Telecom & IT-C & Online, INTERNATIONAL

Equifax, PayPal şi Intuit și-ar putea verifica clienții prin Facebook, Pinterest şi Twitter

Companiile Equifax, PayPal şi Intuit au început teste pentru a determina dacă reţelele de socializare, precum  Facebook, Pinterest şi Twitter, pot fi folosite la verificarea identităţii sau bonității unui client, iar în unele cazuri pentru a detecta dacă acesta minte referitor la situaţia financiară, potrivit Bloomberg.

Sursă: speckyboy.com
Sursă: speckyboy.com

Utilizatorii de Facebook şi Twitter fac publice în fiecare zi detalii personale. Acestea se dovedesc utile la probarea de informaţii chiar în decizii de acordare a unor împrumuturi şi contribuie astfel la detectarea fraudelor, care au costat anul trecut retailerii online din SUA 3,5 miliarde de dolari, potrivit companiei CyberSource.

Companiile pot accesa doar informaţii publice sau pe care persoanele vizate aleg să le facă accesibile. Mulţi tineri permit, însă, vizualizara liberă a unor părţi a profilurilor de pe Facebook sau a conturilor de pe Twitter.

Odată cu expansiunea achiziţiilor prin intermediul internetului, tot mai mulţi hoţi încearcă să intercepteze tranzacţiile online, să fure informaţii transmise în acest proces sau să păcălească cumpărători să trimită bani unor firme fantomă.

Chiar dacă verificările online ajută companiile să combată înşelătoriile, aceste practici cresc îngrijorarea în rândul consumatorilor şi asociaţiilor pentru protejarea dreptului la viaţă privată, care afirmă că site-urile nu fac suficient pentru a proteja datele utilizatorilor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.