ANALIZE SECTORIALE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Publicitatea pe Internet va crește în cel mai lent ritm înregistrat din anul 2002

– Sectorul publicității pe Internet va fi depășit anul viitor 2020 de reclamele cinematografice, pe fondul temerilor companiilor mari față de scandalurile digitale –

Internetul este pe cale să-și piardă titulatura de sectorul cu cea mai rapidă creștere din piața de publicitate mondială pentru prima dată în două decenii, în timp ce mărcile care caută spațiu fără riscuri pentru a-și cheltui bugetele publicitare se orientează către mass-media tradiționale precum cinema, panouri publicitare și zone dedicate posterelor, conform unui articol din The Guardian.

Anul viitor, piața mondială a publicității pe Internet, care este dominată de Google și Facebook, va pierde poziția de mediu publicitar cu cea mai rapidă creștere pentru prima dată de la primele zile ale spargerii bulei „boom-ului dotcom” de la sfârșitul secolului XX.

Este preconizat că publicitatea pe Internet va crește cu 10% la nivel global anul viitor, cel mai scăzut nivel din 2001, potrivit cercetărilor realizate de grupul global de agenții media Zenith. Rata scăzută de creștere înseamnă că publicitatea cinematografică, despre care se estimează că va crește cu peste 12% anul viitor, va deveni mediul de publicitate cu cea mai rapidă creștere.

Companii importante și-au exprimat îngrijorarea cu privire la scandalurile digitale – cum ar fi Cambridge Analytica, „fake news” și reclame care apar lângă videoclipuri YouTube necorespunzătoare, cum ar fi materiale extremiste – care au pus presiune pe platformele de internet.

Sursa: https://www.theguardian.com

Industria filmelor trăiește o epocă de aur, prezența acesteia din Marea Britanie anul trecut atingând cel mai înalt nivel din 1970 – cu recorduri de box-office globale doborâte, iar agențiile de publicitate care caută să profite de asta.

Investiția în tehnologie, de la efectele speciale utilizate în filmele blockbuster până la experiența de lux a cinematografelor cu fotolii extensibile din piele, canapele și meniuri de restaurant, a alimentat o renaștere a sectorului, în ciuda proliferării serviciilor de streaming, cum ar fi Netflix.

„De la Wonder Woman la Avengers, Black Panther sau The Favorite, există o gamă variată de filme cu un public captiv spre care publicitarii pot transmite mesaje specifice”, a declarat Tim Richards, fondatorul și directorul executiv al lanțului internațional de cinematografie Vue.

Sursa: https://www.theguardian.com

„Ceea ce observăm este și faptul că companiile s-au săturat să bombardeze Internetul cu mesaje atunci când nu pot fi sigure cine le vede. Publicul are un nivel mai mare de încredere în ceea ce vede pe ecranul de cinema decât în ceva care le este furnizat pe Internet. ”

Deși era clar că rata de creștere a publicității pe Internet va încetini în cele din urmă – în 2020, aceasta va reprezenta jumătate din valoarea de 650 miliarde de dolari (520 miliarde de lire sterline) cheltuită pentru publicitate la nivel mondial – există semne ale unei schimbări mai extinse pe piață.

Este de așteptat ca sectorul publicității de exterior / Outdoor – care include panouri publicitare, autobuze și gări – să crească până la un nivel sănătos de 5% la nivel global în 2020, în antiteză cu o scădere a cheltuielilor publicitare pentru alte media, inclusiv ziare și TV.

Publicitatea de exterior este acum o experiență digitală, este vorba despre pixeli și asta este clar ceva atractiv pentru branduri”, a spus Phil Hall, directorul co-manager al companiei media Ocean Outdoor. „Dar, de asemenea, nu poate fi ignorată problema siguranței mărcii. Având în vedere problemele foarte mediatizate cu care se confruntă unii dintre giganții digitali, publicitatea de exterior are un lipici deosebit la agențiile de publicitate, fiind un refugiu sigur pentru branduri. ”

Raportul grupului Zenith mai spune că, deși o mare parte din creșterea publicității pe Internet provine de la întreprinderile mici, locale, care își cheltuiesc toate bugetele pe platforme precum Google și Facebook, majoritatea mărcilor mari preferă totuși să cheltuiască cea mai mare parte a banilor pentru publicitate pe media tradiționale.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.