Apple a fost mereu cu mult in fata rivalului sau principal in ceea ce priveste monetizarea, generand constant aproape de 2 ori mai mult venit decat Google Play din cumparaturi in cadrul aplicatiei, abonamente si aplicatii platite.Aceasta diferenta este evidentiata mai nou si pe dimensiunea numarului de editori noi ce ating venituri de milioane de dolari, conform datelor de la Sensor Tower Store Intelligence.
Conform acestor noi date, 164 de editori au castigat primul milion net in App Store din SUA in anul trecut, aproape dublu fata de cei 88 din Google Play.

Numarul de editori de peste 1 milion de dolari a crescut cu aproximativ 15% fata de 2017 in App Store, in timp ce cresterea din Google Play a fost de 24%.
O privire mai atenta arata sectoarele in care milioanele au fost castigate.

In App Store, 33% au fost in sectorul jocurilor, contribuind cam 60% din intregul castig al platformei in anul trecut. In top a fost FoxNext Games, ce a lansat Marvel Strike Force, castigand peste 15 milioane in 2018.
Oricat de impresionate sunt datele, procentul total al castigurilor din jocuri a scazut cu 10% fata de 2017, aceste procente mergand spre sectiuni de genul „stil de viata”, „sanatate” si „fitness”.
Exemple de editori ce au atins primul milion in anul trecut au fost
- OMG I Can Meditate(Breethe),
- Bending Spoons (30 Day Fitness Challenge) si
- Genesis Technology Partners(BetterMe).

Pe Google Play din SUA, domeniul jocurilor a contribuit cu 84% la totalul veniturilor castigate, urmatoarea categorie ca marime fiind cea „sociala” cu 6%.
Pe baza acestor date, Apple isi confirma a fi in continuarea cea mai profitabila platforma pentru dezvoltatori mobili.