TUTORIALE, Start-Up & Angels, Antreprenoriat, Start-Upuri

18 greseli care iti pot omori Start-up-ul

18MistakesKillStartUp

 

Publicatia BusinessInsider.com sintetizeaza 18 greseli care pot duce un Start-up catre esec. Identificarea acestora s-a facut pe afacerile din Tehnologie, insa concluziile se pot adapta oricarui tip de afacere, indiferent de sectorul in care activeaza.

 

  1. Creierul este Fondatorul unic. Ca fondator unic, ai aproape zero sanse sa primesti finantari semnificative. De ce? Nu este doar o coincidenta faptul ca fondatorii care au reusit, au facut acest lucru in echipe de minim doi.
  1. Locatie neinspirata – daca un start-up porneste intr-o locatie sau o zona care nu-l favorizeaza, e dificil de schimbat aspectul zonei. Cea mai simpla varianta este mutarea start-up-ului catre clustere sau zone atractive pentru acel tip de afacere.
  1. Nisa prea ingusta – alegand o nisa prea ingusta, risti sa te izolezi intr-un colt. Daca iti este teama de competitie, nu in felul acesta se evita confruntarea pe piata.
  1. Idee derivata – „Google de maine” sau „un nou Google” nu va fi precum Google.
  1. Incapatanarea – sau incapacitatea de adaptare reprezinta un factor care omoara start-up-urile care altfel ar fi supravietuit, daca nu erau atat de indaratnice in a vedea ceea ce utilizatorii le transmit.
  1. Sa angajezi programatori slabi – a distinge intre un bun programator si unul slab ar presupune sa fii tu insuti unul bun, sau sa ai un specialist de incredere in echipa ta. Programatorii exceptionali sunt o resursa foarte rara, asadar cel mai probabil va trebui sa gasesti unul bun.
  1. Alegerea gresita a platformei – daca start-up-ul tau va dainui sau nu, aceasta depinde de cat de repede poti sa-l scalezi, odata ce el prinde tractiune. O platforma aleasa gresit poate strangula scalabilitatea, iar utilizatorii, clientii tai, nu asteapta pana cand tu iti vei da seama de acest lucru.
  1. Lentoarea in procesul de lansare – inainte sa-ti lansezi un start-up, esti in ceata in legatura cu raspunsul la intrebarea daca start-up-ul tau ar trebui sa existe. Cu cat amani mai mult lansarea, cu atat mai tarziu vei afla raspunsul. Daca iti este teama sa afli care va fi raspunsul, poate ar fi bine sa te intrebi de ce.
  1. Grabirea lansarii – daca il lansezi prea devreme, s-ar putea sa fi nepregatit in a gestiona evolutia si primii clienti, sau si mai rau, sa fi nepregatit in prezenta un produs complet utilizabil.
  1. Sa nu ai un profil de utilizator in minte – undeva, cineva o sa fie interesat cu siguranta de produsul tau, dar nu stii inca cine anume? Suna ca si cum acei oameni ar putea sa nu existe. Asigura-te ca verifici inainte.
  1. Sa atragi prea putini bani in afacere. Cu prea putini bani, s-ar putea sa nu poti dezvolta si expune produsul sa adevaratul sau potential.
  1. Cheltui prea mult – daca ajungi sa cheltui prea mult inainte de a creste suficient pentru a te califica la urmatoarea runda de finantare, te indrepti catre epuizarea cash-ului investit, ceea ce poate anunta sfarsitul.
  1. Atragi prea multi bani – daca atragi prea multi, s-ar putea sa consideri acest lucru un succes in sine, inainte de a intreprinde ceva cu acei bani, astfel incat ei sa produca rezultate. Nu uita ca pe clienti sau utilizatori trebuie sa-i atragi pentru a face afacerea functionala.
  1. Gestionarea precara a relatiei cu investitorii – daca ar fi sa alegi intre a-i face pe investitori fericiti, sau a-i face pe clienti fericiti, alege intotdeauna clientii. Daca ei sunt fericiti, investitorii vor face si ei bani, ulterior.
  1. Sacrificarea utilizatorilor pentru un (presupus) profit – oricand poti face bani si profituri mai tarziu. Dar asta nu se poate spune cand vine vorba de a-i multumi pe utilizatori sau clienti. Ei vor ceva, acum.
  1. Nu vrei sa te murdaresti facand treaba – nu poti rezolva toate problemele doar din birou. Business-ul se construieste si prin relatii, mergi si intalneste acei oameni relevanti.
  1. Conflicte intre fondatori – primul punct de mai sus indica nevoia de a lucra in parteneriat de minim doi, insa o situatie des intalnita este conflictul intre fondatori. Ei fiind oameni ambitiosi, este foarte probabil sa nu cada de acord pe anumite decizii. Ideal ar fi ca aceste situatii sa fie aplanate, inainte de a produce efecte asupra business-ului.
  2. Efortul pe jumatate – o lipsa de determinare in a vedea start-up-ul tau reusind, nu este o situatie rara. Daca simti ca ai si alte optiuni in viata in afara de a-ti construi afacerea, s-ar putea ca mental sa te agati de acelea.

 

Traducere si adaptare – Cristian Tudorescu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.