EDITORIALE, COMENTARII, ANALIZE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Piata de Capital - BVB

Mark Zuckerberg a dat lovitura!

Sursă: www.telegraph.co.uk

Dacă vă încredeți în acest stereotip, oamenii suficient de norocoși să trăiască în California însorită au tendința de a fi relaxați, conform Bloomberg. Investitorii din Facebook Inc. ar trebui să-și canalizeze „zen”-ul. Nimic din rezultatele primului trimestru ale rețelei sociale nu merită stres, în ciuda diminuării valorii acțiunilor. Da, Facebook a avertizat că în acest an creșterea veniturilor va încetini „în mod semnificativ”, deoarece nu poate continua să crească numărul de anunțuri publicitare pe care le pompează în fluxul său de știri, fără ca să distanțeze utilizatorii.

Dar Mark Zuckerberg poate conta pe Instagram pentru a prelua o parte din slăbiciune. Morgan Stanley estimează că vânzarea mai multor anunțuri în aplicația de distribuire a fotografiilor va adăuga în acest an venituri incrementale de 3,6 miliarde de dolari, aproximativ 10% din previziunile anuale ale analiștilor. În plus, Facebook face lucruri inteligente pentru a dezvolta partea video în aplicațiile sale pentru a obține bani care sunt acum cheltuiți pe reclamele de la televiziuni.

Cum Facebook se apropie de aniversarea de cinci ani a ofertei sale publice inițiale, merită reflectat asupra felului în care a evoluat. În 2012, „copilul” lui Zuckerberg a fost abia al zecelea cel mai mare vânzător de publicitate din spatele unui grup de companii media tradiționale, cum ar fi CBS Corp și 21st Century Fox Inc., potrivit Zenith Media. I-a depășit  în numai 5 ani aproape pe toți ca să ajungă pe locul 2 în clasament, fiind depășit  doar de Alphabet Inc., părintele Google care domină anunțurile din rețeaua de căutare.

Împreună, aceste două companii au controlat o cincime din cele 543 miliarde de dolari cheltuite pe publicitate anul trecut, spune Zenith, de la 11% în 2012. Sunt destul de duopol, așa cum a explicat Shira Ovide de la Gadfly.

În cinci ani, Zuckerberg a făcut din Facebook un loc pe care mărcile globale nu-l pot evita dacă doresc să ajungă la o audiență în creștere de aproape 1,94 miliarde de oameni. Multe branduri probabil doresc ca platforma Facebook să fie altfel. Uitați-vă la plângerile referitoare la metricile video eronate ale Facebook, la preocupările legate de violența la difuzarea live și la plângerea Procter & Gamble Co. despre anunțurile web „crappy”. Dar dimensiunile Facebook și datele detaliate de targetare fac ca acesta să fie de neînlocuit pentru agențiile de publicitate care încearcă să vândă totul, de la săpun de rufe la camioane.

Chiar și un Facebook cu o creștere mai lentă va fi un „juggernaut” al banilor pentru o lungă perioadă de timp. Contează cu adevărat dacă vânzările Facebook cresc cu aproximativ 40% pe an față de 60%, dacă ceea ce oferă brandurilor este mai bun decât alte medii de publicitate? Nu.

Și aderența Facebook pentru locul doi este puternică. Rețelele de televiziune pur și simplu nu pot oferi aceeași scară ca platformele globale de internet.

Iar gigantii formidabili din Asia, inclusiv Tencent Holdings Ltd. și Baidu Inc., nu s-au aventurat prea mult în străinătate. Twitter Inc. și Snap Inc. încurajează doar publicul de nișă.

Uitați-vă la această diagramă a modului în care cei mai mari vânzători de publicitate din lume au evoluat în ultimii cinci ani.

Grupurile de tehnologie surclasează companiile de televiziune într-un ritm rapid. În 2012, numai Google și Facebook au fost în primele zece. În 2016, jumătate din primele zece au fost digitale: Verizon Communications Inc. s-a alăturat cu achiziția în așteptare a Yahoo, la fel ca Baidu Inc. și Microsoft Corp. Și schimbarea dolarilor de marketing de la media vechi la cele noi nu este încă pe final. Cheltuielile pentru anunțurile online vor depăși anul acesta cele pentru televiziune pentru prima dată.

În ultimele zile au fost multe comentarii despre turneele în stil politic al lui Zuckerberg din S.U.A., pentru a se întâlni cu oamenii obișnuiți. Cu afaceri care arată atât de bine, poți să înțelegi de ce ar putea dori noi forme de distracție.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.