STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, MACROECONOMIE, Servicii & Comert & Logistica, ISD - FDI & Investitii & Parcuri Industriale

Logistica – Romania ar putea deveni hub logistic in regiune daca dezvolta infrastructura

soseleRomania poate deveni un hub logistic important in Europa, pe fondul instabilitatii zonelor vecine, fapt ce incurajeaza dezvoltatorii de parcuri logistice sa vina cu investitii in milioane de metri patrati in Bucuresti si in alte orase mari ale tarii. Cu conditia, insa, ca birocratia sa se reduca si sa existe infrastrucura, au sustinut companii din industria de profil in cadrul unei conferinte organizata de Ziarul Financiar.

Cei mai mari dezvoltatori de spatii logistice, dar si companiile de logistica si transport, vizeaza vestul si sudul tarii pentru proiectele majore, deoarece aici sunt asteptate investitii in infrastructura, care continua sa fie principala problema a Romaniei.

„Toate investitiile in infrastructura sunt costisitoare, dar in 2010 s-a facut un studiu care demonstra ca 1 euro neinvestit in infrastructura aduce pierderi de zece euro in tarile cu economii emergente, iar daca am furat un miliard de euro din infrastructura, vom atrage o paguba de zece miliarde de euro”, a declarat Constantin Isac, preşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor.

Tot mai multe case de expeditii aleg sa livreze cu avionul marfa, data fiind infrastructura rutiera si feroviara precara. In Romania, pe calea ferata s-au transportat  50 de milioane de tone de marfa, in 2014, fata de 70 de milioane de tone de marfa in 2000 si aproape 220 de milioane de tone de marfa in 1990, potrivit datelor de la Institutul National de Statistica. Cea mai mare problema cu care se confrunta transportatorii de marfa este viteza mica pe calea ferata, 20 kilometri pe ora si care se reduce de la an la an in lipsa investitiilor in infrastructura feroviara.

Jeroen Fabry, Business Unit Manager  al companiei de logistica H. Essers, a afirmat, la acest eveniment, ca Romania trebuie sa isi rezolve problema infrastructurii, altfel ca va pierde in fata unor tari mai mici.

In Romania exista in prezent aproximativ 2 milioane de metri patrati de spatii logistice si industriale, insa companiile de profil estimeaza ca stocul va ajunge la 8-9 milioane de metri patrati, in urmatorii ani. Dezvoltatorii au deja pregatite planurile in acest sens.

Nevoia de spatii logistice si industriale creste, avand in vedere ca economia romaneasca este in plina ascensiune, comertul si exporturile cresc, iar romanii au mai multi bani pentru achizitii.

„Exista interes in piata, mai ales ca, de exemplu, in Bucuresti, daca vrei sa inchiriezi 5.000 mp nu gasesti”, a subliniat Cristian Negrutiu, director logistica la DSV Solutions.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.