PIETE FINANCIARE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, INTERNATIONAL, M&A & VentureCapital & Private Equity

Bytedance din China țintește o evaluare de 75 miliarde de dolari, alăturându-se start-up-urilor gigant

http://www.bytedance.com/

În SUA, capitalizările de piață ale companiilor mass-media gigant, cum ar fi Facebook și Twitter, s-au clătinat deoarece companiile au fost acuzate de favorizarea discursului abuziv și de găzduirea unor campanii de influență politică dăunătoare, scrie The New York Times.

Dar în China, titanii social media devin din ce în ce mai mari și mai bogați.

Bytedance, creatorul agregatorului de știri Jinri Toutiao, serviciului de partajare video Tik Tok și unei „flote” de alte aplicații de divertisment, se află în discuții pentru a strânge noi fonduri care ar putea creșterea valoarea afacerii la 75 de miliarde de dolari, potrivit persoanelor familiarizate cu chestiunea care au cerut păstrarea anonimatului pentru a furniza informații.

Conglomeratul japonez SoftBank se numără printre investitorii implicați în discuții, a spus unul dintre cei intervievați.

O evaluare de 75 de miliarde de dolari ar face ca Bytedance să fie una dintre cele mai valoroase companii private de tehnologie din lume – Uber a fost recent evaluată la 76 miliarde de dolari. De asemenea, ar oferi Bytedance  o greutate financiară comparabilă cu cea a unor lideri din înalta tehnologie tranzacționați public. Baidu, creatorul motorului de căutare dominant al Chinei, are o capitalizare de piață de aproximativ 80 miliarde de dolari.

În cei șase ani de la înființarea companiei, aplicațiile Bytedance au devenit o atracție majoră pentru utilizatori – și pentru agențiile de publicitate – în cea mai mare populație online din lume. Iar compania dorește să cucerească și ecranele de telefon ale utilizatorilor departe de China.

Anul trecut, compania a cumpărat Musical.ly, o rețea socială video foarte populară în rândul adolescenților din Statele Unite și Europa, și a integrat-o în Tik Tok. Musical.ly a fost remarcabilă pentru faptul că a fost una dintre companiile rare de social media din China care a atras un număr semnificativ de adepți în afara Chinei.

În prezent, jumătate de miliard de oameni din întreaga lume folosesc fie Tik Tok, fie varianta sa chineză, Douyin, în fiecare lună, spune Bytedance. Prin comparație, Instagram, în care clipurile scurte, create acasă sunt, de asemenea, o atracție majoră, are mai mult de 1 miliard de utilizatori.

Venind din China, unde guvernul menține controale stricte și mereu în schimbare ale informațiilor, Bytedance a rezistat turbulențelor de tip unic pe măsură ce s-a dezvoltat. Anul trecut, compania a trebuit să suspende actualizările la aplicația de știri Toutiao după ce autoritatea de reglementare din China a acuzat-o că a răspândit materiale neplăcute. În luna aprilie, o aplicație Bytedance pentru partajarea glumelor și videoclipurilor a fost obligată să intre complet în offline.

Autoritățile din Indonezia au interzis pentru scurt timp Tik Tok pentru că a găzduit conținut „negativ”.

Zhang Yiming, fondatorul și directorul executiv al Bytedance, a oferit o mostră de remușcări după ce aplicația cu glume, Neihan Duanzi, a fost închisă. El și-a cerut scuze pentru eșecul companiei de a respecta „valorile socialiste de bază” și a mulțumit guvernului Chinei pentru aportul adus la dezvoltarea rapidă a start-up-urilor tehnologice.

Zhang a mai spus că Bytedance își va extinde echipa pentru monitorizarea conținutului de la 6.000 azi la 10.000 de persoane.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.