LIFE-STYLE & HOBBY, INTERNATIONAL, Stiinta & Tehnologie

TOI-270 – NASA a descoperit o exo-planetă diferită de toate cele din Sistemul nostru Solar

– Cercetătorii spun că o nouă planetă face parte dintr-un „adevărat Disneyland” pentru cercetătorii care caută lumi extraterestre –

NASA a descoperit trei planete noi – inclusiv un fel de lume nevăzută în propriul nostru sistem solar.

Planetele misterioase, care fac parte din sistemul TOI-270, sunt lumi tip „verigă lipsă” și ar putea fi un cadou uriaș pentru cercetătorii care caută lumi extraterestre, conform unui articol din The Independent.

Sursa: https://www.independent.co.uk

Cele trei planete orbitează o stea care se află la doar 73 de ani lumină distanță de noi. Asta le face printre cele mai apropiate exoplanete găsite vreodată, precum și printre cele mai mici.

Acestea au fost descoperite de cercetătorii care folosesc Satelitul Sondă pentru Exoplanete al NASA (TESS), care a fost trimis în spațiu în 2018 și a scanat universul pentru stele și planete care ar putea susține viața extraterestră.

TOI-270 are un super-Pământ stâncos, care este puțin mai mare decât planeta noastră și două planete gazoase care sunt ușor mai mari. Asta le face să fie o „verigă lipsă” – așezate între lumile stâncoase mai mici precum propriul nostru Pământ sau Marte și planetele gazoase mult mai mari precum Saturn și Jupiter.

Cercetătorii speră să folosească sistemul stelei TOI-270 pentru a înțelege de ce există atât de puține lumi de această dimensiune, precum și pentru a ajuta la modul în care au fost găsite planetele din sistemul nostru solar.

„TOI-270 ne va permite în curând să studiem această „verigă lipsă” între planetele stâncoase tip Pământ și mini-planetele Neptun dominate de gaz, pentru că aici toate aceste tipuri s-au format în același sistem”, a declarat cercetătorul principal Maximilian Gunther, de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts.

Alături de exoplaneta asemănătoare Pământului sunt două lumi gazoase, puțin peste de 2 ori mai mari decât a noastră.

Una dintre acestea, cea mai îndepărtată de stea, este probabil să mențină un interval de temperatură care i-ar putea permite să susțină viața extraterestră – dar atmosfera sa este de așteptat să fie atât de groasă și densă încât stochează multă căldură, iar suprafața este probabil prea caldă.

Oamenii de știință speră să învețe mai multe despre lumile relativ apropiate. Pe lângă faptul că este apropiată și că este gazda unor lumi atât de neobișnuite, steaua este neobișnuit de strălucitoare, fără luminile solare și furtunile care pot sta uneori în calea studiilor.

„TOI-270 este un adevărat Disneyland pentru știința exoplanetelor și unul dintre sistemele principale propuse spre descoperire de către TESS”, a continuat Gunther.

„Este un laborator excepțional din multe motive – bifează cu adevărat toate criteriile.”

S-ar putea să existe încă și mai multe planete în acest sistem solar care așteaptă să fie găsite, conform cercetătorilor.

În timp ce planetele sunt destul de interesante în sine, ele se leagă între ele într-un „lanț rezonant”, potrivit cercetătorilor care le-au descoperit. Asta înseamnă că orbitele lor sunt aliniate perfect în întreguri perfecte, ceea ce înseamnă că sunt în „rezonanță” între ele.

„Pentru TOI-270, aceste planete se aliniază ca niște perle pe o sfoară”, a declarat Gunther. „Acesta este un lucru foarte interesant deoarece ne permite să studiem comportamentul lor dinamic. Și aproape că vă puteți aștepta, dacă există mai multe planete, ca următoarea să fie undeva mai departe, într-un alt raport de număr întreg.”

Alte sisteme solare au fost descoperite cu planete care se aliniază în aceste formațiuni „rezonante”. În sistemul nostru solar, lunile lui Jupiter sunt aliniate și ele în acest mod interesant.