Lantul autohton de restaurante Salad Box din Cluj, infiintat de mai multi antreprenori romani in urma cu mai bine de doi ani, are in plan deschiderea a cinci unitati in Germania, dupa ce recent a fost deschis primul restaurant in orasul Heilbronn.
„Extinderea pe piata germana a venit din dorinta de a arata si lumii din afara Romaniei ca se poate manca sanatos. Restaurantul este deschis de Salad Box in parteneriat cu un rezident roman din Germania si dispune de aceleasi preparate pe care le gasiti in orice restaurant Salad Box din Romania”, a declarat pentru ZF Dan Isai, 28 de ani, CEO si unul dintre actionarii Salad Box.
Brandul a fost dezvoltat atat de proprietari, prin mai multe firme, cat si in sistem de franciza, iar drepturile privind francizarea brandului sunt detinute de firma Emma Salad SRL-D. In restaurantele Salad Box se gasesc produse precum salate, supe-crema, fresh-uri, iaurturi, salate din fructe sau limonada.
Germania nu este singura tara in care brandul romanesc a ajuns. In decembrie 2014, Salad Box a inaugurat si primul restaurant in Budapesta, Ungaria. „Alte piete pe care le vizam sunt Spania si Italia”, afirma Dan Isai.
Pana sa ajunga, insa, si pe alte piete de afara, Salad Box a inaugurat zielele acestea, in sistem de franciza, o noua unitate in mallul Baneasa Shopping City din Bucuresti.
Investitia intr-un restaurant Salad Box poate ajunge pana la 70.000 de euro, buget care include si taxa de franciza. Aceasta taxa variaza in functie de profitabilitatea fiecarei locatii.
Bazele afacerii Salad Box au fost puse in aprilie 2012, atunci cand a fost deschis primul restaurant in cadrul unui mall din Cluj-Napoca. La finalul lui 2013, cei patru asociati ai Salad Box ajunsesera deja la 13 locatii, iar la finalul anului trecut lantul numara 30 de restaurante.