Grupul francez Peugeot – Citroen a ajuns la un acord cu americanii de la General Motors pentru a achizitiona Opel Group, care produce automobilele Opel si Vauxhall. In acest mod, GM iese de pe piata europeana a producatorilor de autovehicule, iar grupul Peugeot – Citroen devine al doilea producator de pe continent.
Peugeot – Citroen va plati 1,8 miliarde euro (1,9 miliarde dolari) pentru facilitatile Opel si pentru brandul britanic Vauxall care se aflau in portofoliul General Motors, producatorul francez repozitionandu-se astfel pe o piata aflata intr-o continua transformare data de tehnologie, noi competitori si de contextul Brexit-ului, mentioneaza Bloomberg.
Preluand cota de piata data de 1,2 milioane de automobile Opel si Vauxall produse si livrate anual de GM, Peugeot – Citroen se va consolida in urma procesului de sustinere din partea statului francez (‘bailout’-ul din anul 2014). Economiile de scala devin vitale pentru producatorii de autovehicule, in contextul noii competitii date de vehiculele electrice sau masinile fara sofer.
General Motors a detinut Opel in portofoliul sau timp de aproape 90 de ani, iar acum a taiat legaturile cu brandul european care nu a ajuns pe ‘breakeven’ in 2016. Pierderile asociate Opel au fost de 9 miliarde de dolari incepand cu anul 2009, cand business-ul GM s-a restructurat.
28 de facilitati de productie in 9 tari europene, acesta va fi rezultatul integrarii noilor branduri in portofoliul Peugeot – Citroen (sursa grafic: Bloomberg)
In anul 2016, primele doua locuri in topul producatorilor europeni auto au fost ocupate de grupul Volkswagen (3,64 milioane de unitati, +3,3%) si grupul Renault (1,52 milioane de unitati, +12%), iar Peugeot-Citroen s-a situat pe locul al treilea (1,47 milioane unitati, aproximativ constant de la an la an). Cu ocazia inglobarii brandurilor Opel si Vauxall, grupul Peugeot-Citroen va adauga inca 1 milion de unitati anual la portofoliul sau de productie, trecand din nou pe locul al doilea in topul european.