MACROECONOMIE, Industrie Prelucratoare

Un semnal de alarmă: Industria auto intră pe scădere la export

Autor: Marin Pana – Cursdeguvernare.ro

Industria auto în România reprezintă 14% din PIB şi contribuie cu 26% la exporturi. E cea mai mare industrie a României, una dintre principalele forţe economice ale ţării. Trebuie să o considerăm o pepită, să o menţinem şi să o dezvoltăm”, declara la mijlocul acestui an într-o conferinţă de presă, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi Groupe Renault România

Industria auto grupează circa șase sute de companii care produc, pe lângă mai multe tipuri autoturisme și colecții de componente ce pot fi asamblate în străinătate, o gamă diversificată de  piese conxe precum cabluri, conductori, componente electronice, corpuri de iluminat, acumulatori, anvelope etc.

(Citiți și: ”Prăbușire cu 21% a industriei auto germane – risc de pierderi de miliarde de lei în industria de echipamente auto din România”)

Ori, potrivit datelor publicate în buletinul de comerț exterior de către INS, în primul semestru din 2019, exporturile fob au însumat 34.893,4 milioane euro și au crescut cu 2,7% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent.
Între cele șase secțiuni ale Nomenclatorului Combinat care dețin aproape trei aferturi (73,1%) din totalul exporturilor, apare o scădere de aproape două procente la grupa „Mijloace și materiale de transport”.

Dacă se face o selecție a rezultatelor consemnate la grupa „Mijloace și materiale de transport”, unde apar produsele industriei auto, se poate observa o dezvoltare continuă, în ritm tot mai accelerat pe zona de export din 2015 și până în 2018după care urmează o scădere bruscă în prima jumătate a lui 2019, cu intrarea rezultatelor în teritoriul negativ (vezi tabelul).

Citeste continuarea articolului pe cursdeguvernare.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.