SAP intentioneaza sa cumpere Qualtrics – producator de software de sondaje si chestionare – pentru 8 miliarde de dolari

15 februarie 2019 11:16

Sursa: Axios & Foto: XOData

Qualtrics, un producator de software de sondaje si chestionare din SUA, urmeaza a fi achizitionat de SAP pentru 8 miliarde de dolari.

Aceasta urmeaza a fi cea mai mare achizitie de companie de software bazata pe capital de risc (venture capital) si cea de-a treia cea mai mare vanzare a unei companii de tip „software as a service” SaaS – dupa achizitiile Netsuite de catre Oracle pentru 9,3 miliarde de dolari si Concur de catre SAP pentru 8,3 miliarde de dolari.

In urma acestei achizitii, gigantul german SAP va putea sa integreze enormele resurse de date operationale pe care le detine integrand experienta cosumatorului pe care o ofera Qualtrics.

Sursa: ZD Net

Qualtrics va continua sa fie condusa de co-fondatorul si CEO-ul sau – Ryan Smith si isi va mentine cele doua sedii in Provo, Utah si Seattle.

Pretul pe actiune in cazul IPO-ului (ofertei publice initiale pe bursa) planificate inainte de deal-ul cu SAP fusese negociat la 18-21 de dolari, pentru cele 20,5 milioane de actiuni oferite.

Qualtrics a avut un mic profit in primele 9 luni ale lui 2018, anuntand si ca in toti cei 16 ani de functionare a fost mereu cu un flux de capital pozitiv. Compania a anuntat un profit net de 1,5 milioane la un venit de 290 de milioane in primele trei trimestre ale 2018, fata de doar 1 milion de profit net in aceeasi perioada a 2017.

Concurentul sau SurveyMonkey avusese venituri de doar 121 milioane de dolari (+14%) in aceeasi perioada. Alti concurenti: Aon Hewitt, Medallia si Willis Towers Watson.

Qualtrics stransese de la fonduri ca Accel, Insight Venture Partners si Sequoia Capital in jur de 450 milioane dolari in fonduri de risc, cea mai recenta evaluare fiind la 2,5 miliarde de dolari.

Aceasta a fost a doua oara in 2018 cand o companie de software „unicorn” a fost achizitionata chiar inainte de a fi facuta o oferta publica initiala (IPO). Prima achizitie de acest tip a fost realizata de catre Workday, care a cumparat Adaptive Insights.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.