STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Cercetare de Piata & Marketing

Studiu ROADS: Piata de publicitate online, in scadere cu 2%

publicitate internetValoarea pietei de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei in primul semestru din 2013, industria telecom mentinandu-si suprematia in privinta sumelor investite in publicitatea online autohtona, potrivit celui mai recent studiu ROADS.

Industria telecom a continuat, in prima jumatate din 2013, sa aloce cele mai mari bugete pentru publicitate online autohtona, astfel ca a contribuit cu 7,3 milioane de lei la o piata ce valoreaza, in total, 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comprataiv cu primul semestru din 2012, potrivit celui mai recent studiu ROADS, remis Mediafax. Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanta de sectorul bancar, 4,4 milioane lei, si cel auto, cu o investitie de 4,2 milioane lei.

Cat priveste „dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului 2012, fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%. Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta, de 23% fata de semestrul al doilea din 2012 si de 17% fata de primul semestru din 2012”, dupa cum se precizeaza in comunicatul ROADS.

Perspectivele sunt insa pozitive, cel putin asa reiese din afirmatia lui Bogdan Belciu, partener Servicii de Consultanta pentru Management, la PwC România, firma care deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania: publicitatea online continua sa aiba un bun potential de crestere pe termen mediu si lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada”. Este nevoie de mai mult timp, adauga Belciu, „pentru ca marketerii sa se deprinda cu posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile economice dificile actuale”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.