STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Industrie Prelucratoare, Auto

Vânzările Dacia au crescut cu 19% în 2013

Vânzările Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi, scrie Mediafax.

239039_articol„Cifra 13 spunem că poartă ghinion, dar pentru noi 2013 ne-a adus noroc, pentru că Dacia a avut parte de o performanţă comercială foarte bună. Dacia a vândut la nivel mondial 429.540 de unităţi, în creştere cu 19,3% faţă de anul precedent, pe o piaţă în scădere”, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Thomas Dubruel, director comercial al grupului Renault în România.

În România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,6%. Dacia Logan berlină a rămas cel mai vândut model anul trecut, cu peste 10.000 de unităţi, fiind urmat de Sandero, inclusiv versiunea Stepway (4.707 unităţi) şi Duster (4.647 unităţi).

Vânzările Dacia în afara României au totalizat 404.000 unităţi, iar pe piaţa europeană, în regres cu 1,7%, livrările mărcii au urcat cu 25,9%. Astfel, peste 290.000 de unităţi Dacia au fost înmatriculate anul trecut pe pieţele europene, echivalentul unei cote de piaţă de 2,1%.

De la lansarea mărcii pe piaţa europeană, în vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienţi au ales marca Dacia, potrivit datelor constructorului auto.

În clasamentul pe ţări, pe prima poziţie a rămas Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,3%. Dacia ocupă locul 5 pe această piaţă, iar modeul Sandero se situează pe 3 în topul vânzărilor din această ţară către persoane fizice. Germania ocupă poziţia a doua, cu peste 47.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,5%.

Compania precizează că Algeria, Turcia, Spania şi Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unităţi, iar în Spania, unde livrările mărcii au urcat cu 80%, Sandero este pe primul loc în topul modelelor cele mai vândute către persoane fizice.

În Marea Britanie, unde vânzările au început în 2013 cu o gamă limitată (Duster şi Sandero), Dacia a comercializat peste 13.000 de autovehicule, Regatul Unit plasându-se pe locul 9 în clasamentul ţărilor de destinaţie a mărcii.

Afacerile Automobile Dacia au scăzut cu 3,3% în 2012, de la 13,17 miliarde lei la 12,74 miliarde lei, iar profitul net a avansat uşor, de la 275,1 milioane lei la 277,2 milioane lei. Vânzările sub brandul Renault au crescut cu 0,4%, la 2,13 milioane unităţi, acoperind 81,1% din livrările grupului.

La nivel de grup, vânzările Renault au crescut anul trecut cu 3,1% anul trecut, la 2,62 milioane autovehicule. În Europa, constructorul francez a livrat 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 2,4%, şi a atins o cotă de piaţă de 9,5%.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.