Ce vârstă au antreprenorii de succes din domeniul tehnologiei?

7 septembrie 2018 08:10


– Un nou studiu risipește mitul copilului-minune din Sillicon Valley –

– Bazat pe cercetările lui Pierre Azoulay, Benjamin F. Jones, J. Daniel Kim și Javier Miranda –

Angajații din industria tehnologică din Silicon Valley pot face mari eforturi pentru a părea tineri – de la a suferi intervenții chirurgicale și transplanturi de păr, până la a se ascunde în parcările companiilor de tehnologie la modă pentru a vedea cum se îmbracă cei tineri și cu un viitor promițător, cum prezenta cu câțiva ani în urmă cotidianul New Republic, arată un studiu de pe kellogginsight.com.

În timp ce acest lucru poate părea extrem, există în mod clar o tendință în rândul multora din sectorul tehnologic față de tineri. Luați în considerare declarația lui Mark Zuckerberg că „cei tineri sunt pur și simplu mai deștepți” sau bursele de 100.000 de dolari pe care co-fondatorul PayPal, Peter Thiel, le acordă anual antreprenorilor străluciți – cu condiția să aibă sub 23 de ani.

„Există ideea că tinerii sunt predispuși să aibă idei mai valoroase”, afirmă Benjamin Jones, profesor de strategie la Școala Kellogg.

Dar este această noțiune corectă?

„Dacă te uiți la vârstă și la marile realizări în științe, în general, vârful nu se atinge în jurul vârstei de 20 ani. Are mai degrabă loc în jurul vârstei mijlocii”. Chiar și câștigătorii premiului Nobel au parte de descoperiri de succes tot mai târziu în viață, a constatat Jones în cercetările anterioare. Sunt startup-urile din Silicon Valley într-adevăr o excepție?

Într-un nou studiu, Jones, alături de Javier Miranda din Biroul de Recensământ din S.U.A. și Pierre Azoulay și J. Daniel Kim de la MIT, utilizează un set de date expansiv pentru a aborda această problemă.

Cercetătorii consideră că, spre deosebire de gândirea populară, cei mai buni antreprenori tind să fie de vârstă mijlocie. Printre companiile noi de tehnologie cu cea mai rapidă creștere, fondatorul mediu a avut vârsta de 45 de ani în momentul înființării firmei. În plus, un antreprenor de 50 de ani are aproape de două ori mai multe șanse de a avea succes față de un tânăr de 30 de ani.

Aceste constatări au implicații serioase – nu numai pentru antreprenorii aspiranți, care ar putea să-și supraevalueze sau să subestimeze șansele de succes pe baza vârstei lor, ci și pentru societate în general. La urma urmei, dacă investitorii de capital de risc sunt reticenți în a paria pe antreprenorii mai în vârstă, atunci multe companii cu potențial de succes nu vor putea să se dezvolte niciodată.

„Dacă nu alocăm dolari oamenilor potriviți în antreprenoriat, este posibil să pierdem, mai ales în ceea ce privește progresele care sporesc cel mai bine prosperitatea socio-economică”, spune Jones. „De fapt, este o întrebare cu o miză destul de ridicată.”

Antreprenori în vârstă vs. tineri

Teoretic, spune Jones, există o mulțime de motive întemeiate de a crede că tinerii ar fi mai buni antreprenori, mai ales în tehnologie.

„O idee este că tinerii sunt în mod special susceptibili să aibă idei transformatoare – că nu sunt țintuiți paradigmei actuale”, explică el. „Când te gândești la Mark Zuckerberg spunând: „Mișcă-te repede și schimbă lucrurile”, mantra timpurie a Facebook, este vorba foarte mult despre accentul pus pe transformare și perturbare.”

Ca nativi digitali, antreprenorii mai tineri pot avea, de asemenea, o percepție superioară asupra modului în care tehnologia poate satisface cererile consumatorilor. În plus, persoanele în vârstă de 20 de ani sunt mai puțin susceptibile de a avea ipoteci sau familii care să le distragă atenția de la obiectivele profesionale.

„Ei pot fi implicați cu totul, oră-după-oră, într-un mod în care oamenii mai în vârstă ar putea avea probleme de a funcționa, având în vedere că au și alte responsabilități”, spune Jones.

Dar povestea contrară este la fel de convingătoare: oamenii mai în vârstă au avut zeci de ani pentru a-și construi afacerile, stilul de conducere și de rezolvare a problemelor, care contribuie la reușita unui start-up. Și în timp ce aceștia ar putea fi mai puțin influențați de anumite tendințe ale consumatorilor, în special în ceea ce privește obiceiurile tinerilor, s-ar putea să știe destul de mult despre alte oportunități de afaceri. „Experiența poate aduce o perspectivă substanțială asupra anumitor piețe și tehnologii specifice, pe lângă abilitățile de a conduce”, argumentează Jones.

Deci, care variantă este corectă? „Am vrut să pun întrebarea de foarte mult timp, dar nu am avut datele”, spune Jones.

În timp ce cercetătorii ar putea măsura succesul noilor companii la scară largă, nu i-au putut identifica pe fondatorii lor. Acest lucru s-a schimbat anul trecut, când informațiile despre proprietarii de companii au fost puse la dispoziția cercetătorilor care lucrează la proiectele interne de recensământ.

Prin combinarea datelor de înregistrare fiscală, a informațiilor de la Biroul de Recensământ al SUA și a altor seturi de date federale, cercetătorii au reușit să compileze o listă de 2,7 milioane de fondatori de companii care au angajat cel puțin un angajat între 2007 și 2014.

Studiile anterioare privind antreprenoriatul au trebuit să se bazeze pe eșantioane relativ mici de fondatori. „Dar frumusețea datelor Administrației / guvernamentale este că nu reprezintă un eșantion”, spune Jones. „Reprezintă universul propriu-zis al datelor.”

„Cu cât ai trăit mai mult, cu atât mai bune sunt șansele tale”

Dintre cei 2,7 milioane de fondatori din setul lor de date, vârsta medie a fondatorului unei societăți la momentul înființării a fost de 41,9 ani.

Cu toate acestea, analiza a inclus tot felul de firme, de la companii de tehnologie la saloane de manichiură până la restaurante. Cercetătorii au fost interesați în principal de noi întreprinderi cu creștere ridicată – acele tipuri de companii care pot transforma economia – și de a înțelege dacă mitul Silicon Valley era adevărat.

Astfel, ei și-au limitat setul de date pentru a include doar companiile de tehnologie și, în continuare, au restrâns până la acel 0,1% cu cea mai rapidă creștere – cu alte cuvinte, acea companie din fiecare 1.000 de companii care și-a văzut vânzările sau numărul de angajați crescând cel mai mult în primii cinci ani.

În cadrul acestui subset exclusiv, vârsta medie a fondatorului a fost de 45,0 ani. „M-a surprins”, spune Jones – „e chiar mai în vârstă decât am crezut”.

Pentru o măsurare alternativă a succesului, cercetătorii au analizat, de asemenea, firmele care au făcut „Exit” – care ieșit pe piață cu succes -, fie prin achiziționarea de către o altă companie, fie prin listarea la bursă (IPO). Fondatorul mediu pentru acel grup era chiar mai în vârstă, de 46,7 ani.

În timp ce aceste rezultate indică în mod clar că fondatorii de vârstă mijlocie domină printre firmele cu cea mai mare creștere, este, de asemenea, adevărat că cei de peste 40 de ani au mult mai multe șanse să încerce să fondeze o nouă companie decât cei de douăzeci de ani.

„Apar mai multe mușcături ale mărului de la cei de 40 de ani”, spune Jones.

Pentru a-și aprofunda rezultatele, cercetătorii au făcut un alt calcul privind probabilitatea succesului în rândul celor care au fondat o firmă. Au determinat ceea ce ei numesc „valori medii/media loviturilor” – probabilitatea ca fondatorii de vârste diferite să ajungă în acel top de 0,1% al listei.

Datele au arătat că un fondator care are 50 de ani este de 1,8 ori mai predispus să fondeze o companie de top decât un fondator de 30 de ani și că un fondator de 20 de ani are cea mai slabă șansă dintre toți. „Cu cât ai trăit mai mult, cu atât mai bune sunt șansele tale”, spune Jones.

De ce antreprenorii devin mai buni odată cu înaintarea în vârstă?

Rezultatele provoacă o altă întrebare importantă: Ce îi face pe fondatorii de vârstă mijlocie să aibă rată mai mare de succes? Este vorba despre abilitățile mai puternice de conducere? Mai multe resurse financiare? O rețea mai robustă de clienți și furnizori? Sau despre cu totul altceva?

În timp ce lucrarea nu încearcă să analizeze toate mecanismele care stau la baza succesului, ea oferă o perspectivă edificatoare: fondatorii cu 3 sau mai mulți ani de experiență în aceeași industrie ca și startup-ul lor au de 2 ori mai multe șanse de a avea una din 1.000 companii cu cea mai rapidă creștere.

„Faptele se împotrivesc puternic ideii că ar fi mai bine să vii din afara industriei”, spune Jones.

El speră să exploreze mai profund această chestiune într-o cercetare viitoare.

Jones dorește, de asemenea, să investigheze un puzzle pe care îl prezintă lucrarea: în timp ce oamenii în vârstă construiesc companii mai puternice, investitorii de capital de risc investesc în mod disproporționat în firmele cu fondatori mai tineri.

Poate că acest lucru se datorează faptului că tinerii au tendința de a avea mai puține resurse financiare, deci investitorii de capital de risc le vizează în mod intenționat, știind că prin negociere sunt susceptibili de a obține o participație mai bună în cadrul companiei. Sau ar putea fi o dovadă că investitorii de capital de risc se lasă convinși de preconcepția conform căreia tinerii sunt mai buni antreprenori.

Ar putea fi rațional pentru capitaliștii de risc sau s-ar putea ca ei să facă doar o mare greșeală„, spune Jones.

El bănuiește că mitul „tânărului fondator” i-a împins pe tineri să-și asume riscuri imprudente în trecut și i-a împiedicat pe cei mai în vârstă să acționeze pe baza ideilor lor. Cercetătorul speră că studiul reprezintă un pas spre dezintegrarea acestui mit.

„La nivel individual, trebuie să te întrebi: „Vreau să fiu fondator acum, în acest moment al vieții mele? „” spune Jones de oamenii care decid să aleagă sau nu calea antreprenoriatului. „Cred că această informație poate fi foarte utilă pentru oamenii care iau în calcul această decizie”.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.