Indonezia are un plan de 412 miliarde dolari pentru reconstruirea țării

14 august 2019 10:00

Sursa: pngfly.com

Indonezia elaborează planuri ambițioase pentru proiecte de construcție de peste 400 de miliarde de dolari, de la construirea a 25 de aeroporturi la centrale electrice noi, deoarece guvernul încearcă să stimuleze creșterea economică în cea mai mare economie din Asia de Sud-Est, potrivit ministrului de planificare al țării, conform Jakarta Post, citat de Bloomberg.

Propunerea de amploare necesită un record de investiții de 5,957 trilioane de rupii indoneziene (412 miliarde dolari) în perioada 2020-2024, a declarat ministrul Bambang Brodjonegoro într-un interviu recent. Peste 40% din investiția totală va fi finanțat direct de către guvern, 25% prin intermediul întreprinderilor de stat și restul prin sectorul privat. Aproximativ 60% din cheltuieli vor merge spre infrastructura de transport, conform unui proiect al planului văzut de Bloomberg.

Astfel de cheltuieli s-ar baza pe strategia președintelui Joko Widodo de a utiliza infrastructura ca un element cheie pentru stimularea creșterii economice și răspândirea dezvoltării dincolo de principalul centru de insule din Java, unde se află capitala Jakarta (o metropolă de >30 milioane locuitori – date Wikipedia, 2014 –  din cei 260 milioane ai Indoneziei – Nota EconomicZoom).

Construirea porturilor și facilităților critice este deosebit de complicată și costisitoare în Indonezia, deoarece țara este dispersată pe 17 mii de insule printr-o zonă care se întinde ca distanță exact ca cea dintre New York și Londra.

„Singura modalitate de creștere economică a Indoneziei este conectivitatea”, a declarat Brodjonegoro în Jakarta. „Vrem să stabilim echivalentul unei autostrăzi în cer prin construirea de aerodromuri sau aeroporturi mai mici pentru conectivitate în zone îndepărtate, cum ar fi regiunea Papua.”

În ciuda beneficiilor potențiale, proiectele masive au fost o provocare de finanțare pentru guvern în ultimii ani, în parte din cauza slabei colectări a impozitelor în Indonezia și a prețurilor scăzute la materiile prime care au solicitat bugetul de stat. Câteva proiecte au fost retrase sau întârziate, chiar dacă organisme, inclusiv Banca Mondială, au avertizat asupra unui decalaj masiv de infrastructură care limitează creșterea economică.

Indonezia crește cu aproximativ 5% pe an. În timp ce guvernul urmărește o creștere de 5,3% până la 5,6% anul viitor, aceasta este oricum sub valoarea de 7% pe care Jokowi și-a propus-o înainte de începerea primului său mandat, iar acum – câștigând alegerile – urmează să fie confirmat pentru al doilea mandat.

Ministerul pregătește documentele finale privind planul de investiții pentru a le prezenta președintelui spre aprobare, a declarat un purtător de cuvânt al ministerului.

Investițiile propuse depășesc planul pentru infrastructură în valoare de 350 de miliarde de dolari – atunci cel mai mare din istoria națiunii – stabilit în timpul primului mandat al lui Jokowi. Noul plan de cheltuieli este echivalent cu aproximativ 5,7% din produsul intern brut din 2020 până în 2024, în care guvernul a vizat o creștere economică de 5,4% până la 6%, conform proiectului propunerii. Guvernul este deschis posibilității de finanțare a unor proiecte prin datorii, a declarat Brodjonegoro.

Potrivit proiectului de plan, aproximativ 17% din cheltuielile pentru infrastructură vor merge spre energie, urmate de 10% pentru irigare.

Propunerea presupune, de asemenea, modernizarea a 165 de aeroporturi existente și dezvoltarea de rețele pentru transportul pe apă pentru hidroavioane care să acceseze insulele îndepărtate din cel mai mare arhipelag din lume, a spus Brodjonegoro.

Impuls pentru Turism

O infrastructură mai bună ar completa, de asemenea, eforturile guvernului de a atrage mai mulți turiști pentru a contribui la restrângerea deficitului de cont curent, care a ajuns la cel mai mare nivel din ultimii patru ani în 2018 și a exercitat presiuni asupra monedei, a obligațiunilor și a piețelor bursiere.

Separat, ministrul a declarat că guvernul va solicita certificarea avionului cu elice N219 dezvoltat pe piața internă pentru a sprijini extinderea industriei de turism și transportul aerian pentru națiunea de peste 260 de milioane de persoane. Șeful companiei de stat PT Dirgantara Indonezia, producătorul aeronavei, a declarat, pe 13 mai 2019, că se așteaptă ca autoritățile de reglementare locale să aprobe avionul în acest an.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.