari, care lucreaza de regula cu multinationale, companii care au preferat sa angajeze specialisti in social-media pentru a ii avea in interiorul afacerii, si agentii mai mici, precum cea a Deliei, care se adreseaza, cum mentionam deja, afacerilor mici.

Pe de alta parte, sunt corporatii care externalizeaza catre agentii de publicitate sau de comunicare doar o parte din ceea ce presupune social media, de exemplu realizarea de aplicatii. Asadar, nefiind o piata compacta, este dificil de cuantificat, de aceea Delia spune ca nu poate avansa o valoare a pietei. Ceea ce poate afirma insa este faptul ca un manager in social-media „in-house” de exemplu, angajat intr-o companie, castiga lunar in jur de 400-500 de euro, in conditiile in care se considera ca aceasta este o pozitie imediat superioara unui „entry-level”. Ca trend, piata de social media este in plina dezvoltare, ceea ce inseamna o inmultire a agentiilor sau a serviciilor de social media de catre publicitari sau comunicatori.

In conditiile in care tot mai multe companii sau mici antreprenori realizeaza ca nu pot creste traficul, in sensul promovarii afacerii, fara un suport de specialitate, coaching-ul in social media devine esential si, prin urmare, nu este deloc un moft. „Recent am semnat un contract cu un client care mi-a urmarit postarile pe blog si si-a dat seama ca nu este atat de simplu sa genereze trafic pentru afacerea sa, astfel ca m-a contactat pentru a imi cere ajutorul”, spune Delia, care precizeaza ca „tendinta este ca tot mai multi antreprenori sa apeleze la specialistul in social media”.

Oricum, prima intrebare ce poate aparea in mintea multora este ce presupune exact consultanta in social media? Ei bine, consultanta cuprinde si aici, ca in oricare alt domeniu, trei pasi de baza: stabilirea strategiei, creionarea planulului propriu-zis si implementarea, dupa cum enumera Delia.

Strategia consta in stabilirea obiectivelor, scopul pentru care se doreste vizibilitate, in functie de business: produs, vanzare de servicii, etc. O strategie inteligenta consta in postarea de continut cat mai des si constant, subliniaza Delia.

Planul propriu-zis presupune continut si aplicatii. Agentia Deliei lucreaza cu specialisti in programare pentru crearea de diverse aplicatii. De exemplu, pentru o revista destinata bebelusilor, se pot crea tot felul de aplicatii ce pot fi accesate de mamici, cum ar fi o aplicatie de genul „tu ce fel de mamica esti?”, adica un fel de test psihologic. In fine, cel de-al treilea pas, implementarea strategiei, asa cum se poate deduce, presupune punerea in practica a tot ceea ce s-a stabilit in etapele anterioare. Scopul final, indiferent ca este vorba despre o companie sau o persoana fizica, este cresterea comunitatii si a „like”-urilor.

 

Din ghidul Deliei

„Arata-ti valoarea, iar lumea te va contacta”, acesta este motto-ul Deliei in lumea antreprenoriatului in social media. „Multi mi-au spus ca ar trebui sa ma opresc din acordarea de sfaturi gratis pe blog si de la un punct sa percep comision. Nu am facut asta si nici nu am de gand, pentru ca nevoia unui specialist isi va spune cuvantul atunci cand trebuie adaptata teoria la specificul afacerii sau persoanei respective, in tintirea cresterii traficului online”, explica Delia.

Fara teama, asadar, ca ar furniza informatii importante „free” sau ca ar putea fi copiata chiar de catre alti coach din social media, ea si-a structurat ideile si toate cunostintele de valoare detinute in materie intr-un e-book, intitulat „Eu ce postez? 50 de idei ca sa iti cresti pagina de Facebook. De la 0 la 5000 de fani”. Ideea i-a venit dupa ce a intrat in cantact cu diversi antreprenori, „pierduti” realmente in retele de socializaare, dar care ulterior i-au devenit clienti.

„Al doilea client cu care am lucrat investise 700 de euro in reclame pe facebook si nu doar ca era dezamagit, dar si absolut nervos ca nu i-a venit trafic pe site si nu a vandut. De ce? Reclamele erau catre pagina lui de facebook, posta numai prostii, nu avea link-uri catre site si indemnuri clare pentru oameni si nu le oferea motive suficient de puternice pentru a ii face sa cumpere sau sa afle mai multe! Era o vraiste totala si el se vaita… Intr-un final, dupa ce am discutat si m-a lasat sa ma ocup, a inteles, iar cu un buget de doar 250 de euro a obtinut rezultate de zece ori mai bune decat ceea ce facuse el initial”, exemplifica coach-ul.

Secretul succesului in social media este rezumat astfel de catre Delia: Oamenii vor atenţie! Catre ei, catre nevoile lor. Vor sa se simta bagati in seama, vor sa simta ca este cineva acolo caruia ii pasa de ei, si ar fi bine sa fii tu cel care le da atentie si ii baga in seama! Modelul traditional de a face publicitate, cel in care TU trambitezi chestii despre tine, s-a schimbat intr-un model de publicitate sociala… si anume cel in care Ei, fanii tai, cumparatorii, clientii, spun si altora despre produsul tau, despre firma ta, despre cum i-ai tratat, daca s-au simtit bine etc. Asta inseamna Social Media!

Iar daca se mai intreaba cineva ce rost are social media, Delia vine cu 11 argumente, printre care: pentru ca toata lumea este pe Facebook; pentru ca e simplu; pentru ca generezi usor discutii cu clientii; pentru ca sti pe ce se duc banii, adica este cuantificabil; pentru ca este ieftin; pentru a afla si testa lucruri noi. Cat priveste strict secretele promovarii pe retelele de socializare sunt de retinut cel putin doua importante: reclama si aplicatiile. Dar, cei care vor sa afle mai multe despre lumea online si despre modalitatile de a deveni populari pot tasta www.SocialMediaCoach.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.