ANALIZE SECTORIALE, MACROECONOMIE, LIFE-STYLE & HOBBY, Telecom & IT-C & Online, Concurenta & Protectie Consumator, Electronice & Gadget

Apple domină rezultatele căutărilor pe App Store, contracarându-și competitorii

– Căutările pentru „muzică”, „audiobook-uri” și alte categorii clasează ca rezultate de top aplicațiile companiei Apple, un proces pe care unii dezvoltatori îl consideră nedrept; Apple spune că algoritmul nu oferă propriilor produse un avantaj –

Aplicațiile mobile Apple Inc. apar în mod obișnuit pe primul loc în rezultatele căutărilor, în fața concurenților din App Store, un avantaj puternic care eludează unele dintre regulile companiei cu privire la astfel de clasamente, potrivit unei analize a lui Tripp Mickle pentru Wall Street Journal.

Aplicațiile companiei s-au clasat pe primul loc în peste 60% din căutările de bază, cum ar fi cele pentru „Maps/Hărți”, a arătat analiza. Aplicațiile Apple care generează venituri prin abonamente sau vânzări, cum ar fi Music/Muzică sau Books/Cărți, au apărut primele în 95% dintre căutările legate de aceste aplicații.

Această atitudine de dominanță oferă companiei o poziție superioară pe o piață care generează 50 de miliarde de dolari în cheltuieli anuale. Veniturile din servicii legate de performanța aplicațiilor se află în centrul strategiei Apple de a-și diversifica profiturile, pe fondul vânzărilor de iPhone-uri care sunt în scădere.

În timp ce multe dintre produsele Apple sunt, fără îndoială, populare, ele sunt ridicate la un alt nivel de către App Store. Apple le spune dezvoltatorilor că descărcările, recenziile utilizatorilor și ratingurile sunt factori care influențează rezultatele căutărilor. Cu toate acestea, mai mult de două duzini de aplicații Apple sunt preinstalate pe iPhone-uri și sunt ferite practic de recenzii și evaluări.

Apple spune că nu oferă propriilor sale produse un avantaj față de alte aplicații de pe App Store. Compania și-a desfășurat propriile teste recent ca răspuns la întrebările autorilor studiului, iar unele căutări au generat rezultate diferite, în care aplicațiile lor nu erau afișate pe primul loc, a declarat un purtător de cuvânt al companiei. Compania utilizează un algoritm care se bazează pe învățarea automată și pe preferințele anterioare ale consumatorilor, iar clasamentul aplicațiilor fluctuează. Apple nu dezvăluie detalii despre modul în care funcționează acest algoritm.

Sursa: https://www.wsj.com/

„Clienții Apple au o legătură foarte puternică cu produsele noastre și mulți dintre ei folosesc căutarea ca pe o modalitate de a-și găsi și deschide aplicațiile”, a declarat Apple. „Acest mod de utilizare al clienților este motivul pentru care Apple se clasează sus în căutări, și este același motiv pentru care Uber, Microsoft și mulți alții se clasează la fel”.

Companiile de tehnologie s-au confruntat mult timp cu controlul normativ asupra modului în care utilizează platformele software pentru a-și promova produsele conexe sau pentru a extinde acoperirea noilor companii. Microsoft Corp. și Google / Alphabet Inc. au fost penalizate de autoritățile de reglementare din acest motiv.

„Când devii mare și cunoscut, promovarea interesului propriu intră în conflict cu legile antitrust”, a declarat David Yoffie, profesor de afaceri la Universitatea Harvard și coautor al cărții „Afacerea Platformelor”.

Plângerile din partea companiilor rivale despre auto-promovare ajută la alimentarea reacțiilor împotriva giganților tehnologici. Companiile încearcă să atenueze temerile manifestate de Washington și Europa conform cărora giganții tehnologici au concentrat prea rapid puterea economică în detrimentul întreprinderilor mai mici.

Pe 16 iulie 2019, Apple și alți trei grei din domeniu au fost chestionați de membrii Comisiei juridice din Camera Reprezentanților în timpul unei audieri despre puterea platformelor online. Politicienii de la ambele partide au cerut mai mult control normativ.

O zi mai târziu, autoritățile de reglementare ale Uniunii Europene au anunțat o anchetă antitrust asupra companiei Amazon.com Inc., care va examina dacă gigantul comerțului electronic abuzează de rolul său dublu în calitate de vânzător de produse proprii și de operator de piață.

Provocări juridice merg și înspre App Store. Curtea Supremă din S.U.A., a decis, în mai a.c., împotriva încercării Apple de a anula un proces în care consumatorii se plângeau că sunt nevoiți să cumpere aplicații exclusiv din partea companiei. Doi dezvoltatori de aplicații au ajuns, de asemenea, la instanța federală, susținând că App Store este un monopol pentru distribuție. Compania a refuzat să comenteze procesul.

Spotify Technology SA a depus o plângere antitrust în Europa împotriva Apple, susținând că Apple a împiedicat serviciile de abonament rivale să fie comercializate în App Store, fapt pe care compania îl neagă.

Apple spune că folosește 42 de factori pentru a determina pe ce loc se află aplicațiile sale în căutări, dar păstrează formula secretă pentru a menține un mediu concurențial echitabil pentru dezvoltatori și pentru a împiedica manipularea rezultatelor.

Cei 4 factori care influențează cel mai mult clasamentul sunt descărcările, ratingurile, relevanța și „comportamentul utilizatorilor„, potrivit companiei. Comportamentul utilizatorilor, despre care Apple spune că este cel mai important factor, include numărul de utilizatori care selectează o aplicație după o interogare și o și descarcă.

Clasamentul rezultatelor căutării în magazinul Apple/Apple Store poate ridica sau distruge o aplicație. Compania declară că acele căutări determină 65% din toate descărcările de aplicații. Există mai mult de 900 de milioane de iPhone-uri în întreaga lume.

Audiobooks.com, o companie RBmedia, a deținut, în medie locul 1 în căutările de „audiobooks” din App Store timp de aproape doi ani. Apoi, în septembrie anul trecut, a fost detronată de Apple Books. Aplicația Apple a început abia recent să comercializeze audiobook-uri direct.

„S-a întâmplat la propriu peste noapte”, a declarat Ian Small, directorul general al Audiobooks.com. El a spus că schimbarea a declanșat un declin de 25% în descărcările zilnice ale aplicațiilor Audiobooks.com. Aplicația de la acea dată avea 35.000 de recenzii ale clienților și 4,8 în clasamentul de 5 stele al App Store. Aplicația Apple Books preinstalată, fără recenzii sau evaluări, a fost clasată de atunci pe locul 1 în căutările pentru „audiobook-uri”. De asemenea, se află pe primul loc în căutările pentru „cărți” și „cititoare”.

Apple spune că poziția nr. 1 pentru Books/Cărți la o căutare pentru „cărți” este rezonabilă, deoarece este o potrivire exactă a numelui. Aplicația s-a clasat, de asemenea, prima pentru „audiobook-uri” din cauza „datelor comportamentului utilizatorilor” și includerea „audiobook-urilor” ca un cuvânt cheie asociat aplicației.

Rolul dublu al Apple, atât cel de creator al motorului de căutare al App Store, cât și de beneficiar al rezultatelor sale, a deranjat dezvoltatorii. Ei susțin că Apple își fixează aplicațiile sale ca nr. 1, obligând pe oricine care caută alternative să ia în considerare aplicațiile Apple, în primul rând. O astfel de tactică ar contribui la păstrarea loialității față de sistemul de operare mobil al Apple – o cheie a viitoarelor vânzări de iPhone-uri – și ar încuraja utilizarea unor aplicații generatoare de venit, cum ar fi Apple TV și News, spun dezvoltatorii.

(Disclaimer / Avertisment privind interesele: Dow Jones & Co., editor al The Wall Street Journal, are un acord comercial privind furnizarea de știri prin intermediul Apple News.)

„Este cu siguranță nedrept”, a declarat Sam Liang, CEO și co-fondator al Otter.ai, care a dezvoltat o aplicație ce concurează cu Voice Memos/NoteVocale a Apple. „Oamenii se uită întotdeauna la primul rezultat, crezând că este cel mai bun.”

Un purtător de cuvânt al Apple a declarat că algoritmul său de căutare funcționează la fel pentru toate aplicațiile, inclusiv pentru propriile aplicații.

Giganții din tehnologie au dobândit în acest mod milioane de utilizatori loiali, care sunt potențiali clienți pentru afacerile lor auxiliare: Google și-a folosit leadershipul în domeniul căutarilor pentru a-și vinde termostatele Nest în magazinul său online, iar Amazon și-a capitalizat poziția dominantă din comerțul electronic pentru a comercializa o serie de produse sub marca proprie AmazonBasics, cum ar fi bateriile.

METODOLOGIE: WSJ a efectuat peste 600 de căutări pe parcursul a două zile, la jumătatea lunii iunie a.c., pentru a evalua unde se plasează aplicațiile Apple în App Store.

WSJ a utilizat cel puțin trei căutări de cuvinte cheie legate de aproximativ 40 de aplicații Apple și alte aplicații ale concurenților. Analiza s-a bazat pe termenii furnizați de AppTweak, care sugerează cuvinte cheie ce ajută dezvoltatorii să își optimizeze rezultatele căutărilor. În categoria map/hartă, WSJ a testat cuvintele „hărți”, „direcții” și „navigare”.

Aplicațiile Apple care nu sunt descoperibile în App Store au fost excluse, cum ar fi Camera și Safari. Unele aplicații legate de operațiunile companiei, cum ar fi Apple Support și Apple Events, au fost, de asemenea, excluse.

Căutările au avut loc pe șase modele iPhone din S.U.A., utilizând cel mai recent sistem iOS 12.3.1. Trei au fost personalizate, iar trei nu au fost atașate unui proprietar specific.

WSJ a descoperit o variabilitate minimă între telefoane, cu excepția câtorva diferențe minore, cum ar fi pentru aplicațiile legate de Apple Watch.

Pe iPhone, App Store, de obicei, afișează două aplicații după fiecare căutare: o reclamă plătită urmată de aplicația cea mai relevantă pentru interogare. O căutare recentă pentru „Music/muzică” a generat o reclamă Apple Music, urmat de aplicația Apple Music. Pentru a vedea mai multe rezultate, utilizatorii trebuie să deruleze în jos pagina.

Aplicațiile Apple care generează vânzări pentru companie apar mai des ca numărul 1 decât cele pentru utilitate și productivitate, a constatat WSJ din testele efectuate în iunie. De exemplu, căutările pentru cuvinte cheie din categoriile legate de aplicația Apple TV – „videoclipuri”, „TV” și „filme” – au fost conduse atât de Apple TV, cât și de iTunes Store, aplicații care oferă abonamente și vânzări de conținut video.

Concurenții, cum ar fi Amazon Prime Video, cu mai mult de un milion de recenzii și ratinguri aproape perfecte, s-au clasat pe locul 10 în topul „filmelor”. Aplicația pentru iPhone a Netflix Inc. a ocupat un loc mediu 22 în clasament în ultimul an în căutările pentru „filme„, potrivit App Annie, o firmă de analiză axată pe aplicații.

Multe căutări comune au generat mai multe aplicații Apple deasupra concurenților. O căutare pentru „Maps/hărți” a oferit mai întâi Maps de la Apple, urmată de alte două aplicații Apple: Find My iPhone și Indoor Survey. Mult mai larg utilizata Google Maps a fost abia a patra, cu peste 2 milioane de recenzii și un rating de 4,7. Aceasta a fost urmată de Waze de la Google, care a avut mai mult de 1 milion de recenzii și un rating de 4,8. Maps de la Apple s-a clasat de asemenea prima în căutările pentru „navigație” și „direcții”.

Indoor Survey, utilizată de întreprinderi pentru a mapa spațiile interioare, a fost singura aplicație Apple din cele trei cu rating –  șapte recenzii pentru un rating de 3,9.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Apple deseori promovează aplicații asociate unui dezvoltator aflat încă în ascensiune. Deoarece acest lucru părea a fi în defavoarea altora, Apple a declarat că nu mai aplică această tehnică pentru propriile aplicații. Compania a început să elimine această practică acum un an.

WSJ a efectuat cel puțin trei căutări de bază de cuvinte cheie în aproape 40 de categorii pentru a determina ce aplicații apar mai întâi. Testele au fost realizate cu șase modele iPhone, utilizând ultimul sistem de operare Apple și au prezentat variații minime în clasament.

Aplicațiile Apple nu au apărut întotdeauna ca numărul 1 în căutări. De exemplu, într-o căutare pentru spreadsheet/”foaie de calcul”, Google Sheets a apărut pe primul loc, în timp ce concurentul de la Apple, Numbers, a apărut al optulea. Aplicația de memento-uri preinstalate Reminder nu a apărut în top 10 căutări pentru „listă de făcut” sau „de făcut.”

În ghidurile online disponibile pentru dezvoltatori, Apple subliniază că „evaluările și recenziile influențează modul în care aplicația se situează în rezultatele căutărilor”. Un ghid intitulat „Optimizarea pentru Căutarea pe App Store” de pe site-ul Apple statuează că firma „lucrează în mod constant la evoluția” felului cum funcționează căutarea pe App Store.

Cu toate acestea, Apple nu include recenzii și evaluări pentru aplicațiile care sunt descărcate automat odată cu sistemul său de operare. Recent a început să permită utilizatorilor să șteargă unele dintre aceste aplicații preinstalate. Pentru a oferi utilizatorilor o șansă de a recupera aplicațiile pe care le-au șters, compania le-a adăugat la App Store.

Apple a declarat că aplicațiile preinstalate nu trebuie să fie evaluate deoarece sunt deja integrate în iPhone. Unele aplicații, cum ar fi Books/Cărți, nu erau integrate anterior în sistemul de operare mobil. După schimbare, Apple a eliminat evaluările pentru aceste aplicații.

În câteva cazuri, anterior, aplicațiile Apple erau slab evaluate. Apple Books activase recenziile și obținuse un rating de 2,7 stele înainte ca Apple să elimine recenziile, potrivit Sensor Tower, o firmă de cercetare și marketing din domeniul aplicațiilor.

O altă aplicație Apple, Podcasts, obținuse o medie de rating de 1,7 stele înainte ca recenziile să fie eliminate, potrivit Sensor Tower. Acum este pe primul loc ca rezultat al căutarii pentru „podcast-uri”.

Apple declară că majoritatea căutărilor din App Store sunt pentru titluri exacte de aplicații și că este construit pentru a produce aceste rezultate.

Dar unele căutări pentru titlurile aplicațiilor concurenților au făcut să apară ca rezultate principale aplicațiile Apple. O căutare pentru „Podcast App/aplicația podcast” din testele WSJ a dat generat ca rezultate aplicațiile Apple Podcasts, Find My Friends și Apple Books, mai degrabă decât o alternativă populară numită The Podcast App. Aplicația a apărut abia pe locul 4, cu peste 88.000 de recenzii și un rating de 4.8.

Apple spune că după căutarea sa pentru ” Podcast App/ aplicația podcast” și-a clasat propria aplicație Podcasts ca nr. 1 datorită „datelor privind comportamentul utilizatorilor” din S.U.A. În Marea Britanie, aplicația Podcast este numărul 1, a declarat un purtător de cuvânt.

Apple a susținut mult timp că nu are un monopol asupra aplicațiilor sau altor produse. Compania are o cotă de 14% din piața mondială a smartphone-urilor și o cotă de 35% din piața din S.U.A., potrivit Strategy Analytics.

App Store-ul său controlează 100% din aplicațiile descărcate pe mai mult de 900 de milioane de dispozitive iPhone din întreaga lume și 100 de milioane de iPhone-uri în Statele Unite. Asta îl diferențiază de Google Android, celălalt sistem de operare mobil important, care permite utilizatorilor să descarce aplicații fără a trece prin magazinul său.

Comisionul cerut de 30% aplicat de Apple celor mai multe dintre vânzările digitale de pe App Store de anul trecut a generat un venit estimat de 14 miliarde de dolari pentru companie. A adăugat peste 1 miliard de dolari ca venituri din publicitatea digitală din reclamele pe care le vinde aferente termenilor de căutare din magazin, potrivit persoanelor familiarizate cu afacerea. Afacerea cu reclame de căutare a început în 2016.

Singura modalitate prin care concurenții să fie vizibili în fața aplicațiilor Apple în anumite căutări este să plătească spațiul publicitar care precede rezultatul de top din clasament.

După aproape un an și jumătate de la lansarea aplicației de înregistrare a vocii, Otter, serviciul antreprenorului Liang – axat în a capta și a distribui conversații – a câștigat peste 2.000 de recenzii de 5 stele și a fost denumit Aplicația Apple a Zilei, dar nu a reușit să ajungă în primele 50 de rezultate ale căutărilor după „înregistrator de voce”, potrivit App Annie.

Otter a plătit Apple zeci de mii de dolari pentru a face publicitate aplicației sale în căutările pentru „note vocale” și „înregistrări vocale”, a declarat Liang. Cheltuielile de marketing ajută aplicația de transcriere să apară în rezultatele căutării înainte de Voice Memos, aplicație Apple, dar, de asemenea, înseamnă că și compania are mai puțini bani pentru a angaja experți în inteligență artificială și, deci, de a îmbunătăți produsul.

„Sper ca la sfârșitul zilei cel mai bun produs să câștige datorită acurateții și inovației”, a declarat Liang. „Vrem să investim mai mult în acest aspect, totuși, în loc să angajăm alți doi doctori specializați în I.A. (inteligență artificială), trebuie să folosim acești bani doar pentru a ajunge la un nivel superior în clasament”.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.