STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Servicii & Comert & Logistica, Telecom & IT-C & Online, Cercetare de Piata & Marketing

MKOR – 90% dintre români vizitează magazine online de fashion

90% dintre consumatorii din România au vizitat cel puțin un magazin online de fashion în ultimele 6 luni, iar 65% au și cumpărat cel puțin o dată din magazinele vizitate. Sunt rezultatele celui mai recent studiu efectuat de MKOR Consulting. Însă magazinele online sunt accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumpărături. Ele sunt utilizate și ca surse de informare în 70% din cazuri, surse de inspirație (40%), dar și pentru a compara prețuri și a găsi produse pe care apoi românii le cumpără offline (34%).

”Dorința de a vedea și testa produsele și temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”,a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting. De altfel, nepotrivirea mărimilor produselor este și principala cauză a returnării acestora (78% dintre retururi).  48% dintre cei care au achiziționat articole vestimentare online în ultima jumătate de an au returnat produsele cel puțin o dată.

Chiar și așa, studiul mai arată că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinație preferată pentru cumpărăturile de fashion: 54% dintre români obișnuiesc  să își cumpere îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile din mediul online. În general, consumatorii cumpără de câteva ori pe lună (34% dintre ei). Comparativ, în online, ei cumpără doar o dată la câteva luni (31% dintre respondenți). Sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între 101-300 lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât și în offline.

Promovarea în online atrage un număr mare de cumpărători potențiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atrași de reclame pe Facebook, alți 34% au răspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe email.

Două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, pentru a-i ajuta la cumpărături. Aplicațiile mobile sunt cele mai accesate, în acest sens: 57% folosesc aplicațiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.

Cum arată magazinul viitorului?

Experiențele digitale sunt cele mai apreciate de consumatorii români, când vine vorba despre magazinul viitorului. Practic, acesta ar trebui să fie accesibil de pe orice device, să încorporeze noi tehnologii care să permit probarea virtuală și personalizarea experienței de cumpărare. Inteligența artificială, realitatea virtuală & augmentată și Internet of Things vor contribui semnificativ la personalizarea experienței la cumpărături.

”Există o foarte strânsă legătură între retail, tehnologiile digitale și experiența consumatorului. O adevărată „formulă de dragoste”, după cum ne place să îi spunem, pentru experiența consumatorului”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 respondenți, în octombrie 2017.  MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-piata-proprii/

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://ro.linkedin.com/in/coricimpoca

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.