STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, PIETE FINANCIARE, Telecom & IT-C & Online, Piata de Capital - BVB, M&A & VentureCapital & Private Equity

Pinterest se apropie de 1 miliard de dolari in vanzari si pregateste iesirea pe bursa pentru mijlocul lui 2019

Fondata in 2009, platforma de descoperire vizuala serveste ca un catalog de idei pentru cei cu hobby-uri, dar si pentru afaceri si activitati de marketing.

  • Pinterest are 200 de milioane de utilizatori lunari, plasand-o in top 10 al site-urilor de social media.
  • Pinterest a atins stacheta de 500 de milioane de dolari in vanzari anul trecut si se apropie acum de 1 miliard de dolari, conform CNBC.
  • Bazat pe tranzactii realizate pe piata secundara, compania este evaluata intre 13 si 15 miliarde de dolari (sursa: CNBC). In iunie, Pinterest a fost evaluata la 12,3 miliarde de dolari.
  • In ciuda cresterii sale ca succes si popularitate, compania isi doreste sa ramana publica pentru cat mai mult posibil.
  • Cu toate acestea, tot conform CNBC, datorita cresterii exponentiale a companiei, aceasta pare sa se miste catre o oferta publica initiala spre mijlocul lui 2019, cam in acelasi timp ca alte startup-uri de renume ca Uber si Airbnb.
  • Pinterest are succes in mod deosebit cu reclamele mobile, site-ul devenind un loc popular pentru moda, produse de frumusete, produse pentru casa si retete do-it-yourself. In plus, companii de calatorii si finante au inceput sa experimenteze si ele pe Pinterest.
  • Site-ul ofera posibilitatea de a transforma postarile in experiente de cumparat, verificand preturile produselor similare si oferind posibilitatea de a fi achizitionate. In raportul din 2016 al lui Mary Meeker intitulat Raportul de Trenduri pe Internet, aceasta spune ca 55% din utilizatorii Pinterest folosesc siteul pentru a gasi si cumpara produse, comparativ cu 12% pe Facebook si 9% pe Twitter.

Drumul Pinterest catre un venit de 10 cifre si o Oferta Publica Initiala

Conform profilului sau pe Crunchbase, Pinterest are in jur de 36 de investitori, aducand capital in jur de 1,5 miliarde de dolari. Capitalul a fost de folos pentru a sustine cresterea Pinterest la sute de milioane de utilizatori activi lunar.

Dupa o infuzie de 100 de milioane de dolari, in 2012 Pinterst valora 1,5 miliarde de dolari. In 2013, dupa inca 200 de milioane de dolari, aceasta a atins 2,5 miliarde de dolari. Dupa ce a mai strans 225 de miloane de dolari, in acelasi an, aceasta a atins 3,8 milarde de dolari. In 2014, Pinterest a strans 200 de milioane de dolari, ajungand la 5 miliarde de dolari. In 2015, dupa alti 367 milioane de dolari, compania era evaluata la 10 miliarde, conform Crunchbase. Dupa alte 150 de milioane, in 2017 compania a ajuns la peste 12 miliarde de dolari.

Ce a adus asta investitorilor? Iata cum arata aceste date pe grafic:

Sursa: www.mobilemarketer.com

In 2015, investitorii asteptau mult mai mult pentru 2018. Fiind start-up, nu este surprinzator ca nu s-a atins previziunea; totusi, diferenta pare sa fie mai substantiala decat in mod normal, punand mai multa presiune pe companie sa creasca.

Pinterest a trecut pragul de 10 miliarde de dolari ca evaluare in 2015. A recuperat in jur de 20% din valoare de atunci, ajungand la 12,3 miliarde. Cu toate astea, castigurile au crescut cu 240% in 2017 si daca atinge valoarea de 1 miliard de dolari ca venituri in 2018, castigurile vor fi crescut cu 619%.

Urmatorul pas pentru Pinterest este acela de a atinge asteptarile pe 2018 si de a pune ordine in bilant / contul de profit si pierderi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.