STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Management

Pentru Twitter, viitorul inseamna aici si acum

twitterPoate parea putin simplist, insa stirile potrivit carora Dick Costolo va demisiona, la sfarsitul acestei luni, de la conducerea Twitter a declansat o avalansa de comentarii despre companie, noteaza editorul de la the New York Times, Farhad Manjoo. Acesta crede ca noul executiv al Twitter ar trebui sa se concentreze pe trasarea unei singure directii companiei, in care sa exceleze, si care ar putea fi transformarea intr-un spatiu pentru o adunare globala de evenimente live.

Dick Costolo, care din 2010 este director executiv la Twitter, serviciul ce permite oamenilor sa posteze mesaje de 140 de caractere, a ajutat compania sa devina publica, in 2013, construind-o in forta in Silicon Valley.

De-a lungul timpului, insa, cresterea publicului Twitter a stagnat, iar business-ul de publicitate pare sa se fi racit. De departe, Twitter poate parea uneori disfunctionala, mai ales comparativ cu competitorii sai extrem de disciplinati, robotici am putea spune, din afacerile cu retele sociale, printre care Facebook si Pinterest, ale caror averi devin tot mai ‘luminoase’.

Printre cativa investitori si utilizatori ai Twitter, acum este momentul optimismului in ceea ce priveste renasterea serviciului, sub conducerea unui nou executiv. Dar, aceasta necesita concentrare, subliniaza Farhad Manjoo. Twitter, ca serviciu, reprezinta mai multe lucruri la un loc pentru multi oameni si in timpuri diferite. Este una dintre cele mai bune surse din lume pentru stiri si glume despre stiri, un teren pentru networking profesional si un adevarat paradis pentru cei care se distreaza, in mod inactiv, adica se rezuma doar la a savura barfele altora.

Insa, intrucat serviciul ofera atat de multe utilitati, Twitter, ca si companie, are probleme in a se axa pe un singur scop, in care ar trebui sa exceleze. Lipsa de concentrare i-a afectat perspectivele legate de utilizatori, investitori si publicitari. Alegerea unei singure directii – si a lucra intens pentru a o transforma in realitate – ar trebui sa fie principala misiune a noului executiv, e de parere Manjoo.

Printre multele utilitati cu care Twitter umple spatiul retelei sociale, exista una, unica si potrivita: sa devina un spatiu pentru o adunare globala de evenimente live. Cand ceva se prabuseste in lumea reala – de exemplu un avion sau are loc un cutremur – Twitter ar trebui sa isi fixeze ca tinta sa devina prima si singura aplicatie pe care oamenii sa o umple cu comentarii despre stiri.

Traim in era dominata de media „reprogramabila”. Doar ceea ce merita vizionat poate fi urmarit ulterior, cand devine mai convenabil. Multi dintre noi cred insa ca experimentarea unui eveniment media impreuna cu altii este o experienta semnificativ mai profunda decat daca ar fi urmarit mai tarziu. Dorinta pentru experiente comune explica de ce Super Bowl ramane un mega eveniment TV, de ce ESPN a ajuns una dintre cele mai valoroase proprietati media de pe planeta sau de ce HBO trasnforma serile de sambata intr-un regal pentru televiziune.

Twitter este bine pozitionata pentru a lua avans in realizarea acestei dorinte a oamenilor. Se afla deja printre cele mai bune spatii online pentru consumul de stiri si comentarii live despre tot felul de evenimente. Ar fi ridicol pentru multi fani ai NBA, de exemplu, sau pentru emisiunea „Scandal”, sa te uiti la televizor fara sa ai prin preajma Twitter. Asta, desigur, daca acest comportament al oamenilor ramane o nisa. Noul executiv al Twitter ar putea schimba lucrurile, adaugand cateva caracteristici simple ce pot transforma serviciul intr-un accesoriu cerut pentru experimentarea live a orice.

Cum poate Twitter sa faca asta? Jurnalistii specializati pe tehnologie si investitorii din aceasta industrie au varsat mii de „tweet”-uri de-a lungul anilor in incercarea de a cuantifica lipsa de popularitate generala a Twitter. Desi compania a accelerat, in ultimii ani, cu un set de imbunatatiri, ramane un serviciu greoi in ceea ce priveste acomodarea si folosirea lui. Twitter ar putea fi singura dintre retelele de socializare care, mai degraba, respinge decat sa atraga utilizatori. In jur de 300 de milioane de oameni pe luna folosesc acest serviciu, dar mai mult de un miliard au renuntat la el.

Saptamana trecuta, intr-o postare foarte detaliata, investitorul de risc Chris Sacca, unul dintre cei mai vechi si mai mari investitori in Twitter si, totodata, un fan inrait al acestui serviciu, a punctat cea mai buna reteta pentru Twitter, aceea de a detine evenimente live. Multe dintre cele enumerate de el se pot realiza foarte usor si acum. Pentru fiecare eveniment live care genereaza „tweet”-uri – indiferent ca e vorba de stiri, evenimente sportive, TV – Twitter poate crea o sectiune dedicata pentru aplicatie.

Sa zicem ca sunt finalele NBA, iar Twitter stie ca iti place baschetul. Aplicatia iti va trimite o notificare cu „atingeti” pentru a vedea cele mai bune „tweet”-uri ale momentului, desigur cu fotografii, video, comentarii si, bineinteles, cu glume, toate axate pe evenimentul respectiv. Cu alte cuvinte, o comunitate instant ce discuta despre ceva ce pe tine te intereseaza, dar nu poti fi prezent acolo, deoarece totul se petrece live. Twitter face ceva in acest sens si acum, dar nici pe departe pe cat ar putea sa faca. Cand Golden State Warriors au jucat cu Cleveland Cavaliers in trei meciuri in finalele NBA, am vazut oameni dand „tweet” despre joc atunci cand am incarcat aplicatia Twitter, povesteste Farhad Manjoo. „Nu sunt de obicei interesat de baschet, dar acele „tweet”-uri mi-au sugerat ca a fost un joc fantastic, astfel ca am stat cu ochii lipiti de ecran”.

Din pacate, Twitter a facut aceasta experienta extrem de dificila. Nu am putut vedea functionand un scor, nu am stiut ale carui conturi sa le urmaresc pentru a avea cele mai bune comentarii despre joc, ca sa nu mai spun ca „tweet”-urile de la baschet erau amestecate cu postari obisnuite despre orice alte lucruri. „Singurul motiv pentru care am ramas totusi pe Twitter a fost acela ca sunt deja dependent de acest serviciu”, scrie editorialistul de la NYT.

Sacca a oferit multe idei pentru imbunatatiri evidente la problemele Twitter, axate pe evenimente live. El a sugerat chiar ca Twitter ar trebui sa angajeze editori care sa creeze si sa intretina spatiul pentru evenimente speciale. Ar trebui sa ofere aceste functii specializate si utilizatorilor care nu folosesc serviciul foarte mult, fara a le cere sa aiba cont pe Twitter sau sa urmareasca anumite conturi permanente, este de parere Farhad Manjoo. „Facut asa cum trebuie, Twitter „live” va avea scoruri sportive si liste TV si va fi locul pe care toata lumea il va vizita mai intai pentru a vedea cum decurge un meci sau cand incepe o emisiune TV”, a scris Sacca.

Si nu este vorba doar despre viziunea lui Sacca. Pe langa aceasta avem in vedere si versiunea unei ere digitale in radio si televiziune – care face ca ceva global sa fie adus impreuna si care altfel ar fi fost lipsit de viata, o lume digitala calma dar anodina. Viitorul executiv al Twitter ar putea construi un astfel de lucru. Si ar putea fi glorios, incheie Manjoo.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.