TUTORIALE, HR & DEZVOLTARE PERSONALA, Telecom & IT-C & Online, Auto-Cunoastere & Coaching, Public Speaking & Debate, Mari Antreprenori

Niciun prezentator Apple nu vorbește mai mult de 10 minute, iar motivul este susținut de neuroștiință

Sursă: www.foxnews.com

– Schimbați tonul vocii frecvent pentru a nu vă plictisi publicul! –

Creierul este ușor de plictisit. Acest lucru explică de ce Apple face ceea ce face când lansează produse, conform lui Carmine Gallo pentru inc.com.

O prezentare bazată pe fundamentele neuroștiinței include schimbări frecvente pentru a menține oamenii interesați. Dar cât de frecventă este schimbarea „frecventă”?

Răspunsul: La un interval de 10 minute.

Neurocercetătorii spun că creierul nostru are un cronometru încorporat care ajunge la final după în jur de 10 minute. În conversațiile mele cu biologul molecular al Universității din Washington, John Medina, acesta citează studii care arată că oamenii își pierd atenția față de o prezentare în primele 10 minute. “Creierul pare să facă alegeri în conformitate cu un model de cronometrare încăpățânat, influențat, fără îndoială, atât de cultură cât și de gene, spune acesta. „Acest fapt sugerează un imperativ pentru domeniul predării și în afaceri: Găsiți o cale de a trezi și apoi de a menține atenția cuiva pentru o anumită perioadă de timp.”

Medina și alți cercetători neurologi spun că vorbitorii pot re-activa atenția unei audiențe la fiecare 10 minute dacă introduc o schimbare. O schimbare poate include un videoclip, o poveste, o demonstrație etc.

În cadrul evenimentului Apple de pe data de 12 septembrie 2018, compania a introdus cele mai noi modele Apple Watch (versiunea a patra) și noua generație de iPhone-uri. La fel ca la fiecare prezentare majoră a produselor, directorii Apple au reușit să capteze din nou atenția audienței la fiecare 10 minute. Ei o fac prin introducerea schimbării sub forma unor voci noi.

Apple a împărțit scena la un interval de 10 minute sau mai puțin.

În primele 60 de minute ale evenimentului Apple din 12 septembrie, audiența a auzit discursuri de la 10 vorbitori (inclusiv designerul-șef Jony Ive, a cărui voce putea fi auzită pe un videoclip care descrie noul Apple Watch).

Și nimeni nu a vorbit mai mult de 10 minute. Iată un exemplu despre cum funcționează.

  • CEO-ul Apple, Tim Cook, urcă pe scenă și petrece cinci minute, aducând publicul la curent cu privire la vânzări și produse și prezintă cele două teme ale zilei: Apple Watch și noile modele iPhone.
  • După cinci minute, Cook îl prezintă pe COO-ul Apple Jeff Williams să vorbească despre noul Apple Watch.
  • Două minute mai târziu, Williams rulează un videoclip care arată designul noului ceas. Videoclipul „resetează cronometrul intern” al publicului.
  • Williams se duce din nou pe scenă și vorbește pentru cel mai lung timp neîntrerupt al vreunui vorbitor (12 minute). Williams, însă, s-a oprit frecvent, fiind întrerupt de aplauze de 12 ori. Segmentul lui probabil a fost regizat pentru 10 minute sau mai puțin.
  • Williams prezintă un alt vorbitor, Ivor Benjamin, președinte al American Heart Association. Benjamin vorbește timp de două minute despre noua caracteristică de sănătate de pe Apple Watch – un EEG pentru măsurarea frecvenței cardiace.
  • Williams prezintă timp de patru minute și rulează un alt videoclip. De data aceasta auzim vocea designerului-șef, Jony Ive.
  • Videoclipul se termină două minute mai târziu. Williams își încheie partea din prezentare și îi cedează scena lui Tim Cook.

În primele 30 de minute, audiența a urmărit 3 videoclipuri și a auzit 4 voci distincte.

Restul de 90 de minute au urmat un șablon similar, fără ca un vorbitor să petreacă mai mult de 10 minute pe scenă.

Șeful de marketing Phil Schiller a preluat partea iPhone a prezentării. El a vorbit exact 10 minute înainte de a prezenta un director de marketing pentru produse iPhone, Kaianne Drance, pentru a demonstra cum grafica îmbunătățită va contribui la dezvoltarea jocurilor și a aplicațiilor. Aceasta, la rândul ei, a împărțit scena cu trei dezvoltatori de aplicații care au adus, lângă ei, de asemenea jucători și invitați. Într-un segment de 15 minute, publicul a văzut nouă persoane care au împărțit scena.

Țineți minte, creierul se plictisește ușor!

 Păstrați-vă ascultătorii atenți prin introducerea unei distribuții de personaje. Dacă faceți prezentări în fața investitorilor, aduceți-i pe membrii echipei Dvs. sau un client. Dacă susțineți o prezentare solo, inserați videoclipuri pentru a reseta cronometrul intern al publicului.

Mai presus de toate, respectați regulile de 10 minute pentru a menține atenția publicului dvs. Nu dați ocazia ascultătorilor Dvs. să se plictisească.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.