STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, ANALIZE SECTORIALE, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Investitiile in publicitatea din presa scrisa au scazut in S1 din 2015

ziare

Investitiile in publicitatea din presa scrisa au scazut in primul semestru din 2015, cu 5% fata de aceeasi perioada a anului precedent, pana la o valoare de 65 mil. euro (ratecard).

O analiza a Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT) cu privire la publicatiile cu aparitie continua, realizata in intervalul ianuarie 2013 – iunie 2015, arata o usoara scadere a volumelor investite in zona presei scrise, in primul semestru din acest an, dupa cresterea ce a marcat sfarsitul lui 2013 si intreg an 2014.

Aceasta tendinta se remarca si la nivelul spatiului publicitar ocupat, care a scazut de la 12.000 pagini, in prima parte a lui 2014, la aproximativ 10.500 pagini in 2015, precum si la nivelul numarului de clienti de publicitate si al marcilor comunicate de acestia.

Tinand cont de specificul sezonier al publicatiilor tiparite, se poate estima ca, pana la sfarsitul lui 2015, investitiile in publicitate se vor situa la un nivel similar celor din 2014, marcand astfel o usoara stabilizare a pietei de publicitate, se arata in studiu.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea din presa scrisa, in prima jumatate a lui 2015, sunt reprezentate de zona de retail, urmata de sectorul farmaceuticelor si de cel al vehiculelor.

Comparativ cu acelasi interval din 2014, investitiile in publicitatea din presa scrisa pentru activitatile de divertisment si timp liber au avut cea mai importanta evolutie, crescand cu peste 50%, in principal datorita concertelor si evenimentelor derulate in acest interval, ca de exemplu evenimentul promovat de Orange „The Color Run” si concertele sustinute de Andre Rieu.

Cresteri importante s-au inregistrat si pentru sectorul financiar, in acest caz evidentiindu-se marci din categoria IFN-urilor, de exemplu, Viva Credit si Cetelem, si din categoria institutiilor bancare, precum ING Group si Banca Transilvania.

Analizand modul in care au fost directionate investitiile in publicitate pentru presa scrisa, in prima jumatate a lui 2015, se observa ca acestea au fost orientate catre cotidienele nationale in proportie de 44%. Dintre acestea, Libertatea continua sa fie publicatia care a atras cele mai mari volume de publicitate, in perioada analizata, cumuland peste 40% din totalul investiilor atrase de cotidienele nationale.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.