STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Agricultura & Agro-Food, Servicii & Comert & Logistica

Românii cheltuie 30,2% din coșul de consum pe alimente și băuturi non-alcoolice; media UE: 15,4%

Achiziția de alimente și băuturi non-alcoolice reprezintă 30,2% din coșul de consum al românilor, față de media de 15,4% înregistrată în UE, majoritatea prețurilor bunurilor de consum fiind mai reduse în țară comparativ cu media europeană, cu excepția articolelor de încălțăminte, potrivit CC.

Principala diferență între coșul de consum al românilor și cel al consumatorilor din celelalte state din Uniunea Europeană constă în faptul că românii cheltuie cea mai mare parte din veniturile proprii pentru bunurile de bază: achiziția de alimente și băuturi non-alcoolice – 30,2% în coșul de consum al românilor, față de numai 15,4% în cazul mediei europene, se arată într-o analiză publicată de Consiliul Concurenței (CC).

Bugetul consumatorilor români alocat pentru anumite servicii este mai redus: restaurante și hoteluri – 3,5% în România față de 9,5% în UE, recreere și cultură – 6,6% față de 10%, diverse bunuri și servicii (asigurări, instrumente financiare, protecția socială, îngrijire personală) – 3,1% față de 9,4%.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.