STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Legislatie & Mediu de Afaceri, Turism

Propunerea de majorare a capitalului social la firmele de turism le poate arunca in faliment

majorare-capitalPeste 1.000 de agentii de turism, reprezentand mai mult de doua treimi din totalul care celor care activeaza pe piata locala, vor disparea daca se va pune in practica propunerea Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) de majorarea a capitalului social.

ANAT a solicitat marirea capitalului social al agentiilor de turism de la 200 de lei, la 25.000 de lei, dupa cum sustin reprezentantii Patronatului National al Agentiilor de Turism.

„Daca acest scenariu va fi pus in practica, peste 3.000 de angajati ai agentiilor de turism isi vor pierde locurile de munca. Activitatea agentiilor de turism nu justifica un capital social atat de mare si multi au plecat de la zero cu investitii de o mie sau două mii de euro, ajungand acum agentii de succes. Daca cineva le cere agentiilor mici sau celor aflate la inceput de drum sa plateasca inca 25.000 de lei, e ca si cum le-ar semna falimentul”, a declarat Dragos Radulescu, presedintele Patronatului National al Agentiilor de Turism (PNAT), citat de Agerpres.

ANAT a cerut Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) introducerea de noi prevederi in legislatie, prin care agentiile de turism sa fie obligate sa constituie capital social in valoare de 25.000 lei, dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al PNAT.

In Romania sunt aproximativ 3.500 de agentii de turism licentiate, dintre care active sunt doar 1.500. Potrivit conducerii PNAT, in urma pierderii licentei a peste aproximativ 1.000 de agentii de turism mici si mijlocii, clientii acestora vor fi atrasi ca „un magnet” de marile agentii de turism, ai căror reprezentanti sunt in conducerea ANAT.

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.