STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, Energie & Utilitati & Infrastructura, Industrie Prelucratoare, Auto

Tesla Motors planuieste sa scoata de pe sosele autoturismele pe benzina si motorina

Tesla-Model-3„Adio masini alimentate cu benzina” – aceasta a fost reactia analistului Brian Johnston de la Barclays la stirea potrivit careia Tesla Motors are deja comenzi pentru 276.000 de masini Model 3 electric, si asta in mai putin de doua zile, scrie site-ul australian reneweconomy.com citand analisti auto.

Aceasta inseamna mai mult de 280 milioane de dolari, reprezentand costuri de capital zero pentru Tesla si comenzi totale de cca. 10 miliarde de dolari pentru vehicule electrice.

Aceasta este, fara indoiala, cea mai mare crestere a comenzilor facute de catre din istoria industriei automobilului. Iar, pretul unei masini, care nici nu va intra in productie timp de 18 luni, este de 35.000 de dolari.

Analistul de la Barclay Brian Johnston afirma ca numarul urias de comenzi – mai mult decat vanzarile intr-o luna ale General Motors – indica faptul ca motorul cu ardere interna se afla la un moment de cotitura. Si alti analisti sustin asta. „Tesla a schimbat din nou regulile jocului”, a spus Andrea James, analist la Dougherty & Co.  Alianta Bernstein Mark Jones a sustinut, de asemenea, ca este „un joc al schimbarii”, la fel ca si analistul George Galliers, de la Evercore ISI.

Pentru noi acest vehicul schimba jocul si vom juca un rol critic in dorinta lui Elon Musk de a grabi tranzitia industriei auto de la combustia interna la motorul electric„, a scris Galliers intr-o nota catre un client.

Este greu sa nu fii de acord cu Johnston si cu alti analisti, subliniaza. Mai ales ca nu ar fi putut exista o demonstratie mai mare privind cererea de vehicule electrice ca reactia clientilor fata de prototipul Model 3 al Tesla.

Si nu este vorba doar de Tesla aici, oricat de atragator ar fi brandul. Este vorba de semnul, despre care vorbesc Johnston si alti analisti, ca zilele motorului cu combustie interna sunt numarate. Unii prezic chiar ca sfarsitul acestuia va fi pana in 2025.

Musk nu joaca aceasta carte de unul singur… Si producatorul auto german VW – ironizeaza site-ul reneweconomy.com – si-a planificat sa omoare viitorul masinilor pe motorina, chiar atunci cand a fost obligat sa recunoasca ca datele privind emisiile de dioxid de carbon au fost false. Aceasta evolutie a lucrurilor a fortat compania, dar si alti producatori auto, sa depuna toate eforturile pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Pe langa aceasta, exista ingrijorari legate de dezvoltarea tehnologiei si de mediu. China si alte tari incearca sa reduca numarul de masini pe benzina si motorina pentru a face aerul in orase mai respirabil. BYD din China si-a triplat vanzarile EV la 150.000 in 2015, si se asteapta ca numarul sa se dubleze in fiecare an, pentru urmatorii trei ani.

Ministrul Drumurilor din India a declarat, recent, ca doreste ca toate masinile din tara sa fie electrice, pana in 2030. Norvegia intentioneaza, de asemenea, sa realizeze acest lucru, pana in 2025, iar oficiali din Olanda au fost mai categorici si au declarat ca vor fi interzise vanzarile de autoturisme noi pe benzina, de la acea data.

Si pentru a mai adauga o mega-tema, Arabia Saudita intentioneaza sa stabileasca un fond suveran de 2 trilioane de dolari, prin vanzarea activelor petroliere de stat, pregatindu-se astfel pentru o lume noua, dincolo de petrol.

Acest lucru va reprezenta, desigur, distrugerea masiva a catorva industrii care au dominat lumea, economiile si politicile, in ultimii zeci de ani. Una dintre aceste industrii si cea mai mare este, bineinteles, industria petrolului, care va dezechilibra intreaga structura a industriei auto.

Cand vorbim despre vehicule electrice, nu inseamna doar o sursa diferita de alimentare – cu electricitate, si nu cu lichide, ci si la faptul ca Tesla Motors trebuie sa reconstruiasca intregul concept de retea si de dealeri, adica de reparatii si intretinere, de unde ii provin veniturile. Aceasta amenintare explica de ce unele state din SUA au refuzat accesul la masinile Tesla, stiind ca aceasta nu joaca dupa reguli. S-a ajuns, de fapt, la principalul punct, lupta pentru dominatie in Auto 2.0.

Pana nu demult, Tesla era un jucator de nisa, acum ameninta industrii intregi. Potrivit analistilor de la Morgan Stanley nu atat volumul va conta pentru companie in ceea ce priveste veniturile, ci viziunea lui Musk de „vanzare de mile”, mai degraba, prin reteaua autonoma de transport electric, decat din vanzarea de unitati.

Musk a anuntat, recent, in frenezia lansarii Modelului 3, ca va dubla numarul de statii de alimantare in urmatoarele 12 luni.

„Tesla va suporta costurile unei retele fizice tot mai mari de serviciu captiv si gratuit. In timp ce aceste costuri pot fi considerate, astazi, partial o cheltuiala de marketing, noi credem ca reteaua proprie este esentiala pentru obtinerea unor venituri din servicii bazate pe mobilitate, in viitor”, sunt de parere analistii Morgan Stanley.

O serie de articole si declaratii privind master-plan-ul Tesla au aparut, recent, in presa, in privinta carora Musk nu s-a ferit sa faca declaratii. Un observator al acestor afirmatii incrucisate a concluzionat ca Tesla va fi, cu siguranta, un catalizator al transportului electric in istoria lumii.

 

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.