STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, PIETE FINANCIARE, TUTORIALE, FINANTE PERSONALE, Energie & Utilitati & Infrastructura, M&A & VentureCapital & Private Equity, Mari Antreprenori, Antreprenoriat

Testând logica energiei ecologice în cazul unei fuziuni Tesla – SolarCity

Musk_Tesla_SolarCityImaginaţi-vă o lume în care fiecare casă şi fiecare clădire reprezintă, de fapt, o centrală electrică în miniatură, cu panouri solare pe acoperişuri şi vehicule electrice şi sisteme de baterii staţionare în garaje, scrie The New York Times. Contoarele şi software-ul ar gestiona fluxul de energie, permiţând proprietarilor de case şi întreprinderilor să cumpere şi să vândă energie electrică la cele mai bune preturi, simultan, reducându-şi costurile şi crescând cantitatea de energie verde din reţelele electrice.

Aceasta este viziunea pe termen lung în spatele planului pe care Elon Musk l-a descris recent, explicând raţionamentul pentru care Tesla ar achiziţiona SolarCity și ar crea „singura companie de energie integrată pe verticală din lume.” Și ar putea foarte bine să devină realitate, fie în ani, fie in zeci de ani, și dacă viziunea lui Musk este una care se dovedește viabilă.

Cu toate acestea, dacă dl Musk și verii săi, Lyndon și Peter Rive, pot bate zdravăn competiția și-şi pot depăşi problemele financiare – şi acestea sunt variabile foarte importante – compania integrată pe care încearcă să o formeze ar putea fi în măsură să domine piaţa.

„Acesta este un efort pentru a construi Apple-ul energiei ecologice”, a declarat Daniel M. Kammen, director al Laboratorului pentru Energii Regenerabile și Adecvate de la Universitatea din California, Berkeley. „Este într-adevăr o parte din noul val de companii care ar putea face un lucru fezabil din această abordare a schimbărilor climatice prin ‘decarbonatare’.”

Wall Street, cel puțin pentru moment, nu este de acord cu această perspectivă. Acţiunile SolarCity, care au fost tranzacționate la aproximativ un sfert din valoarea sa de vârf din ultimele luni, au crescut după acest anunţ. Însă, acţiunile Tesla au scăzut. Mai mulţi analişti şi investitori au pus sub semnul întrebării înțelepciunea din spatele creşterii presiunilor financiare ale ambelor companii – împreună, cele două companii au pierdut mai mult de 1,6 miliarde $ anul trecut – şi posibilitatea de abate atenţia Tesla de la construirea fabricii de baterii-gigant în Nevada şi de la lansarea pe piață a primului automobil propriu la preţ moderat, anul următor.

Chiar şi unii analişti din energie spun că achiziția propusă este cel puțin la fel de mult despre a ajuta investițiile personale ale lui Musk cât despre promovarea agendei sale verzi. Însă, unii experți în energie și investitori afirmă că există o logică în combinarea Tesla, unde Musk este director executiv, cu SolarCity, unde este președinte.

Descriind automobilele Tesla ca „baterii înfășurate într-o mașină,” Shawn Kravetz, fondatorul companiei de investiții de energie solară Esplanade Capital, a declarat că activitatea de stocare a energiei este probabil pe cale să devină virală. „Și astfel încât să puteți vedea, ” a spus el,” „modul în care energia electrică pentru alimentarea acestor baterii poate fi o parte esențială a acestei activităţi”.

Cele două companii s-au îndreptat, în ultima vreme, spre un parteneriat mai strâns. SolarCity a început instalarea bateriilor Tesla în proiectele-pilot pentru clienții rezidențiali și comerciali în urmă cu aproximativ patru ani. Anul trecut, Tesla a anunțat comercializarea pachetelor de baterii reîncărcabile litiu-ion, care ar putea fi montate pe un perete de garaj, precum și blocuri de baterii suficient de mari pentru a alimenta consumatorii comerciali și industriali și pentru a fi folosite în instalații de utilitate pentru a netezi fluctuațiile din reţeaua electrică.

În același timp, SolarCity, după ani de provocare din partea industriei de utilităţi ca fie să inoveze sau să sucombe, a început să acționeze mai mult ca o utilitate în sine. A început un program destinat orașelor, comunităților izolate, campusurilor şi bazelor militare pentru a proiecta și opera rețele electrice mici, independente numite microreţele. La acea vreme, Peter Rive, unul dintre fondatorii companiei și responsabilul-tehnic-şef, a denumit sistemul „un șablon care poate fi extins pentru a fi, practic, o reţea din următoarea generaţie.”

Ca lider pe piaţa furnizorilor de panouri solare din Statele Unite, SolarCity este considerat a avea cea mai mare colecţie de date cu privire la modul în care clienții solari folosesc energia la fiecare minut al zilei. Cu aceste date – în special în cazul în care sunt combinate cu informații de la mașinile electrice, încărcătoare și baterii staționare – această companie combinată ar putea fi potrivită pentru crearea de produse și servicii bazate pe nevoile clientului.

„Ei înțeleg profund care sunt obiceiurile de utilizare ale clientului”, a declarat Shah Swapnil, directorul executiv al FirstFuel Software, care furnizează servicii de gestionare a energiei pentru clădiri. El a comparat potențialul companiei cu capacitatea Amazon de a se adapta și de a personaliza cumpărăturile on-line la comportamentul cumpărătorului. „Ei creează profiluri personalizate unice ale obiceiurilor tale, ” a declarat dl Shah,” și ei folosesc această informaţie pentru a identifica care va fi următorul click pentru produsul următor. ”

Și, totuși, în timp ce SolarCity construia infrastructura pentru o abordare nouă, descentralizată pentru producția de energie, cunoscută sub numele de generare distribuită, în timp ce îşi câștiga o reputație pentru atacuri agresive asupra industriei de utilități de modă veche, Musk transforma Tesla în „brand-ul pe care toată lumea vrea să-l cumpere „, a declarat Dl. Kammen. Acea lustruire a brand-ului este ceva care ar putea aduce beneficii companiei SolarCity, a spus el.

Dar, o mare provocare pentru Tesla, a declarat Shayle Kann de la GTM Research, care se concentrează asupra industriilor energetice nepoluante, o constituie faptul că nu este singura companie cu o astfel de mare viziune. Jucătorii de seamă din industria de utilităţi, cum ar fi Edison International şi Con Edison dezvoltă divizii dedicate serviciilor energetice și de consultanță, în timp ce giganții din tehnologie, cum ar fi General Electric, Oracle, Google și chiar Apple devin parte a business-ului dedicat furnizării sau gestionării de energie.

Desigur, planul de fuziune nu poate evolua în cazul în care alți investitori renunţă și din cauza guvernanței corporative și a altor aspecte care decurg din rolurile lui Musk în ambele companii: el deține mai mult de 20% din fiecare.

Dar, poate o fuziune nu este necesară pentru atingerea obiectivelor mai semnificative. „Chiar trebuie să dețină lucruri cu scopul de a avea un avantaj sau chiar într-o anumită măsură, să le controleze?” a întrebat dl. Kravetz de la Esplanade Capital. „Cred că răspunsul este nu. Tu nu trebuie să deții vaca pentru a obține lapte. „

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.