ANALIZE SECTORIALE, Energie & Utilitati & Infrastructura, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, Concurenta & Protectie Consumator

PwC România: Călătoriile cu şoferii parteneri Uber / Bolt şi cele cu taxiul via Clever, o piaţă de 340 milioane euro pe an

Studiul PwC România arată că călătoriile cu şoferii parteneri ai Uber sau Bolt şi cele cu taxiul comandate prin Clever au devenit o piaţă de 1,6 mld. lei (340 milioane euro) pe an, scrie Ziarul Financiar.

Piața locală a platformelor de mobilitate urbană este estimată la 1.587 milioane lei, din care piața de:

=> E-HAILING, care include contravaloarea serviciilor de taximetrie generate prin aplicațiile de mobilitate urbană (ex. Clever Taxi, Star Taxi), este de 706 milioane de lei, iar cea de

=> RIDE-SHARING (ex. Uber, Taxify/Bolt, dar si Pony Car, sau BlaBla interurban): 881 milioane lei.

”Dacă ne uităm la ultimii patru ani, în Bucureşti şi Ilfov, numărul de licenţe de taxi a crescut uşor (aprox. 4%), iar venitul operaţional al firmelor de taximetrie a crescut cu 11% în acelaşi interval. Prin urmare, creşterea platformelor digitale de mobilitate urbană nu s-a reflectat în scăderea activităţii firmelor de taximetrie, ci a venit în completarea serviciilor oferite de acestea”, a susţinut Belciu.

Datele din studiul PwC arată că în România sunt mai mulţi taximetrişti care folosesc aplicaţii mobile decât şoferi parteneri ai platformelor precum Uber sau Bolt (Taxify).

Numărul de șoferi de ride-sharing reprezintă 21% (aproximativ 20.000) din totalul numărului de șoferi de transport urban privat, în vreme ce șoferii de taxi care folosesc aplicații de mobilitate urbană (precum Clever, Star Taxi) reprezintă 23% din total (aproximativ 22.000). Numărul de șoferi de taxi care nu folosesc nicio aplicație de mobilitate urbană este de aproximativ 54.000.

”Densitatea auto din România cunoaște o creștere semnificativă (numărul de autovehicule raportat la mia de locuitori). Spre exemplu, în București, aceasta este cu 22% mai mare decât media UE, iar infrastructura rutieră nu a reușit să țină pasul cu această creștere a parcului auto. Acest lucru face ca Bucureștiul să fie între 5 cele mai congestionate orașe din lume din punct de vedere al traficului, călătoriile cu mașina durând în medie cu 50% mai mult decât în condiții normale de trafic, ceea ce se traduce prin 57 de minute timp de călătorie suplimentar datorat traficului congestionat per șofer zilnic sau 218 ore anual suplimentare petrecute în mașini.

Dincolo de timpul pierdut în mașini, acest fapt pune și serioase probleme de mediu, nivelul particulelor în suspensie din aer din București fiind dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În aceste condiții, platformele de mobilitate urbana au găsit teren propice pentru dezvoltare”, spune Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, coordonatorul studiului.

Studiul realizat de PwC concluzionează că autorităţile ar trebui să adopte reglementări care să nu interzică platformele de tipul Uber sau Bolt ci să le susţină dezvoltarea pentru a completa oferta de servicii de taxi.

Documentul include şi o serie de estimări privind “beneficiile” pe care le-ar aduce economiei o asemenea reglementare favorabilă, evaluate la 1,1 mld. lei pentru perioada 2020-2023.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.