STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Energie & Utilitati & Infrastructura, Telecom & IT-C & Online, Stiinta & Tehnologie

Sidewalk Labs si sistemul Flow – Alphabet, conglomeratul care detine Google, va fluidiza traficul din orase

Data-FlowIntr-o lume in care cursele cu taxiul sunt comandate printr-un simplu buton si unde oamenii se orienteaza in spatiu cu hartile oferite de aplicatii, apare un paradox: companiile de tehnologie stiu mult mai multe despre modelele de trafic ale unui oras decat functionarii orasului respectiv, de aceea companiile IT si incearca sa rezolve problema, potrivit unei analize publicata de The New York Times (NYT).

Recent, Departamentul Federal de Transport a anuntat un parteneriat cu Sidewalk Labs, o unitate a Alphabet, acelasi conglomerat din tehnologie care detine Google, cu scopul de a furniza oficialilor oraselor date privind tranzitul, in speranta ca vor putea face traficul pe sosele mai suportabil si ca se vor gasi modalitati inteligente de miscare a persoanelor si bunurilor in jurul zonelor urbane ale tarii.

Anuntul face parte din acel program „Smart City Challenge”, unde concurenta este acerba si in cadrul caruia Departamentul de Transport promite un grant de 40 milioane de dolari oraselor pentru stimularea lor sa utilizeze mai mult tehnologia.

Ca parte din intelegere, Sidewalk va lucra cu sapte finalisti ai programului pentru dezvoltarea unui sistem de management al traficului, fiind vorba despre un produs software de baza al companiei.

„Vom aduna toate datele, de la cele anonimizate din smartphone-uri, la datele primite prin senzorii ce capteaza milioanele de mile de calatorie si le vom concentra intr-o platforma care va oferi ambelor parti, public si privat, inclusiv guvernului, capacitatea de a intelege informatiile intr-un mod cum nu le-au mai primit pana acum”, promite Daniel L. Doctoroff, directorul executiv al Sidewalk, fost adjunct al primarului din New York si fost director executiv al Bloomberg.

Sidewalk a fost desprinsa, in iunie anul trecut, de compania-mama Google, devenind companie independenta ce utilizeaza tehnologia pentru a rezolva diverse probleme – este inca un exemplu al modului cum „uriasul” s-a abatut de la misiunea sa initiala in cautarea online. Compania are sediul la New York si a fost conceputa de Doctoroff, impreuna cu echipa de angajati de la Google condusa de Larry Page, unul dintre fondatorii Google, care in prezent este directorul executiv al Alphabet.

In iunie 2015, Sidewalk a anuntat ca ar putea ajuta financiar compania Intersection, care instaleaza mii de chioscuri Wi-Fi in orasul New York, insa aceasta a oferit putine informatii privind aspiratiile sale sau despre ce tip de tehnologie ar putea dezvolta.

Recentul anunt al Sidewalk ofera ceva mai multe informatii din interior. Asadar, compania va lucra cu sapte finalisti ai programului pentru dezvoltarea unei platforme software numita Flow si care va ajuta orasele in diagnosticarea si rezolvarea problemei congestionarii traficului.

Flow seamana foarte mult cu Google Maps, iar datele de cartografiere ale gigantului de cautare constituie baza produsului. Ideea este de a ajuta orasele sa se duca mai adanc in miezul problemei.

Sistemul Flow poate face deductii privind afluxul de oameni, cati vin si cati pleaca, astfel incat planificatorii sa poate determina un segment de sosea cu trafic intens si sa stabileasca cat de congestionat este – de exemplu dimineata cand pornesc spre serviciu navetistii sau cat de intens va fi traficul in week-end cand va avea loc un meci de baseball.

De asemenea, acestia vor putea sa conduca experimente virtuale cum ar fi: cat de mult poate fi decongestionat traficul daca sunt adaugate rute de autobuz alternative sau benzi pentru masinile care preiau oameni ce sunt de acord sa calatoreasca impreuna cu altii pana la o destinatie comuna.

Pentru Sidewalk inca nu este clar cum va face bani din acest sistem, cel mai probabil va alege o varianta pe baza de abonament, adica orasele platesc pentru diferite niveluri de date si pentru niveluri mai ridicate de abilitati analitice si de diagnostic.

Doctoroff spune ca aceasta idee de parteneriat – cu companii private, dar si cu guvernul – va constitui modul esential de functionare a Sidewalk.

„Misiunea noastra este, in principiu, de a oferi o parghie catre tehnologie pentru rezolvarea unor probleme majore urbane”, afirma Doctoroff, in opinia caruia orice cale aleasa trece adesea „prin cel putin un nivel de guvernare”.

Departamentul de Transport a introdus acest program „Smart City Challenge” in decembrie 2015 si pana in februarie a primit 78 de propuneri pentru noi modalitati de a utiliza informatiile si tehnologia pentru imbunatatirea transportului. Majoritatea oraselor mari si mijlocii americane au aplicat. Asadar, castigatorul va primi 40 milioane de dolari pentru a isi pune in practica propunerea.

Prima runda a aplicatiilor a fost in februarie, iar Departamentul de Transport a anuntat cei sapte finalisti: Columbus, Ohio; Kansas City, Mo.; Pittsburgh; Denver; Portland, Ore.; San Francisco; si Austin, Texas.

Acesti finalisti lucreaza, acum, unii cu alti, dar si impreuna cu Sidewalk pentru ajustarea propunerilor lor, iar Sidewalk, la randul ei, va stabili ce fel de caracteristici sau de analiza va construi pentru sistemul Flow. La cecul de 40 milioane de dolari, pe care il va primi castigatorul finalei din iunie, se vor adauga diverse avantaje, cum ar fi utilizarea sistemului Flow si a 100 de chioscuri Wi-Fi, care vor furniza Internet gratuit in diferite parti ale orasului.

„Imputernicirea comunitatilor dezavantajate sa profite de tehnologie si de inovare reprezinta o componenta cheie a „Smart City Challenge”, a tinut sa sublinieze secretarul pe Transport, Anthony Foxx.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.