Telecom & IT-C & Online, Piata de Capital - BVB, M&A & VentureCapital & Private Equity

Slack a început tranzacționarea pe Bursa NYSE și deja valorează cca. 20 de miliarde de dolari

Potrivit CNN, Slack s-a lansat oficial acum cinci ani din cenușa unui proiect eșuat de jocuri. Compania valorează acum cca. 20 de miliarde de dolari.

Sursa foto: CNN

Slack, instrumentul de comunicare la locul de muncă popular în cercurile de tehnologie și mass-media, a început tranzacționarea pe Bursa de Valori din New York (NYSE), dar a adoptat o abordare mai neconvențională în a deveni publică.

Compania a ales să-și listeze acțiunile direct pe bursă, în loc să strângă bani prin emiterea de noi acțiuni care să fie vândute investitorilor publici. Spotify, o altă companie de tehnologie, a adoptat aceeași abordare atunci când aceasta a devenit publică anul trecut.

Slack a deschis la 38,50 dolari pe acțiune și a încheiat ziua puțin peste 38,62 dolari pe acțiune, o creștere cu aproape 50% față de prețul de referință de 26 de dolari – care nu trebuie confundat cu un preț IPO – stabilit în ajunul debutului său pe piață. La prețul său de închidere, Slack a avut o valoare de piață de aproximativ 23 miliarde de dolari.

Slack a fost folosită zilnic în primele trei luni ale anului 2019 de mai mult de 10 milioane de utilizatori, în versiunea gratuită și plătită. Este un hit pentru echipe de la IBM, Lyft și CNN.

Ca mulți dintre frații săi tech, veniturile Slack cresc rapid, dar compania rămâne nerentabilă. Slack a înregistrat venituri de 134,8 milioane de dolari pentru primele trei luni ale 2019, un salt de 67% față de aceeași perioadă a anului precedent. În schimb, a pierdut 31,9 milioane de dolari pe același trimestru, în creștere de la 24,9 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.

Conform Venture Beat, Slack este cea mai recentă dintr-o serie de listări publice din sectorul de înaltă tehnologie din acest an, după companii redutabile precum Pinterest, Lyft și Uber. În timp ce Pinterest a performat în mod decent, Lyft și Uber s-au chinuit să-i impresioneze pe investitori de când au devenit publice.

Cumpărând acțiunile Slack, investitorii au trebuit să cântărească imensul buzz din jurul companiei contra lipsei de profituri și a provocărilor cu care se confruntă. Compania se confruntă cu concurența de la Microsoft și Cisco.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.