ANALIZE SECTORIALE, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Amazon rămâne cel mai valoros brand global, urmat de Apple și Google – topul Brand Finance

În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de marcă – Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand,  evaluează cele mai valoroase branduri globale. Primele 500 dintre acestea sunt incluse în raportul anual Brand Finance Global 500.

Sursa : Brand Finance Global 500

Amazon rămâne cel mai valoros brand al lumii în clasamentul realizat de Brand Finance, cu 187,9 miliarde dolari, în creștere cu 25% comparat cu raportarea anterioară, în timp ce Apple și Google se plasează pe locurile 2 și, respectiv, 3, conform datelor analizate de Profit.ro.

Ferrari accelerează și devine cel mai puternic brand global, cu un scor de 94,8 din 100, corespunzător unui rating AAA+, iar iQiyi – răspunsul Chinei la Netflix – este brandul cu cea mai mare creștere anuală a valorii (326%), de trei ori mai accelerată decât creșterea brandului Netflix.

Datele relevă că Ferrari, producătorul italian de supermașini, a recâștigat titlul de cel mai puternic brand al lumii (ultima oară deținut în 2014). Forța brandului Ferrari a crescut până la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94,8 din 100, mai mult decât McDonald’s, Coca-Cola, Lego sau Disney.

Amazon își menține poziția de cel mai valoros brand global, cu o creștere impresionantă de 25%, până la valoarea de 187,9 miliarde dolari – cu peste 30 miliarde dolari mai mult decât Apple, care se clasează pe locul 2. Anul trecut, Amazon a vândut peste 100 de milioane de produse într-o singură zi (Prime Day) –  după care, tot în premieră, firma a depășit valoarea de 1 trilion dolari pe bursă.

O revenire remarcabilă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4. Cu o creștere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde dolari), Microsoft a înregistrat cea mai mare creștere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business “cloud-centric”.

Facebook își păstrează a șaptea poziție în clasament, dar forța brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri – incluzând rolul firmei în răspândirea de știri false (“fake news”), folosirea de către Cambridge Analytica a datelor personale de pe platforma Facebook și deficiențele de securitate ale platformei.

Cum tot mai mulți consumatori preferă conținut media disponibil la cerere, gigantul chinez iQiyi a intrat anul acesta, pentru prima oară, în Brand Finance Global 500, cu o valoare de 4,3 miliarde dolari – o creștere de 326% față de evaluarea anului trecut, fiind brandul cu cea mai mare creștere. Platforma video (deținută de Baidu) este răspunsul Chinei la modelul Netflix, cu peste 500 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce arată o creștere imensă a cererii de content media din partea consumatorilor chinezi.

La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă creștere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde dolari și 139 milioane de utilizatori globali.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.