ANALIZE SECTORIALE, PIETE FINANCIARE, Servicii & Comert & Logistica, M&A & VentureCapital & Private Equity

Congomeratul de lux LVMH (Louis Vuitton) preia bijutierul american Tiffany

Conglomeratul de lux francez LVMH – lider mondial al sectorului – va achiziționa bijutierul de lux american, cu o istorie de 182 de ani, Tiffany.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton este deja unul dintre cele mai mari imperii ale produselor de lux din lume, conform The New York Times – într-o analiză de dinaintea confirmarii tranzacției, centrată pe strategia de business a ambelor companii. Compania este interesată să adauge încă un nume de top la coteria sa de mărci: Tiffany, celebrul vânzător de inele de logodnă și alte bijuterii.

Această cifră duce la o evaluare a companiei Tiffany, care are sediul central într-o faimoasă clădire din Fifth Avenue din Midtown Manhattan, New York, la aproximativ 14,4 miliarde de dolari.

Ca efect, acțiunile Tiffany au crescut cu 29% față de tranzacționarea de dinaintea veștii achiziției, mai sus chiar de prețul ofertei, la aproximativ 127 dolari bucata.

Puțini bijutieri pot revendica atât de mult din cultura americană, ca această companie, memorializată de Truman Capote și Audrey Hepburn în versiunile de carte și film ale „Mic-dejunului la Tiffany”/ “Breakfast at Tiffany’s.”

Dar o luptă împotriva LVMH – conglomeratul care îi deține pe Louis Vuitton, Christian Dior, Marc Jacobs și alții – ar fi una dintre cele mai mari provocări cu care Tiffany s-a confruntat de ceva timp.

Tiffany se confruntă deja cu vânzări relativ stagnante, afectate de încetinirea turismului și de îngrijorările legate de renunțarea la cumpărături din partea clienților chinezi.

Deși LVMH, ca o altă companie de lux, ar putea simți, de asemenea, un efect cauzat de reducerea cheltuielilor în China, gama sa diversă de mărci poate contribui la ușurarea oricărui impact provenit din această tendință.

Pentru cele 12 luni care s-au încheiat pe 31 ianuarie 2019, Tiffany a raportase profituri nete de 586,4 milioane USD, la 4,4 miliarde de dolari din vânzări.

Cu mai bine de doi ani în urmă, Tiffany a renunțat la directorul său (care venise de la LVMH), după ce a resimțit o presiune pe fondul rezultatelor sale nefaste. Actualul său director executiv, Alessandro Bogliolo, a marșat pe o strategie de creștere a vânzărilor în China.

Dar Tiffany se confruntă și cu alte provocări: considerată mai accesibilă decât rivalii precum Cartier și Bulgari, aceasta a suferit de ceea ce criticii spun că a fost un profil de design generic.

Deși compania a fost cunoscută pentru colaborări limitate cu designeri celebri precum Elsa Peretti și Paloma Picasso și cu arhitectul Frank Gehry, nu au mai avut un alt șef de creație de la familia care a fondat brandul.

În 2017, în încercarea de a crea o identitate vizuală mai puternică, Reed Krakoff, fostul director de creație de la Coach, a fost numit director artistic principal, responsabil de bijuterii, accesorii de lux și imagine. Pentru a actualiza imaginea oarecum blândă a bijutierului, el a introdus de atunci o colecție „Obiecte de zi cu zi” care includea o cutie de argint veritabil de 1.000 de dolari și un ghem de argint de 9.000 de dolari. De asemenea, el a lansat o campanie publicitară cu Lady Gaga, care a purtat istoricul diamant Tiffany de 128 de carate al mărcii pe covorul roșu la Oscarurile din 2019.

Pentru LVMH, a cărei capitalizare de piață a fost de aproape 214 miliarde de dolari (cea mai mare din Franța în cursul anului 2019, pe bursa Euronext Paris – nota EconomicZoom), adăugarea companiei Tiffany în portofoliul său i-ar oferi masă critică în sectorul dur al mărfurilor de lux.

Bijutierul american ar extinde un grup de mărci al LVMH care include Bulgari, Chaumet, Fred, Hublot și Tag Heuer și ar face-o imediat mai competitivă față de Richemont, grupul elvețian de lux, cu accent pe ceasuri și bijuterii.

De asemenea, ar aduce la LVMH primul său mare brand american non-fashion.

LVMH a fost ocupată să achiziționeze și alte companii: anul trecut a cheltuit aproximativ 2,6 miliarde de dolari pentru a prelua Belmond, un lanț hotelier de lux, iar în 2017 a plătit aproximativ 13 miliarde de dolari pentru a achiziționa o participație de control la Dior.

Dar conglomeratul european a avut experiențe de toate tipurile cu achizițiile sale americane. Proprietatea sa asupra Donna Karan din 2001 până în 2015 a fost marcată de dificultate, până când a închis colecția principală a brandului și a vândut colecția sa de difuzie DKNY către G-III. Și a trebuit să-și amâne planurile de a lista la bursă brandul Marc Jacobs, după ce a evaluat perspectivele acelei tranzacții în 2013.

Totuși, LVMH a tot căutat să-și crească profilul în America. La începutul lunii octombrie 2019, a deschis o nouă fabrică în Texas pentru Louis Vuitton (pielărie – genți de lux), a treia din Statele Unite.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.