STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, Servicii & Comert & Logistica, INTERNATIONAL, Politica Sociala & Legislatia Muncii & Migratie

Următoarea zonă cu potențial de boom a Chinei: locurile pe care lumea le ignoră

LIANGDUO, China – Într-o dimineață senină de octombrie, Han Youjun a intrat în dubița sa argintie și a părăsit acest mic oraș din estul Chinei, relatează the New York Times. În câteva minute, camioneta sa plină de cutii de orice dimensiune și formă, se mișca prin păduri de orez, pe benzi înguste de sat și pe lângă ferme modeste, adânc și mai adânc în vastul teritoriu al Chinei.

În trecut, șoferii de livrare precum domnul Han ar fi avut puține motive să se deplaseze până acum. Boom-ul Chinei de-a lungul ultimelor patru decenii și-a făcut metropolele aglomerate foarte bogate. O mare parte din restul țării, în special comunitățile agricole, cum ar fi cele din jurul orașului Liangduo, în provincia estică Jiangsu, au rămas relativ sărace.

Dar, din ce în ce mai mult, avantajele miracolului economic al Chinei pătrund în orașe mai mici și în școli de țară – așa cum domnul Han, un furnizor de 32 de ani pentru JD.com, un retailer online, știe prea bine. Cele 70 de colete introduse în camioneta sa în acea zi au fost de două ori mai multe decât cele pe care le transporta de obicei cu doar 18 luni mai devreme.

„Zilele de lucru au devenit mai lungi”, a spus el.

China are nevoie de cheltuieli în acele locuri. Guvernul încearcă să schimbe motorul de creștere al țării de la dependența sa tradițională de fabrici și de a construi lucruri. Aceste surse vechi de creștere nu mai sunt de încredere și necesită o datorie tot mai costisitoare.

Datorită revoluției digitale a Chinei, avansurilor în agricultură și miliardelor de dolari cheltuite pe mii de kilometri de autostrăzi și căi ferate noi, chinezii departe de cele mai mari orașe răspund. Multe din zonele mai îndepărtate ale Chinei se apropie de metropole bogate și se conectează la economia mai largă în moduri pe care nu le-au știut înainte, cu potențiale beneficii pe termen lung pentru economia chineză și pentru lume.

În prefectura care conține Liangduo, Yancheng, portofelele locale se îngrașă mai repede decât rata națională, iar cheltuielile gospodăriilor – care au crescut cu 8% pe persoană în 2016 – au depășit creșterile de la Beijing și Shanghai.

Semnele acelei noi prosperități pot fi văzute la Auto City, o grămadă de clădiri înfricoșătoare din Yancheng unde Toyota, Ford și aproape orice altă marcă majoră concurează pentru clienți. Zhou Zhengguo, proprietarul unei reprezentanțe pentru constructorul chinez Geely, se așteaptă să vândă 2.000 de mașini în acest an, de patru ori mai mult decât acum doi ani.

„Cei mai mulți oameni care au cumpărat mașini au fost oameni de afaceri privați”, a spus dl Zhou. „Iar acum, oamenii din clasa muncitoare cumpără și ei.”

Cei care locuiesc în locurile mai puțin dezvoltate ale Chinei ar putea fi cruciali pentru următoarea etapă a dezvoltării Chinei.

Robin Xing, economist la Morgan Stanley, consideră că cheltuielile de consum în locuri precum centrul urban al orașului Yancheng vor continua să depășească performanțele orașelor mai mari. Ca rezultat, două treimi din creșterea suplimentară a consumului privat va proveni din aceste zone mai puțin dezvoltate până în 2030. „Ne așteptăm ca acestea să ajungă din urmă, să reducă diferența de venit cu orașele mari”, a spus domnul Xing.

Întreprinderile se uită la astfel de zone într-o nouă lumină. Noile autostrăzi și căile ferate de mare viteză facilitează relocarea fabricilor și a altor operațiuni în orașele mai mici, permițând companiilor să profite de costurile lor mai mici. Producția industrială din Yancheng s-a extins mai repede decât rata națională anul trecut.

Câștigurile nu se limitează la principalele orașe ale „Chinei interioare”, continentale. Fermele devin din ce în ce mai mari, mai eficiente și mai profitabile.

În Xinling, un sat din apropiere, Luo Jianhai, în vârstă de 37 de ani, este tipic unei noi specii de fermier-antreprenor. El și-a extins în mod constant ferma unde cultivă orez și grâu prin închirierea de teren de la vecinii săi. El a investit, de asemenea, în două noi tractoare, pe care le împrumută altor fermieri care au nevoie să lucreze propriile lor terenuri mai mari. În ultimii trei ani, venitul său anual a crescut de șapte ori, la 100.000 de dolari, iar cheltuielile sale au crescut de patru ori, în special pe îmbrăcămintea de calitate superioară pentru cei trei copii ai săi și o nouă mașină de 17.000 de dolari.

Stilul său de viață îmbunătățit, domnul Luo a spus, „este diferența dintre a fi sărac și a avea bani”.

În apropiere, Cheng Zhiguo, în vârstă de 47 de ani, și-a mărit și ferma în acest an, sporind venitul net la aproximativ 23.000 de dolari – de cinci ori mai mare decât acum trei ani. Răsplata lui: prima sa mașină, un Hyundai, cumpărată în august.

O astfel de schimbare atrage antreprenorii urbani, cum ar fi Zhou Jian. Dl Zhou, un locuitor de 33 de ani din Nanjing, un oraș important din estul Chinei, a apreciat că agricultura pe scară largă ar avea nevoie și de mai mulți bani. În 2013, a înființat Nongfenqi E-Commerce Company, care aranjează împrumuturile pentru familiile agricole de la bănci și alți creditori.

În prezent, Nongfenqi a acordat împrumuturi de aproximativ 150 milioane USD, a deschis mai mult de 100 de birouri răspândite în China rurală și are 800 de angajați. „Dezvoltarea pieței permite companiilor ca noi să-i slujim pe acești mari fermieri”, a spus dl Zhou.

O astfel de oportunitate a atras JD.com. În ultimii trei ani, JD.com și-a dublat armata de furnizori, mulți urmărind să ajungă în orașe și sate.

„Construirea unei rețele logistice rurale este una dintre strategiile noastre cele mai importante”, a declarat Wang Hui, șeful Serviciului de livrare al JD.com. „Cu consumul care se dezvoltă în zonele rurale, sperăm să putem profita de această oportunitate pentru a ne extinde afacerea”.

Această dimineață rece, în Liangduo, unde stația de distribuție a fost deschisă anul trecut, un camion JD.com gigant s-a strecurat pe o stradă centrală aglomerată pentru a livra sute de pachete, care au fost sortate și transportate către clienți de către noi angajați cu normă întreagă. Stația este destinată să ajute locuitorii să se familiarizeze cu modul în care funcționează comerțul electronic. Alături, un comerciant și-a transformat magazinul de aparate într-un sediu JD.com, unde fermierii, adesea nefamiliarizați cu comerțul electronic, pot testa produsele disponibile online și pot comanda.

Este un experiment „online-către-offline” pentru a educa acești noi consumatori în cumpărăturile online. Stația de livrare „nu este doar un centru logistic”, a spus managerul JD.com din Liangduo, Ye Huanglong. „Oricine poate veni și pune întrebări.”

Nu toate regiunile rurale avansează atât de repede precum Liangduo. Hu Bingchuan, cercetător adjunct la Institutul de Dezvoltare Rurală al Academiei Chineze de Științe Sociale din Beijing, se teme că firmele ar putea descoperi, cel puțin pentru moment, că profiturile lor din partea clienților rurali nu egalează eforturile lor de a-i urmări.

„Majoritatea zonelor rurale nu sunt încă de succes”, a spus el. „Platformele de comerț electronic nu vor putea copia succesul lor din orașe în regiunile rurale”.

Viitorul, totuși, promite. Una dintre primele opriri ale domnului Han este la domiciliul lui Han Aifeng, o fermieră. Ea a comandat cutii de lapte, care, a spus ea, se transformă într-o băutură răcoritoare o energizează atunci când își aprovizionează iazurile de pește. Laptele este printre cele mai scumpe mărci din China, dar doamna Han, acum 64, și-l poate permite acum. Soțul ei lucrează la o fabrică de mobilă, în timp ce ea a crescut venitul familiei prin creșterea peștilor și vânzarea acestora pe piața locală.

În total, veniturile anuale ale gospodăriei s-au dublat în ultimii doi ani, la aproximativ 30.000 de dolari, iar cheltuielile doamnei Han pentru alimente și alte bunuri au crescut, de asemenea, majoritatea comandate online, utilizându-și smartphone-ul. Cutiile de livrare pentru pomelo, vinul de orez și iaurtul sunt stivuite în partea de sus a vechilor depozite de orez dintr-un colț al curții casei.

„Obișnuiam să fiu nevoită să merg la piață cu bicicleta electrică atunci când trebuia să fac cumpărături”, a spus doamna Han. „Acum, oamenii aduc totul la ușa mea”.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.