STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica, EUROPA, INTERNATIONAL, Auto

Renault intra pe productie in China

Renault SUVGrupul francez Renault, proprietarul Dacia, a bautut palma recent cu grupul Dongfeng Motor pentru construirea unei fabrici in China. Primele SUV-uri vor iesi la vanzare in 2016. Intrarea Renault in China are loc in contextul scaderii vanzarilor de automobile la nivel european.

Compania japoneza Nissan produce deja automobile in China in parteneriat cu Dongfeng, iar acum francezii de la Renault preiau modelul, astfel ca se va crea un „triunghi de aur” generator de sinergii in zona costurilor si investiţiilor in tehnologie, dupa cum a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault, preluat de Bloomberg. De altfel, Renault este cu zece ani in urma rivalilor Volkswagen, General Motors sau Toyota, care au dezvoltat deja linii de productie pe cea mai mare piata auto din lume, dupa cum notează Bloomberg.

Parteneriatul semnat de Renault si Dongfeng, in Wuhan, China, presupune investiţii de 7,76 miliarde yuani, echivalentul a 929 milioane de euro, iar pana in 2016 va fi comercializat primul autoturism marca Renault de productie locala pe piata chineza. Decizia francezilor de a incepe asamblarea de autoturisme in China face parte din strategia de reducere a dependentei de Europa, unde genereaza aproximativ jumatate din vanzari, iar piata auto este la minimul ultimilor 20 de ani. Pe de alta parte, productia din China va ajuta Renault sa evite acciza de 25% pe importul de automobile, iar preturile la automobilele sale vor fi mai competitive.

Compania mixta Renault-Dongfeng are, deocamdata, licenta numai pentru SUV-uri. In viitor, este vizata si productia intreagii game de autovehicule pentru pasageri. Presedintele Dongfeng Motor, Xu Ping, a declarat ca parteneriatul cu acesta companie mixta poate deveni un jucator competitiv prin valorificarea experientei acumulate de Nissan, de la dealer si marketing la tehnologie.

Producatorii francezi de automobile au, in prezent, cea mai slaba prezenta in China, mai exact o cota de piata de doar 3,1%, fiind devansati de producatorii locali, dar si de rivalii din Germania, SUA, Japonia si Coreea de Sud, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China.

La nivel european, vanzarile au avut o evolutie negativa, in primele 11 luni din 2013, in conditiile in care Franta si Italia, de exemplu, au raportat scaderi de 6,9%, respectiv 7,7%. In Germania, piata a inregistrat un declin de 4,9%.

Cat priveste piata auto din Romania, acesta a avut o scadere de 8,1%, in primele 11 luni ale lui 2013. La autoturisme declinul a fost de 7,2%, pana la 62.033 de unitati vandute, potrivit datelor raportate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Aceleasi date arata ca in perioada iulie-noiembrie, vanzarile au fost in crestere, in medie de 4,1%.

„In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, 74% din totalul volumelor la 11 luni. In ceea ce priveste situatia pe noiembrie, raportul este favorabil achizitiilor realizate de catre persoanele juridice care reprezinta 81% din total, in ciuda functionării Programului Rabla, care in ultimele patru luni echilibrase intr-o oarecare masura situatia, comparativ cu primele luni ale anului. Practic, in noiembrie s-a revenit la dezechilibrul inregistrat in primele luni ale anului, cand acest raport era net in favoarea persoanelor juridice, peste 80%)”, dupa cum se precizeaza in comunicatul APIA.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.