Telecom & IT-C & Online, M&A & VentureCapital & Private Equity

Quora – cea care vine cu un răspuns atunci când introducem o întrebare în Google – valorează 2 miliarde de dolari

Quora este cea care vine cu un răspuns atunci când introducem o întrebare în Google.

Sursa: Google

Conform Recode, investitorii din Silicon Valley consideră compania o „relicvă”, dar una ce valorează deja 2 miliarde de dolari după ultima finanțare obținută – de 60 milioane de dolari.

Problema companiei Quora este legată de slaba conversie în bani a bazei de utilizatori, care conform firmei se ridică la 300 de milioane de utilizatori unici pe lună.

Compania a informat câțiva investitori potențiali că ar fi câștigat în jur de 20 de milioane de dolari în 2018, ceea ce rezultă într-o evaluare spectaculoasă de 100 de ori mai mare față de veniturile din anul precedent.

Cu toate acestea, evaluarea din această rundă nu este cu mult peste cea anterioară, care situa valoarea companiei în 2017 la 1,7 miliarde de dolari. În pofida veniturilor restrânse, compania are în jur de de 200 de angajați.

Înființată în 2009 de foști directori de la Facebook, Quora a fost văzută drept una din cele mai interesante companii în era social media de după Facebook. Nu este o destinație în sine, ci un loc în care ajungi atunci când ai o curiozitate de satisfăcut. Totul se datorează popularității acesteia printre motoarele de căutare.

De-a lungul timpului, Quora a evoluat într-un mai organizat Yahoo Answers, un Reddit mai rasat și o Wikipedia plină de atitudine.

Compania a avut pentru mult timp o dorință puternică de a nu intoxica pagina cu reclame, cedând in cele din urmă în 2016, când a acceptat prima reclamă de la Uber. Reclamele continuă să fie relativ rare.

Într-o oarecare măsură, Quora e mai similară lui Google sau Amazon decât Facebook-ului.

Un alt element cheie al paginilor Quora, spre deosebire de un eveniment Facebook sau o poveste Instagram, este că paginile acesteia au o durată de viață și interes mai lungă.

Quora se declară independentă și pe viitor. O listare publică oricum nu pare a fi viabilă – datorită nivelului veniturilor generate.

Compania se aseamănă multor start-up-uri din Silicon Valley, cu o imensă evaluare, dar puțini bani. Singura diferență,  această companie are deja un deceniu!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.