STIRI ECONOMICE, FINANCIARE, DE AFACERI, Telecom & IT-C & Online, Cercetare & Edu & Marketing & Media, Cercetare de Piata & Marketing

IBM si Facebook au incheiat un parteneriat pentru Marketing personalizat

ibm_fbMarketingul personalizat – produsul sau mesajul care ajunge direct la tinta, la persoana potrivita si la momentul potrivit – este idealul mult discutat, astazi, in publicitate si vanzari. IBM si Facebook fac un pas in acest sens, creand un adevarat laborator de cercetare de date privind comportamentul consumatorilor regasiti pe reteaua sociala.  

Adevarul este ca marketingul personalizat reprezinta, intr-adevar, cea mai mare parte din marketingul zilelor noastre. Cu instrumente moderne de analiza a datelor, devine posibila identificarea grupurilor de consumatori in cele mai mici segmente, si nu in marea unitate de date  demografice ale trecutului, ca in prezent, filtrate in functie de varsta, sex, venit si locul de resedinta. Totusi, publicurile mai mici sunt inca departe de marketingul personalizat, dupa cum se arata intr-un articol publicat de The New York Times.

Oricum, IBM si Facebook au anuntat, recent, un parteneriat cu intentia de a face un pas mai aproape de acest ideal, marketingul personalizat. Parteneriatul are la baza modul in care cele doua companii vin cu forte complementare in afacerile profitabile de marketing alimentate cu date.

La acest moment, businessul IBM, concentrat pe analiza datelor, satisface intru totul marii comercianti cu amanuntul si branduri renumite de produse de consum, asemenea de altfel si uriasei retele sociale, Facebook. Cercetarile IBM scot in evidenta sentimentul utilizatorilor din social media insa, spre deosebire de Facebook, compania nu detine, totusi, vastul laborator de analiza al comportamentului uman si preferintelor oamenilor.

„Clientii nostri ne-au cerut sa aducem Facebook in ecuatie, fiind un aspect foarte important”, a spus Deepak Advani, general manager al IBM Commerce. Si aceasta in conditiile in care, „Facebook este locul unde consumatorii petrec foarte mult timp”.

Blake Chandlee, vice-presedinte al parteneriatului din partea Facebook, afirma ca „impreuna (IBM si Facebook – n.r.) dorim sa conectam oamenii, prin intermediul brandurilor. Obiectivele noastre sunt foarte asemanatoare si, in plus, impartim cativa clienti importanti”.

Parteneriatul intentioneaza sa combine datele pe care oamenii de marketing le au despre consumatori – cum ar fi comportamentul de achizitie, raspunsuri la diverse campanii de marketing si intrebari puse prin call center – cu datele detinute de Facebook, inclusiv privitor la „like-uri”, comentarii si plangeri.

Analizele de date ale IBM vor putea fi folosite, astfel, pentru a ajuta marile branduri sa gaseasca si sa comunice mai subtil cu publicul tinta pe Facebook, dar si alte date vor putea, de asemenea, sa ajute mai bine companiile in gasirea target-ului printre consumatori, prin alte canale de marketing, precum publicitatea pe web si programele de email.

Facebook ar putea fi, in acest fel, prima companie care se asociaza cu IBM in construirea unui nou laborator de regandire a comertului. Mai exact, acest laborator se constituie intr-un cadru de colaborare pentru cercetare aplicata ce includ echipe din partea marilor branduri de consum, marii comercianti cu amanuntul, experti din industria IBM si cercetatori de date si, nu in ultimul rand, echipe de la Facebook.

Pentru IBM, parteneriatul cu Facebook este cea mai recenta alianta a unei companii de tehnologie cu o alta concentrata pe consumatori, iar aici notabili sunt si Apple si Twitter.

IBM se asteapta ca „rasplata” acestui parteneriat sa se materializeze in venituri mai mari pentru afacerea sa cu date de comert. Pentru Facebook, stimulentul nu consta in atragerea de mai multa publicitate pe reteaua sociala, ci o mai buna functionare, odata ce poate determina rate mai inalte de „angajare”, de interactiune din partea utilizatorilor.

Cand este suficient de precis, marketingul personalizat devine personal, fapt ce ridica si probleme de confidentialitate. Chandlee subliniaza, insa, ca in timp ce Facebook poate identifica oameni dupa nume si adrese de email, acest tip de informatii este indepartat inainte ca „semnalele” privind comportamentul consumatorilor sa fie transmise pentru analiza. „Datele personale nu trec niciodata de filtru”, tine sa explice Chandlee.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.