ANALIZE SECTORIALE, Industrie Prelucratoare, Auto

Mercedes dezvăluie primul rival pentru Tesla într-o ofensivă de 12 miliarde de dolari

– EQC al Daimler se va alătura modelelor Porsche, Audi, Jaguar în cursa cu mașini electrice –

Mercedes-Benz, cel mai mare producător de mașini de lux din lume, lansează primul său model dintr-o serie de modele alimentate cu baterii, contribuind la o gamă tot mai mare de mărci de vârf care vizează Tesla Inc, informează Bloomberg.

Crossover-ul Mercedes EQC începe producția în prima jumătate a anului viitor, ca parte a unui plan de dezvoltare a liniei electrice EQ, a declarat reporterilor CEO-ul Daimler AG Dieter Zetsche la Stockholm la lansarea mondială a modelului. Compania intenționa să investească 10 miliarde de euro (cca. 12 miliarde de dolari) în dezvoltarea vehiculelor electrice, dar a ajuns să cheltuiască „mai mult decât atât”, a declarat acesta recent, fără a preciza cifrele. „Nu există nicio alternativă la pariurile pe mașinile electrice și mizăm totul”, a spus Zetsche. „Începe chiar acum.”

Mașina se alătură modelelor Porsche Taycan, Audi E-tron și Jaguar I-Pace, care exercită presiuni asupra companiei Tesla, în timp ce producătorul de automobile din California se luptă să atingă țintele de producție ale Model 3 și să facă profit.

Mercedes intenționează să asambleze EQC la fabrica sa din Bremen, unde producătorul de automobile produce și sedanul său cel mai bine vândut din clasa C. Daimler va construi mașina în China pentru piața locală. EQC urmează să fie profitabil și va „oferi cel mai bun pachet” comparativ cu rivalii, a spus CEO-ul, refuzând să comenteze prețurile.

Mercedes și alte branduri de lux promovează agresiv mașinile electrice pentru a provoca Tesla după succesul său în a atrage cumpărătorii bogați cu Modelul S.

Incluzând in calcul marca Smart, care va abandona motoarele cu combustie în următorii ani, Daimler intenționează să furnizeze 10 mașini complet electrice până în 2022. Pentru a sublinia schimbarea, Mercedes va cheltui 1 miliard de euro pe producția de baterii pentru a crea o rețea de opt facilități de producție la nivel global.

Competiție crescândă

BMW, Mercedes, Audi, Jaguar lansează mașinile concurente contra Tesla

În timp ce acestea avansează pe teritoriul Tesla, producătorii tradiționali de lux încearcă să surprindă o parte din farmecul tehnologic al producătorului pionier de mașini electrice. Mercedes a prezentat EQC în marja Convenției Me din Suedia, un eveniment pe care îl co-sponsorizează cu South By Southwest, care este considerat „un tur al viitorului prin intermediul tehnologiei, artei și designului„. E-tron de la Audi va fi lansat la sfârșitul lunii septembrie în San Francisco, în curtea Tesla și inima comunității de tehnologie.

Concurența va fi deosebit de feroce în categoriile SUV și crossover. În plus față de Modelul X, al cărui preț începe de la aproximativ 85.000 de dolari înainte de reducerea impozitelor, rivalii includ viitorul E-tron și bineprimitul model de 70.000 $, I-Pace, de la Jaguar Land Rover.

Noul EQC – aproximativ de mărimea popularului SUV GLC al mărcii – prezintă o autonomie de peste 450 de kilometri și accelerează până la 100 de kilometri pe oră (62 mph) în doar 5,1 secunde. Modelul X are o rază de 237 de mile (cca. 381 km).

Daimler nu intenționează să înființeze o fabrică de asamblare electrică dedicată și va construi vehiculele în aceleași locații ca și autovehiculele convenționale pentru a putea ajusta mai bine producția, a spus Zetsche, adăugând că se așteaptă ca cererea să mănânce mai degrabă din vânzările autoturismelor cu combustie decât să atragă noi clienți.

Interzicerea combustiei

Acțiunile Daimler au scăzut cu 1,5% până la 54,2 euro la închiderea Bursei din Frankfurt, extinzând declinul anual la 23%.

În plus, pentru a răspunde gusturilor volatile ale consumatorilor, modelele electrice sunt esențiale pentru producătorii de automobile pentru a îndeplini standardele din ce în ce mai stricte privind emisiile. Unele țări precum Regatul Unit și Franța intenționează chiar să interzică motoarele cu combustie în deceniile următoare.

Instituirea mașinilor electrice ar ajuta, de asemenea, Daimler să depășească preocupările privind vehiculele sale diesel. Ministerul german al transporturilor a forțat rechemarea a 774.000 de mașini din cauza afirmațiilor potrivit cărora au fost echipate cu un software discutabil care le-a făcut să polueze mai mult pe drum decât în timpul rezultatelor testelor.

Chiar și atunci când vizează Tesla, Zetsche i-a lăudat CEO-ul, Elon Musk, pentru popularizarea mașinilor electrice. Dar Daimler nu are nici un plan să ia în considerare o nouă investiție în compania rivală Tesla Inc. „Acesta nu este un moment bun”, a spus CEO-ul Zetsche.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.