STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Management

Zece sfaturi pentru eficientizarea afacerilor medii, utilizand tehnologia

AMI_PartnersPentru a tine pasul intr-o lume tot mai competitiva este important ca afacerile sa fie administrate pe cat posibil de eficient. In zilele noastre, eficienta este strans legata de tehnologie si de utilizarea acesteia in mod inteligent. Adica, folosirea acesteia in scopul unei comunicari rapide cu clientii si a furnizarii de servicii.

 

„Mai devreme sau mai tarziu, orice companie care nu opereaza eficient in sectorul sau de activitate va fi scoasa din business”, afirma Laurie McCabe, vicepresedintele AMI-Partners, companie de cercetare ce ofera solutii de business pentru companiile mici si mijlocii. Eficienta este un aspect foarte important pentru firmele medii, sustine McCabe, deoarece resursele acestora sunt mai limitate comparativ cu cele ale corporatiilor, ale companiilor globale.

 

Pentru ca firmele medii sa isi sporeasca eficienta, in sensul reducerii costurilor, imbunatatirii satisfactiei clientilor si a mentinerii companiei inaintea competitorilor, acestea trebuie sa stie sa utilizeze tehnologia, in functie de natura afacerii. Iata zece sfaturi oferite de Laurie McCabe:

 

1. Ofera angajatilor siguranta si acces la informatie. Spre deosebire de companiile globale, cele medii au avantajul ca pot reactiona mai repede la schimbarile survenite in sectorul de activitate. Dar, acest avantaj poate fi pierdut rapid daca compania nu utilizeaza tehnologia in mod eficient, adica dispune de  o retea mai tot timpul nefunctionala, lenta sau nesecurizata. Altfel spus, o retea rapida si securizata permite angajatilor accesul la informatii absolut necesare pentru mentinerea in fata competitorilor.

 

2. Asigura la orice ora si oriunde acces la tehnologie angajatilor aflati in miscare. Pentru a te mentine productiv chiar si in miscare, angajatii trebuie sa aiba posibilitatea de a contacta clienti si de a obtine informatiile de care au nevoie, oriunde si oricand, iar acest lucru poate fi posibil, de exemplu, cu instrumente precum virtual private networks ” (VPNs). In acest fel, angajatii pot lucra in afara companiei si, totodata, pot avea acces deplin la reteaua intregii afaceri.

 

3. Creaza procese eficiente de afaceri cu partenerii. Unele companii mari creaza procese de business eficiente cu scopul atragerii de parteneri, iar aici foarte importanta este securizarea retelei. Si in cazul companiilor medii este de urmat aceasta strategie.

 

4. Creeaza mediul pentru a lucra usor cu partenerii. O colaborare perfecta cu angajati, parteneri, furnizori si clienti reprezinta o modalitate sigura de crestere a eficientei afacerii si, totodata, de reducere a costurilor. O retea inteligenta ii ofera afacerii avantajul unui calendar interactiv, videoconferinte, comunicatii unificate si alte tehnologii pentru o colaborare usoara.

 

5.  Permisivitate pentru angajati de a isi lua sistemele lor de telefon oriunde se deplaseaza. Apeluri ratate inseamna proiecte intarziate, irosire de oportunitati si, in ultima instanta, venituri pierdute. Cu o solutie de voce si date in retea, angajatii pot avea un numar de telefon ce va suna simultan pe mai multe dispozitive, astfel incat clientii sa poata contacta persoana potrivita inca de la inceput. Intregul staff poate accesa toate comunicatiile lor de oriunde s-ar afla, isi pot verifica e-mail-urilor, voicemail-urile, de la un singur folder electronic, „inbox”.

 

6. Rationalizarea comunicatiilor cu clientii. Oferirea rapid a unor servicii reprezinta cel mai bun mod de a mentine satisfactia clientilor. Conectarea sistemului retelei de telefon la sistemul managementului de relatii cu clientii (CRM) este o modalitate excelenta de imbunatatire a comunicarii cu clientii. Mai exact, atunci cand un client suna, o ferestra pop-up cu apelurile acestora va aparea pe ecranul IP al telefonului angajatului sau pe ecranul calculatorului acestuia,  sau chiar simultan.

 

7. Reducerea timpului calatoriilor neproductive. Adesori se pierde prea mult timp pe drum. Solutia unei retele de telefon ce ofera video-apeluri si conferinte web pot reduce din timpul si cheltuielile unei calatorii de afaceri. Asadar, in loc de consumarea timpului calatorind, acesta poate fi eficientizat prin utilizarea tehnologiei.

 

8. Angajeaza un furnizor de servicii gestionate. Este externalizarea administrarii retelei cel mai bun mod de a folosi eficient timpul angajatilor? In unele situatii este mult mai avantajoasa  angajarea unui furnizor de servicii gestionate pentru administrarea retelei. A lucra cu un administrator de retea va permite angajatilor departamentului de IT sa se concentreze pe alte sarcini si, prin urmare, utilizarea timpului lor mult mai eficient.

 

9. Imbunatatirea satisfactiei angajatilor. Un sistem invechit de telefonie sau o retea lenta pot induce o stare de frustrare angajatilor, dar si clientilor. Uneori chiar, ii poate determina pe unii angajati sa ia decizia radicala de a parasi compania. Pentru a fi siguri ca angajatii sunt productivi si multumiti, in acelasi timp, intreg business-ul are nevoie de o retea securizata, de incredere si rapida.

 

10. Dezvoltarea unui plan pe termenul lung in privinta utilizarii tehnologiei. De exemplu, inlocuirea unui hardware invechit poate perturba intreaga activitate. Trebuie minimizate pe cat posibil astfel de perturbarim, prin stabilirea pe termen scurt si lung a obiectivelor afacerii, impreuna cu distribuitorul de retea si aceasta pentru implementarea tehnologiei care se potriveste cel mai bine tipului de afacere.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.