Adevărul surprinzător din spatele mașinilor electrice ale lumii

4 ianuarie 2019 08:13

Producția și vânzarea de autovehicule electrice au accelerat în 2016, cu două milioane de mașini fabricate și peste 750.000 vândute la nivel mondial, conform raportului Agenției Internaționale pentru Energie (AIEA) 2017 Global Electric Vehicle, informează weforum.org.

Și se așteaptă ca piața să crească și mai mult în următorii ani. Raportul prevede că stocurile de autoturisme electrice vor varia de la 9 milioane până la 20 milioane până în 2020 și între 40 milioane și 70 milioane până în 2025. Țările din întreaga lume încearcă, de asemenea, să interzică vânzarea de autovehicule pe benzină și pe motorină și încurajează automobiliștii să devină ecologici.

Cu toate acestea, vehiculele electrice nu au zero emisii. În timp ce aceste vehicule funcționează în mod evident folosind energie electrică, electricitatea provine de obicei dintr-un amestec de combustibili fosili mari furnizori de noxe, energie nucleară și energie din surse regenerabile.

Asta doar în cazul în care nu locuiți într-o țară ca Norvegia, care generează practic toată energia electrică din hidroenergie. Dar Norvegia este mai degrabă o excepție decât o regulă.

La celălalt capăt al clasamentului, China, a cărei piață a vehiculelor electrice reprezintă 40% din totalul vânzărilor la nivel mondial, conduce autovehiculele electrice care produc cele mai multe noxe, urmată de Germania.

Acest faptreiese din datele furnizate de Bloomberg New Energy Finance (BNEF), care arată că mare parte din energia electrică din China provine din cărbune.

Consumul de cărbune din China crește

În timp ce China se numără printre națiunile care încearcă să reducă producția de vehicule pe bază de combustibili fosili, apetitul pentru cărbune s-a intensificat în ultimii ani, de la o cotă globală de 13,6% la începutul anilor 1970 la 44,5% în 2016.

Ca rezultat, China a produs 3.242 de milioane de tone metrice (MT) de cărbune în 2016, copleșind cel de-al doilea cel mai mare producător mondial, India, care a reprezentat 9,7% sau 708 Mt din totalul mondial în 2016.

Conform datelor BNEF, vehiculele electrice din China produc 188,5 grame de emisii de dioxid de carbon (CO2) per milă, mai mult decât oricare altă țară la nivel global.

În comparație, vehiculele electrice din Regatul Unit produc doar un pic peste 76 de grame de CO2, în timp ce în Franța se produc doar 2,7 grame per milă.

Beneficiile ecologice depășesc preocupările legate de energie

În realitate, însă, conducerea unei mașini electrice este încă mult mai ecologică decât conducerea unui vehicul cu ardere pe benzină, care de obicei produce aproximativ 250 de grame de CO2 per milă, conform BNEF.

BNEF subliniază, de asemenea, că vehiculele electrice au fost cu 39% mai ecologice în 2016 decât cele care au motoare cu combustie internă. Este posibil ca acest decalaj să crească la 67% până în 2040, deoarece energiile regenerabile, cum ar fi cea solară și cea eoliană, reprezintă treptat o proporție mai mare din mixul energetic mondial.

Revoluția energiei regenerabile

China este în centrul acestei revoluții în domeniul energiei regenerabile, anunțând anul trecut că va investi, până în 2020, 360 miliarde de dolari în energia regenerabilă, și plănuiește să construiască mai mult de 100 de centrale pe cărbune (deși corporațiile chinezești sprijină proiectele de peste hotare bazate pe energia din cărbune).

Raportul AIEA privind energia regenerabilă 2017 prevede, de asemenea, că China va reprezenta peste 40% din totalul mixului global de energie ecologică până în 2022. Acesta este rezultatul îndeplinirii diferitelor obiective privind capacitățile și abordarea preocupărilor legate de poluarea atmosferică a țării.

În ultimele luni, de exemplu, China a folosit diverse tehnologii noi, concepute pentru a curăța aerul, inclusiv un turn înalt de 100 de metri care absoarbe smog-ul în orașul Xi’an.

De asemenea, China a depășit deja obiectivul pentru panouri solare 2020, iar AIEA declară că se așteaptă ca țara să depășească ținta privind energia eoliană în 2019.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.