Huawei concurează Samsung şi Apple, cu o creştere a vânzărilor de smartphone-uri de 63% în T3 2015

28 octombrie 2015 09:59

Vânzările de smartphone-uri ale Huawei Technologies au crescut cu 63% în trimestrul trei, iar compania chineză este pe cale să devină în acest an producătorul de telefoane cu cel mai rapid ritm de dezvoltare, reducând din decalajul faţă de liderii pieţei, Samsung şi Apple, relatează Reuters.

 Huawei a livrat 27,4 milioane de telefoane în trimestrul al treilea, reuşind şi creşterea livrărilor de telefoane premium, un obiectiv major al companiei care vrea să scape de imaginea de furnizor de dispozitive ieftine, conform Mediafax.

După rezultatele din perioada iulie-septembrie, Huawei se îndreaptă spre vânzări anuale de 100 de milioane de smartphone-uri, cu 33% peste livrările din 2014.

În acest fel, Huawei va înregistra un ritm superior de creştere comparativ cu producători majori precum Apple, Xiaomi şi Lenovo Group.

„Este greu de găsit un concurent serios al Huawei pentru a treia poziţie pe piaţă, după Samsung Electronics şi Apple, pe termen scurt. Este o creştere impresionantă”, a declarat Nicole Peng, director la firma de cercetare Canalys pentru regiunea Asia Pacific.

În trimestrul al doilea, Huawei deţinea o cotă pe piaţa smartphone în valoare de 7 miliarde de dolari, circa o cincime din cele ale Apple şi Samsung, potrivit Canalys. Totuşi, analiştii consideră că trecerea Huawei la producţia de modele premium, mai scumpe, precum şi relaţiile solide cu operatorii de telefonie din China şi străinătate ajută compania să îşi consolideze poziţia a treia pe piaţă.

Livrările Huawei au crescut în trimestrul al treilea cu 81% pe piaţa chineză şi cu 98% în Europa, faţă de intervalul similar din 2014.

Circa o treime din vânzări au fost de telefoane de nivel mediu şi high-end, în creştere cu 25% comparativ cu anul trecut.

În pofida creşterii puternice din Europa şi China, analiştii consideră că Huawei trebuie încă să câştige clienţi şi în Statele Unite, unde penetrarea pieţei este încă scăzută, pentru a deveni un concurent serios al Samsung şi Apple, ca brand global de smartphone-uri.

După ce produsele Huawei au fost etichetate la un moment dat drept un risc de securitate, în cadrul unui raport al Congresului american în care se afirma că autorităţile de la Beijing pot folosi echipamentele acesteia pentru a spiona, compania a lansat în acest an noi telefoane şi dispozitive purtabile, pentru a atrage noi cumpărători. Compania a refuzat să dezvăluie nivelul vânzărilor din SUA.

Distribuiți articolul

Etichete:

Scrie un comentariu


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.