STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica, Turism

Traficul pe aeroporturi in Romania a crescut si de peste 100 de ori, in ultimii 13 ani

avionDaca in 2000, de pe cele 16 aeroporturi functionale din tara decolau sau aterizau 2,3 milioane de pasageri, in 2010 traficul aerian era de peste patru ori mai mare, iar anul trecut se majorase de cinci ori, potrivit unei analize a ZF realizata pe baza datelor de la Asociatia Aeroporturilor din Romania.

In urma cu 13 ani, de pe toate aeroporturile din tara decolau in medie 80 de avioane pe zi, fata de 210 avioane, in 2013. In pofida acestei cresteri, traficul de pasageri este inca departe de cel inregistrat de alte tari europene. Pe toate aeroporturile din Romania se realizeaza de trei ori mai putine decolari si aterizari decat pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, cel mai mare din Europa dupa numărul de miscari aeronave. Astfel, pe Charles de Gaulles din Paris, cel mai aglomerat aeroport din Europa, decoleaza in medie 670 de avioane zilnic, iar de pe aeroportul Heathrow, din Londra, 645 de avioane.

Cererea pentru calatoriile cu avionul a crescut semnificativ pe aeroportul din Bacau, unde numarul pasagerilor s-a marit de 141 de ori anul trecut fata de 2000, in timp ce pe cel din Targu-Mures, traficul a crescut de 70 de ori. Numarul pasagerilor a crescut de 65 de ori anul trecut fata de 2000 si pe aeroportul din Craiova. Totodata, traficul de pasageri pe aeroportul din Iasi a crescut de 32 de ori,  pe cel din Cluj de 14 ori, iar pe aeroportul din Constanta de zece ori, potrivit calculelor ZF.

Potrivit datelor din Master Planul pe Transporturi, investitiile in modernizarea aeroporturilor din Romania ar costa 599 milioane euro in intervalul 2014 – 2030. „Noi, aeroporturile regionale, consideram ca nu este corespunzator acest Master Plan din multe privinte. (…) Consideram ca nu este facut de specialisti in aviatie”, declara David Ciceo, director general al aeroportului din Cluj si presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania.

Potrivit acestuia documentul contine greseli fundamentale, are foarte multe contradictii si prezinta concluzii necorespunzatoare in ceea ce priveste infrastructura la toate aeroporturile regionale.

„Acum cateva luni, cand am preluat aviatia ca domeniu pe care il gestionez, am avut multe surprize placute, dar si una mai putin placuta. Din pacate, inca mai sunt oameni care considera ca aviatia este o activitate de birou, ca aeroporturile sunt niste Ilene Cosanzene in asteptarea printilor care vin la bordurile Boeing-urilor sau Airbus-urilor”, a afirmat Dragos Titea, secretar de stat la Transporturi, in cadrul conferintei Mediafax Talks about Aviation 2.

In opinia sa, aviatia este un domeniu cu o concurenta puternica, dinamic, scump, riscant, care trebuie gestionat intr-un mod activ. Totodata, Titea apreciaza ca Master Planul de Transport al Romaniei, lansat recent in dezbatere luna trecuta, pe 15 octombrie, isi propune proiecte viabile, pe termen mediu si lung.

In domeniul aviatiei, Master Planul prevede continuarea investitiilor in modernizarea aeroporturilor, precum si proiecte pentru platforme, piste, terminale noi, dotari tehnice si personal specializat.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.