STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, Finante & Servicii Profesionale, Leasing & IFN, Auto

Profilul clientului de Leasing operational din Romania

ALD Automotive siglaCel mai atractiv beneficiu perceput de catre clientii care apeleaza la leasingul operational este mobilitatea completa, serviciu unic pentru aceasta forma de finantare. Cu toate acestea, doar 5% dintre autovehiculele din flotele actuale au fost achizitionate prin leasing operational, in comparatie cu peste 45% din intreaga flota, procurate prin achizitie directa.

ALD Automotive, compania de leasing operational detinuta de Societe Generale, si agentia de cercetare internationala Nielsen au realizat primul studiu din Romania care exploreaza atitudinile si parerile managerilor in legatura cu serviciile de leasing operational. Cercetarea include mai mult de 400 de companii ce opereaza pe piata din Romania si a fost realizat in prima jumatate a acestui an.

Rezultatele studiului arata ca mobilitatea completa este cel mai atractiv beneficiu perceput al leasingului operational, serviciu unic pentru aceasta forma de finantare. Alte motive pentru care companiile aleg leasingul operational sunt economisirea si reducerea costurilor, predictibilitatea si posibilitatea bugetarii unor costuri lunare fixe, faptul ca nu trebuie sa achite un avans sau eliminarea riscului de revanzare a masinii la terminarea contractului, preluat de catre compania de leasing operational. In plus, regulile internationale ale companiilor multinationale se aplica si filialelor din Romania, iar acestea impun contractarea serviciilor de leasing operational.

Cu toate acestea, doar 5% dintre autovehiculele din flotele actuale au fost achizitionate prin leasing operational, in comparatie cu peste 45% din intreaga flota, procurate prin achizitie directa. Stdiul releva faptul ca leasingul operational este preferat de clientii cu peste 50 de masini si este utilizat, in general, pentru automobile cu vechime intre 1 si 3 ani.

Acelasi studiu arata ca 10% dintre respondenti si-au exprimat intentia clara si au mentionat ca este probabil sa achizitioneze masini prin leasing operational, in urmatoarele 12 luni, in timp ce 27% dintre respondenti nu luasera inca o decizie in acest sens.

In ceea ce priveste sursele de informare utilizate de clienti, atunci cand se documenteaza cu privire la serviciile de leasing operational, studiul evidentiaza faptul ca 53% dintre acestia se informeaza direct de la furnizorii de leasing operational, 34% folosesc internetul, iar 27% urmeaza recomandarile partenerilor de afaceri. Recomandarile de la prieteni si cunostinte sau informatiile de la televizor si din reviste, sunt ultimele optinui de informare cu privire la leasingul operational.

Un alt aspect evidentiat de studiu este vechimea autovehiculelor aflate in flota companiilor. Astfel, 33% dintre firme detin masini de peste 6 ani, in timp ce 32% folosesc masini de 3 pana la 6 ani. 24% dintre companii au autovehicule cu vechimi cuprinse intre 1 si 3 ani si doar 11% dintre companii au cumparat masini noi cu mai putin de un an in urma. Marcile preferate, sunt, in ordinea distribuirii lor in flotele auto, Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda si altele.

Mentionam ca cercetarea a presupus doua etape si a fost centrata pe trei arii de interes: nevoile clientilor, comportamenul clientilor si valoarea perceputa a clientului. Etapa calitativa a inclus 12 interviuri in profunzime cu manageri de companii ce folosesc serviciile de leasing operational sau sunt interesati de acestea. Sectiunea cantitativa a constat in 400 de interviuri cu responsabilii de achizitiile sau managementul flotelor auto din cadrul companiilor in care lucreaza. In studiu au fost incluse numai companiile cu cel putin 15 autovehicule cu masa sub 3,5 tone.

Cea mai mare parte a companiilor intervievate lucreaza in transport (29%), distributie si retail (18%), industria alimentara (8%), industria lemnului si mobilei (5%) si constructii (4%). 73% dintre cei intervievati reprezinta companii locale, fara birouri in alte orase, iar 23% sunt companii locale, cu birouri si in alte orase. 4% dintre participantii la studiu sunt subsidiare ale unor companii internationale. Mai mult de 65% dintre companii au mai putin de 50 de angajati in Romania, iar 64% dintre companii au inregistrat o cifra de afaceri de mai putin de 50 milioane de euro.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.