STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Industrie Prelucratoare, ISD - FDI & Investitii & Parcuri Industriale

Renault a vândut 600.000 vehicule marca Dacia în 2016, estimate la peste 7 miliarde de euro

Pentru prima dată în istoria mărcii, Dacia se apropie de pragul de 600.000 de autove­hi­cule vândute anual pe aproape 50 de pieţe, vo­lum la care se plasează cu aproape 200.000 de maşini peste Seat, însă îi lipsesc cel puţin 400.000 pentru a se apropia de Skoda, conform ZF.

Astfel, Dacia se menţine ca brand de nişă ce se concen­trea­ză pe piaţa europeană, însă absenţa din Asia nu îi permite să se apropie încă de pra­gul de un milion de maşini. Pe de altă parte, pe pieţele asia­tice, modelele din gama Dacia sunt prezente sub brandul Renault.

La nivel de grup, ponderea Dacia în total vânzări Group Renault s-a redus de la 19% în 2015 la 17% anul trecut, în condiţiile în care brandul Renault a urcat cu 14% anul trecut.

Grupul Renault a vândut la nivel mondial autovehicule Dacia în valoare de peste 7 mi­liar­de de euro anul trecut, luând în calcul un preţ mediu cu TVA de 12.000 de euro, potrivit calculelor ZF. În total, vânzările sub bran­dul ro­mânesc au ur­cat cu 6% în 2016 faţă de anul pre­cedent, la 584.000 de maşini, potrivit datelor com­paniei.

Automobilele Dacia sunt produse în prezent în trei fabrici la nivel mondial, una în România, la Mioveni, unde anul trecut s-au asamblat peste 330.000 de maşini, şi două în Maroc, la Tanger şi Casablanca. În continuare, uzina din România reprezintă peste jumătate din producţie, cu circa 330.000 de maşini asamblate local.

Pe piaţa locală Dacia a vândut anul trecut 38.861 de automobile, în creştere cu 5,2% faţă de anul anterior, înregistrând şi o cotă de piaţă de circa 30%. Potrivit oficialilor de la Dacia, vânzările au fost susţinute de lansarea noilor Logan şi Sandero facelift, alături de noile versiuni cu transmisie robotizată pentru cele două modele. Aproximativ 40% din acest volum sau 15.200 de maşini reprezintă modelul Logan sedan, ale cărui vânzări au fost şi în acest an susţinute de programul Rabla. Locul secund atât în gama Dacia cât şi la nivelul pieţei autoturismelor este ocupat de SUV-ul Duster, cu 7.300 de maşini, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Astfel, cu toate că anul acesta este aşteptată cea de-a doua generaţie, Duster a reuşit să înregistreze o nouă creştere. Anul trecut gama sa a fost completată de o nouă ediţie limitată – Duster Black Touch.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.