STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, LIFE-STYLE & HOBBY, Telecom & IT-C & Online, Electronice & Gadget

Producatorii chinezi de smartphone-uri concureaza Samsung cu investitii de 1.000 dolari

Samsung ElectronicsZeci de companii mici din China erodeaza cota de piata a Samsung Electronics, prin investitii care pornesc de la 1.000 de dolari, in smartphone-uri ale caror preturi pot fi de doar 20 de dolari.

Shenzhen Zuoer Technology, cu un sediu modest in Shenzhen, estul Chinei, ajuta clienti din intreaga lume sa creeze propriul brand de smartphone-uri, folosind un meniu de optiuni asemanator cu cel pentru comandarea unei pizza, investitia necesara pentru a intra in afacerile cu telefoane pornind de la 1.000 de dolari, scrie Bloomberg. Experienta nu este necesara.

Zuoer se numara printre zecile de companii chineze putin cunoscute care se folosesc de un catalog de componente standardizate pentru a construi smartphone-uri cu preturi de la 20 de dolari.

Pentru o comanda minima de 50 de telefoane, Zuoer asambleaza propriile carcase de telefoane cu ecrane, subansamble si baterii fabricate de alti producatori, ajutand clienti din intreaga lume sa concureze Samsung pe piata globala a telefoanelor de 410 miliarde de dolari, in mai putin de sase saptamani.

„Aparitia furnizorilor de telefoane ieftine erodeaza cota de piata a Samsung. Acesti nou veniti sunt mici in comparatie cu un gigant ca Samsung, dar impactul lor colectiv se simte in rezultatele companiei si ale altor producatori majori”, a afirmat John Butler, analist la Bloomberg Intelligence.

Pornind de la sistemul de operare Android al Google si adaugand componente standardizate bazate pe tehnologia dezvoltata de ARM Holdings, companii ca Zuoer, Shenzhen Oysin Digital Technology si Oteda Industrial pot asambla telefoane fara armata de ingineri de care au avut nevoie Nokia, Motorola Mobility si BlackBerry, in urma cu un deceniu.

Datorita tehnologiei ecranelor tactile, popularizata de Apple prin intermediul iPhone, micii producatori pot evita operatiunile costisitoare si complicate de proiectare si fabricare a tastaturilor.

Această simplificare si standardizare a deschis larg calea productiei de telefoane, creand o multitudine de fabricanti chinezi care concureaza Samsung, Nokia si Motorola. Intre acesti producatori chinezi se numara si Xiaomi, care a devenit al treilea mare distribuitor mondial de smartphone-uri in mai putin de cinci ani, si compania OnePlus, a carei piata s-a extins la 35 de tari, in primii doi ani.

Alte sase companii, cu sediile in aceeasi cladire ca si Oysin, ofera produse atat de asemanatoare incat pretul a devenit principalul element de diferentiere a telefoanelor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.