STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Stiinta & Tehnologie, LifeStyle, Auto

Tehnologie, CES 2018: Un român conduce echipa Nissan care a dezvoltat modelul auto ce scanează gândurile șoferului

Autor: Mariana Bechir – Cursdeguvernare.ro

A 51-a ediție a Consumer Electronics Show (CES) 2018, cea mai mare covenție de tehnologie destinată consumatorilor, va începe oficial marți, la Las Vegas, și, potrivit presei de specialitate, va fi dominată de inteligența artificială.

În premieră, CES 2018 are deschisă o expoziţie dedicată oraşelor inteligente – cu sisteme de management al traficului sau reţele de electricitate.

De asemenea, Google vine pentru prima dată la congresul de tehnologie cu motto-ul: “Hey Google!”, un indiciu clar către Google Assistant.

Unul dintre cele mai așteptate prezentări a fost cea a autoturismul Byton (nume provenit din combinația Bytes și Wheels), despre care creatorii, foști angajați BMW și Apple, spun că este primul autoturism smart.

Este departe de performanțele și prețul Tesla, dar firma care l-a produs speră că în viitor oamenii vor fi mai interesați de “puterea digitală” decât de caii putere.

Atinge 97 de km/h în cinci secunde și costă 45.000 de dolari, față de Model 3 de la Tesla, care este mai performant.

Primul lucru de menționat este displayul mare, care se întinde aproape pe întregul bord – în timpul zilei este alb luminos, dar noaptea devine mai puțin  luminos pentru a nu distrage atenția șoferului.

Un român, șeful echipei Nissan care a creat modelul auto ce scanează gândurile șoferului

Cel care conduce echipa de dezvoltare a acestei tehnologii este românul Lucian Gheorghe, cercetător în cadrul Nissan Research Center. El va prezentarea la Las Vegas noua tehnologie, care scanează gândurile șoferului

Nissan a mers mai departe și a dezvoltat prima Brain-to-Vehicle (B2V) interfață care nu cedează toate responsabilitățile mașinii și va oferi mult mai multă siguranță pasagerilor. Din echipa care a dezvoltat autoturismul face parte și Lucian Gheorghe, cercetător de origine română , care a absolvit Facultatea de Informatică și Inteligență Artificială a Universității din Kobe.

Mașina frânează atunci când șoferul nu mai este atent și îl asistă pe acesta în momentul parcării.

Poate acționa sau poate frâna citind și anticipând intențiile șoferului, interpretând semnalul primit dinspre creierul acestuia prin tehonologia Electroencephalography (EEG). Acționează la 0,2 – 0,5 secunde după citirea semnalului.

De asemenea, când se află pe modul autonom, depistează disconfortul șoferului și își ajustează stilul de șofat în mod corespunzător.

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.