STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, MACROECONOMIE, Politica cu impact economic, Legislatie & Mediu de Afaceri, Politica Fiscala - Taxe & Impozite, Buget & Finantare Deficit

Turnesolul economiei și societății: formularul 600 – un lucru bun stricat de niște răi (editorial, Cristian Grosu)

Autor: Cristian Grosu – Cursdeguvernare.ro

Putea ieși chiar un lucru deștept – esențial pentru românul care câștigă bani în mod transparent – și pentru economie și pentru societate:

Dar, mai întâi, adevărurile (6 la număr) basic/cheie/ de-o violentă evidență/ temelie a fiscalității aici și orinde aiurea :

1, Nu există exemplu școală mai elocvent și mai necesar pentru fiscalizarea veniturilor unei persoane cu cetățenie, CNP și adresă, așa cum ar fi trebuit să fie așa numitul formular 600

2, Formularul 600 arată cât de ”de rahat” sau de pozitiv conștient e contribuabilul (român, sau de aiurea) și cât de ”de rahat” e guvernantul României momentului:

600-tele e improvizația desăvârșită, e incompetența care manipulează o bună parte din sursele de venit ale bugetului național, e testul în urma căruia cei din economia privată l-ar da afară pe autor în șuturi, la propriu, și ar mai și cștiga procesul cu acesta.

3, Haosul de la Finanțele României a fost acceptat oficial luni, 22 ianuarie 2018 – iar ce am văzut în această zi e, din nefericire, doar începutul :

4, Dl. Liviu Dragnea NU e – așa cum sunt sigur că speră să pară – salvatorul nației de haosul creat de formularul 600:

Această mizerie fiscală (care ar fi trebuit să fie o bijuterie pentru România fiscală) a fost produsă de maniera de-a guverna cu 3-4 miniștri de Finanțe concomitent, prin care Liviu Dragnea controlează țara exact ca Nicolae Ceaușescu:

Cei 4 ministri de finanțe sunt Ionuț Mișa, Darius Vâlcov, Florin Georgescu și – acolo unde cei trei nu se înțeleg (și nici nu au cum să se înțeleagă, de vreme ce nu lucrează în echipă), intervine guru-ul guvernării, dl. Dragnea, care se pricepe la toate.

Ceaușescu: ieșirea la rampă a dlui Liviu Dragnea ca să anunțe că salvează nația de formularul 600 e asemănătoare cu ieșirea lui Ceaușescu când fostul dictator a anunțat că scoate perdelele de la restaurante, ca să vadă poporul cât ”fură” chelnerii:

Chelnerii sunt cele 3 nume de mai sus, în afară de cel al dictatorului. (Care, acum și atunci, n-aveau ce fura, de vreme ce nu se aduna).

5, Ne aflăm azi, 22 ianuarie 2018 doar la începutul haosului fiscal provocat de dictator și de chelnerii săi – adică la ”desfășurarea acțiunii” (după ”intriga” din luna decembrie – ca să fim în acord cu fostul premier Tudose care, am înțeles, s-a intors la lectură și la îndeletniciri umaniste) : punctul culminant va veni undeva prin aprilie:

6, Maniera de gestionare a formularului 600 COMPROMITE PE TERMEN LUNG ȘI NEDEFINIT încercarea de-a crea, întreține și dezvolta mentalitatea de contribuabil a românului. Și lasă, concomintent, și România fără surse basic și legitime de venituri la buget.

Explicații pentru combinația ruinătoare a adevărurilor de mai sus :

A), Formularul 600 – turnesolul contribuabilului conștient, pe care incompetența guvernantului îl compromite și aruncă la gunoi

Înainte de-a aborda perspectiva guvernantului incompetent, inconștient, iresponsabil și rău, să-i batem puțin obrazul contribuabilului și să-l dezmeticim puțin:

Formularul 600, deși nu e nou, putea deveni piatra de temelie a mentalității de contribuabil în România.

Da:

De la Nădlac și până la Londra, totul se impozitează – iar bugetul rezultat astfel se folosește la dezvoltarea indispensabilă a societății și economiei:

1, Formulare gen 600-tele românesc se completează oriunde în economia capitalistă pentru veniturile neimpozitate la sursă, nu există venituri din activitate ”vie” netaxate, e responsabilitatea contribuabilului individual să și le inventarieze și la taxare, nu numai la cheltuiala proprie.

2, ”Legea” de mai sus e ”sfântă”: formularul 600 putea să devină momentul zero, declarația de responsabilitate și maturitate a contribuabilului independent în munca sa, care trebuie, după 28 de ani de la căderea lui Ceaușescu, să conștientizeze că, dacă vrea autostrăzi, sistem de educație, de sănătate, mecanism de formare a forței de muncă și conditia necesară a unui drum spre viitor trebuie să plătească impozite pentru tot ce câștigă.

3, Formularul mai are un atu – e un fel de oglindă : nu doar că forțează maturizarea mentalității de contribuabil, dar și silește contribuabilul să vadă exact cât anume pune la dispoziția guvernantului pentru dezvoltarea României. Dacă la asta se adaugă și transferul contribuțiilor către salariat – omul, ”românul” vede, în premieră pentru majoritatea pălmașilor de orice fel din țară, și aportul personal la sumele din care se fură în mod general.

4, Formularul 600, coroborat cu facilitățile fiscale prevăzute de lege prin raportarea la suma de 22.800 lei, poate produce avantaje fiscale, dacă e implementat corect: iar un contribuabil nestrivit de implementare, poate vedea, aprecia și folosi la justa valoare aceste avantaje.

5, numai sub comunism contribuabilul trăia aproape exclusiv din salariu: a completa un formular de venituri independente și a plăti impozite pentru asta e demnitatea fiecărui cetățean care stă drept și pe picioarele lui într-o societate în care varsă bani concreți, și are și pretenții pentru asta:

În România actuală, însă, mă tem că cel puțin 3 sferturi dintre contribuabili habar nu au că plătesc impozite, pentru ei societatea, dezvoltarea, viața se petrec numai ”la net”.

Așa cum a fost conceput, implementat și ”vândut” de către cei 4 miniștri simultani de Finanțe, formularul 600 compromite absolut toate avantajele de mai sus.

Astfel :

B), Cum e folosit formularul 600 ca instrument de bătaie de joc al Fiscului față de contribuabil

1, Formularul 600 așa cum l-au gândit și desenat cei 4 miniștri simultani de Finante e distrugător (nu nociv, ci distrugător) pentru că NU ține cont de mersul legal și firesc din economie :

-,un contribuabil NU are de unde să afle înainte de un minim 25 ianuarie: el are de primit adeverințe de venit independent de la cei pentru care a prestat.

Atentie – luna e importantă: când toată administrația centrală și locală a plecat în vacanță în 22 decembrie și obligă mediul privat să producă bilanțurile cu 4 zile mai devreme, lăsând boii din privat să muncească și între Crăciun și Anul Nou ca să le plătească lor salariile, plus:

când România însăși e scoasă din priză până în 15 ianuarie numai pentru că așa e în Balcani (fiică-mea s-a întors în Germania rapid, pentru că la ea ziua de 3 ianuarie era zi de lucru plină),

a pune termen 31 ianuarie pentru depunerea formularului e incompetență și iresponsabilitate urâtă – de la Ionuț Mișa la ultimul golan din ANAF, de la Liviu Dragnea și până la ultimul hoț din PSD. Astfel că decidentul – de la cel tehnic la cel politic – arată că este incompetent, iresponsabil și rău.

2, Decidentul sancționează munca suplimentară – și, în genere, orice sursă suplimentară de venit (of, ce ne-ar face dl. Florin Georgescu dacă n-am fi în UE…) – căci pentru el orice privat e ”hoț”.
Am întâlnit această mentalitate – șocant de explicită – nu doar la PSD, ci și la ”liberalii” din ALDE; și cred că numai întâmplarea face că n-am întâlnit-o și la vreunul din guvernanții de la PNL (deși a făcut-o dl. Emil Boc, de la PDL…).

Maniera în care a fost conceput și implementat formularul 600 arată această ură a guvernantului față de ”creatura” care, în loc să se plângă de salariul mic, se apucă și face ore suplimentare cine stie pe unde și-și ia un al doilea job.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.