STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media

Initiative Media: piaţa de Publicitate Online va crește pâna la 50 milioane euro în 2014

Studiul Media Fact Book pe 2014 realizat de Initiative Media arată că piața locală de publicitate online a înregistrat un avans de peste 10%, până la 46 de milioane de euro, de la 41 de milioane de euro în 2012, fiind susținută de giganții americani Google și Facebook.

media_fact_bookÎn 2013, companiile au cheltuit circa 24 de milioane de euro pentru a-şi face reclamă prin intermediul Google şi Facebook, iar pentru anul acesta se estimează o creştere de 25% – până la 30 milioane euro, în timp ce bugetele alocate pentru publisherii locali din mediul online s-au situat la 22 de milioane de euro, urmând ca acestea să scadă cu 10% în 2014 – până la 20 milioane euro,.

„În ceea ce priveşte bugetele investite în zona digitală, valoarea acestora a crescut cu 12% în 2013, ajungându-se la 46,2 milioane de euro. Este un trend de creştere care se menţine de câţiva ani, din 2011 digitalul fiind al doilea mediu în mixul de comunicare în piaţa locală“, a spus Raluca Mateescu, integrated and digital media director în cadrul agenţiei BPN, parte a grupului Interpublic care include şi Initiative Media.

Zona de display care include publisherii locali cu conținut premium a stagnat în 2013 comparativ cu anul precedent, fiind primul an în care nu a înregistrat creșteri.

„Zona de display a avut anul trecut o pondere de 48% în totalul bugetelor alocate publicităţii în mediul online. Ponderi în creştere au primit platformele de pay per click – agenţiile media au început să îşi dorească mai mult să intre în zona aceasta, iar Google, Facebook şi Yahoo acumulează bugete tot mai mari de aici“, a adăugat Raluca.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.